Ženevský autosalon 2019: další důležité novinky

Ženevský autosalon 2019: další důležité novinky

Jak psal kolega Jirka Chomát (z Autohledu) již ve čtvrtek, letošní, již 89., ročník ženevské motorshow byl nabitý novinkami. Takže ani já jsem si ho nemohl nechat ujít a stejně jako loni i já připravuji svou část zajímavostí. Asi už z mých článků i tušíte, kterým automobilkám fandím nejvíce a kterým se tak budu dnes ve svém vyprávění z Ženevy věnovat. Pohodlně se usaďte, naše převelice dlouhá jízda začíná už v pondělí v 5 ráno, kdy vyrážíme z Prahy. Těšíte se?

 

BMW: Německá klasika v moderním podání 

Tisková konference značky BMW byla jedna z prvních, začínala už v 8:30 a já se moc těšil, že z Mnichova přivezou novou trojku Touring (kombi), to jsem se ale šíleně spletl. Čeká nás bohužel později, což mi potvrdil i český PR manažer bavorské značky.
Představení začalo faceliftovanou vlajkovou lodí BMW řady 7, která dostala mimo jiné novou grafiku předních světlometů, ale hlavně větší a výraznější ledvinky v masce, které BMW nyní symbolizují. Vedle sedmičkové limuzíny se objevila i X7 v již produkční verzi, a to je opravdu monstrum, které na silnici určitě vzbudí respekt.
Hlavním tématem BMW na Švýcarské motor show ale byla elektrifikace stávajících i nových modelů. BMW již v současné době má několik modelů, které jsou vybaveny buď plně elektrickým nebo hybridním pohonem. V Ženevě ukázali, že touto cestou chtějí pokračovat, a to ve velkém stylu. Bavorští představili novou generaci svého hybridního pohonu, který má větší kapacitu baterií a také lepší využití energie. K vidění byly plug-in hybridní verze nové sedmičky a X5, které po nabití ze zásuvky ujedou čistě na elektřinu 80 km a pak menší nová trojka s označením 330e, která kombinuje hybridní pohon s dvoulitrovým turbobenzínovým agregátem a slibuje čistě elektrický dojezd až 60 km. Posledním prosazovaným hybridem byla X3, která má podobné parametry jako 330e. U X3 BMW slíbilo, že se příští rok můžeme těšit i na iX3, což bude plně elektrické SUV. A takto chce BMW pokračovat i nadále, takže postupně všechny svoje modely uvede ve třech variantách (spalovací, plugin hybrid a čistě elektrické). Jak je pro BMW typické, na ploše byly i vozy s konvenčními motory, a to třeba šestiválcová M340i v černé barvě s interiérem v červené kůži. Přiznám se, že jsem od ní nemohl odtrhnout oči. Podobná situace pak nastala i u osmiválcové 850i anebo dvánáctiválcové 760i – prostě masáž pro moje oči.

 

KIA: „eko“ novinky z jižní koreje

Korejská automobilka prezentovala v Ženevě hned tři novinky. První z nich je modernizovaný model Niro, ten je tu s námi již od roku 2016 a může se pochlubit prodanými více jak 100 tisíci kusy po Evropě a více jak 270 tisíci celosvětově. Model Niro byl doposud k dispozici jako hybrid a plug-in hybrid, Ženevě přibyla i plně elektrická varianta. V duchu elektrifikace se představila i druhá novinka, a to nová generace urban crossoveru Kia Soul. Ta se podle vyjádření automobilky do Evropy dostane pouze s elekrickým pohonem a tedy i s označením e-Soul. K dispozici bude ve dvou variantách, a to s baterií o kapacitě 39,2 kWh, elektromotorem pohánějícím přední kola o výkonu 136 koní a dojezdem na jedno nabití 270 km (podle metodiky WLTP). Druhá, silnější varianta, dostane baterie s kapacitou baterií 64 kWh a elektromotor o výkonu 204 koní, díky čemuž ujede až 452 kilometrů. Posledním střípkem u automobilky Kia byl extravagantní elektrický koncept Imagine. Imagine disponuje nízko uloženým bateriovým modulem, který lze dobíjet indukčně. Koncept má extravagantní design s podsvícenou maskou a svažující se zádí. V interiéru je řada 21 displejů v horní části přístrojové desky.

 

SUZUKI: prcek pracant 

Na stánku japonského Suzuki byly vystaveny všechny současné modely, od nejmenšího Ignise, přes Swift a novinku Jimmy až po Vitaru. Mě nejvíce zaujal retro OFFROAD-prcek Jimmy, který byl vystaven ve třech různých variantách. Jimmy byl vždy pořádným pracantem a i nová generace je prckem, který v sobě skrývá velkého pracanta. Popravdě už se těším, až ho vyzkouším a dám mu pořádně do těla někde v terénu.

 

Mazda: novinky s moderním nádechem značky

Další japonskou značkou, která představovala svoje novinky, je Mazda. Ta přivezla dva, pro Evropu zásadní modely. Prvním z nich je SUV postavené mezi stávající modely CX-3 a CX-5 s označením CX-30. Nová CX-30 má atraktivní masku, která se nese v duchu nových modelů Mazdy. Samozřejmostí jsou LED přední světlomety s dynamickým designem, ten se netáhne přes boční partie až k zádi. Stejně jako exteriér, tak i interiér se nese v duchu nové generace modelů japonské značky, nejvíce se podobá nové Mazdě 3. A právě nová trojka je tou druhou novinkou, vím že byla představena již dříve, ale já jsem ji viděl poprvé.

 

Mitsubishi: v duchu modernizace SUV řady

I Mitsubishi pochází ze země vycházejícího slunce a i tato značka přivezla do Ženevy své zástupce. Jde o Outlander PHEV, který už po silnicích taky chvíli jezdí. Evropskou premiéru si odbyl modernizovaný pickup L200, jehož klíčovými vlastnostmi jsou podle automobilky výrazný design zahrnující novou generaci stylistického ztvárnění čelní partie DYNAMIC SHIELD, dále systém pohonu 4WD přinášející vylepšené schopnosti na všech površích a využití vyspělých technologií aktivní bezpečnosti. Pro Mitsubishi je na evropském trhu důležitým modelem ASX, který se v Ženevě ukázal ve faceliftované verzi. Ta se designově přibližuje k většímu Outlanderu (nebo Eclipse Cross). Design ASX prodělal zásadní změny v duchu filozofie „robustní a důvtipný“, která je vyjádřením celosvětového sloganu značky Mitsubishi „Drive your Ambition“. Poslední novinkou je koncept ENGELBERG TOURER, pojmenovaný po nádherném alpském městě s tradicí sportovních úspěchů, přináší více SUV, více elektrického pohonu, více technologií a více stylu.

 

Subaru:technologické inovace především

Subaru ukázalo koncept představující nový designový směr značky pro budoucí modely se jménem Subaru Viziv Adrenaline Concept. Nový směr značka pojmenovala Bolder. Právě tím si bere za úkol poskytovat více radosti z jízdy nejen řidiči, ale i zbytku posádky. Tou asi v tuto chvíli nejdůležitější událostí značky bylo představení nového hybridního ústrojí spojující pro Subaru typické motory boxer s elektrickým pohonem. V případě e-Boxer jde konkrétně o plochý motor o objemu 2 litry a výkonu 110kw v kombinaci s převodovkou linear tronic, mezi kterou je umístěn elektromotor, jenž nabízí dalších cca 12 KW. Tento nový hybridní pohon se v Evropě začne nabízet v modelech Forester a XV, a to už velmi brzy.

 

A na co se ještě můžete těšit?

Samozřejmě byl letošní ročník nabitý nejen novinkami značek, kterou většina nás / Vás zná, ale své novinky také prezentovaly úplně neznámé značky. Některé modely byly opravdu z říše snů, ale o těch až příště. Ačkoliv jsme už pár dnů zpět, emoce z letošního autosalonu jsou tak nějak pořád ještě ve mně. Dávám si tak pár dní oddychu, abych pro vás mohl ještě jednou publikovat to nejzajímavější z letošního GIMS. Značkám méně známým říkejme třeba „exoti“, a právě jim se budu věnovat příště. Ostatním tématům, tedy hlavní problematice skloňované napříč všemi stánky, se pak budou věnovat i oba kolegové, a to v individuálních rozhovorech či u důležitých kulatých stolů, z nichž vás samozřejmě neochudí o žádnou důležitou informaci.

 

Jirka Simon

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.