Zdroj úvodní fotky: P Automobil Import s.r.o. (Peugeot Media)
Výstava historie Peugeotu v Praze – od podprsenek až k autům

Výstava historie Peugeotu v Praze – od podprsenek až k autům

Autor: Michaela Rubešová · Fotografie: P Automobil Import s.r.o. (Peugeot Media)

Návštěvníci obchodního centra Arkády si nově mohou při nákupech prohlédnout nejen historické automobily, ale také ty moderní. Jedním z lákadel je i unikátní prototyp e-Legend představující futuristickou vizi automobilky. Není ale jediným, nechybí historické skvosty nebo skútr, který dokonce mohou návštěvníci vyhrát.

Opravdu je na co se dívat

Historie francouzské značky Peugeot je opravdu bohatá. Ostatně kdo by řekl, že prapůvodně značka vyráběla podprsenky, později zase mlýnky a až pak se uchýlila k výrobě automobilů. Některé cesty nejsou předem jasně definované a o to lepší kousky později vznikají. Peugeot by mohl sám vyprávět. Kromě aut, některé z nich jsou staré i více než sto let, si budou moci návštěvníci prohlédnout také motocykly jako 172, 201, 202, 302 nebo 304.

 

Ředitel značky Peugeot v ČR, Marco Venturini dodává:

„Jsme rádi, že můžeme tuto mimořádnou expozici v Arkádách podpořit. Jedná se nejen o fascinující pohled do naší historie, ale také do budoucnosti. Tu představuje jeden z našich nejúspěšnějších konceptů, Peugeot e-Legend, který je vůbec poprvé k vidění v Česku. Tento vůz odkazuje na naše dědictví, konkrétně na nádherné kupé Peugeot 504 ze 70. let, a přidává nejmodernější technologie budoucnosti, jako autonomní řízení nebo elektrický pohon. Současně je symbolem skutečné radosti z jízdy, což je hodnota, kterou našim zákazníkům chceme přinášet každý den. Chtěl bych tímto příznivce naší značky do Arkád pozvat a věřím, že si tuto jedinečnou příležitost nenechají ujít.“

 

Peugeot e-LEGEND jako hlavní lákadlo výstavy

Protože nuda není součástí DNA Peugeotu, protože samočinnost neznamená monotónnost a protože  přechod na nové zdroje energií nevymaže 120 let automobilové historie, odhalila značka v roce 2018 koncepční vůz Peugeot e-Legend. Tato vzrušující vize budoucnosti ztělesňuje potěšení z jízdy a má podobu nádherného ikonického vozidla. Tato představa automobilu výrazně moderního tvaru je oslavou genů a elegance dědictví značky Peugeot.

V současném prostředí, kde na naše smysly neustále útočí různé vjemy a ze všech stran přicházejí informace, je pravděpodobně jednou z nejcennějších věcí mít čas sám pro sebe i čas pro odpočinek a zklidnění. Samočinné řízení vám pomůže tento čas pro sebe najít a získat ve svém voze nové zážitky. Peugeot e-Legend nabízí v závislosti na typu silničního provozu nebo nálady řidiče čtyři režimy řízení – dva autonomní (soft a sharp) a dva manuální (legend a boost).

Koncepční vůz Peugeot e-Legend kombinuje své dědictví s nejmodernějšími technologiemi automobilového průmyslu a tím posiluje DNA značky. Peugeot dokazuje, že hyper-technologický vůz může být velmi atraktivní. Volba tvaru kupé pro autonomní vozidlo s použitím moderních postupů a realistických proporcí je příslibem silného zážitku z jízdy. Využití nových elektrických platforem rozšiřuje možnosti designérů tím, že odstraňuje technická omezení související se spalovacím motorem.

Koncepční vůz Peugeot e-Legend navazuje na dědictví značky. Nově pojímá hlavní znaky stylu vozu 504 Coupé: lehká, atletická, výrazná a vybroušená silueta; kabina, zaoblená směrem k zadní nápravě, s velkými prosklenými díly. Možná se budu opakovat, ale jde opravdu o zcela první příležitost vidět tento unikát v českém prostředí a dost možná tomu tak bude úplně naposled. I proto jde o největší – ne však jediné – lákadlo výstavy.

 

Nikdo neodejde s prázdnou

Tradičně pořádané výstavy mají také své soutěže. Výjimkou není ani tato. Hlavní cenou je totiž nový Peugeot 208 v červené barvě. Soutěží se rovněž o skútr Tweet a další drobné ceny, pro ty, kteří nebudou mít takové štěstí se stát majitelem francouzského vozu či jednostopého stroje. Automobil do soutěže poskytl Martin Domanský, autorizovaný dealer značky Peugeot. Abyste o auto mohli soutěžit je nutné nakoupit nad 500 korun a zkusit štěstí v dovedností soutěži z historie značky.

Celá akce tedy probíhá v prostorách obchodního centra Arkády a to po dobu od 7. do 27. září. Navíc v sobotu 17. září od 13 hodin se před obchodním centrem uskuteční sraz všech majitelů a příznivců značky. Akce vyvrcholí společnou vyjížďkou. I zde si organizátoři připravili pro návštěvníky malé překvapení, které odhalí až v samotný den akce.

 

Michaela Rubešová

Sdílet: