Toyota corolla hybrid: ve městě vás uhrane

Toyota corolla hybrid: ve městě vás uhrane

Autor: Lucie Přádová · Fotografie: Lucie Přádová

Půlka léta je již za námi, a tak neotálejme a pojďme si tu druhou polovinu užít naplno. K létu patří výlety za vodou i za přírodou a k těm všem potřebujeme nějaký ten transport. Jelikož jsme se ještě nenaučili teleportovat, využíváme k těmto přesunům především auta. Čím modernější doba je, tím více se snad snažíme o úsporu ve všech směrech. V rámci těchto změn (a snah) jsou mezi lidmi oblíbená hybridní auta, a to především pro jejich spotřebu, tichost a šetrnost k životnímu prostředí. Díky těmto vymoženostem a novým technologiím máme i my možnost otestovat tento typ aut poněkud běžněji než kdy dříve. Automobilka, na jejíž produkci se zaměříme, prodělala od počátku velký progres a můžeme říci, že jde s dobou. Mluvíme tady o Toyotě a konkrétně o jejich nové Corolle s hybridním pohonem a automatickou převodovkou. Právě označení Corolla se do Evropy po dlouhých letech vrací, i když poněkud levnější provedení zástupců nižší střední třídy na sobě toto jméno hrdě neslo i v předcházejících generacích – a právě o něm bude dneska řeč. I když je mezi námi hodně zastánců klasického benzínu, chvilku věnujeme i jiným variantám, které představují budoucnost silničního provozu. Jaká nová Toyota Corolla je a naplní mé očekávání i mimo městský provoz? To vše se dozvíte v následujícím řádcích.


Limuzína s přísným pohledem

Začneme-li od přední části vozidla, jako první zmíním klasicky světla, která jsou opředena tajemstvím, jenž nás nutí neupřít zrak jinam. Tyto LED lampy jsou tvořeny především dvěma táhlými přímkami, které navozují přísný pohled auta. Od světel se táhne z každé strany další geometricky rovný útvar, který protíná znak Toyoty s lehce namodralým designem. A právě modrá barva v logu značí hybridní pohon. Přední nárazník ukotvuje přísný pohled futuristickým mřížkováním spolu s bočními lištami podobně jako ďolíčky na tváři. Na bocích nám vývojáři připomínají hybridní pohon tradičním označením hybrid. Chromované lišty najdeme i na dolních okrajích oken připomínající nám vzhled luxusní limuzíny. Nadčasový vzhled nás neopouští ani při pohledu na záď auta, jenž protínají zadní světla spojené opět lištou. Zadní nárazník disponuje difuzorem, který najdeme jen ve výbavě Executive. Námi testovaná verze se pyšnila tmavě hnědým grafitovým kabátku, za který si připlatíte 15 000 korun, což sice není příliš, bohužel ale jedinou barvou, za kterou si u limuzíny nepřiplatíte, je čistě bílá. Nezbytným symbolem auta také bývají kola, které tato automobilka nepodcenila a nasadila 18palcové lité bačkory. Celkový a velmi pozitivní dojem zakončují zatmavená zadní skla, neboli Privacy Glass, jenž ocení téměř každý pasažér na zadním sedadle. Nikdo přeci nemá rád, když je do auta vidět jak do výlohy, a to ani v případě, kdy je interiér chloubou – jak je na tom Toyota v této části?


Interiér na úrovni prémiových aut

Moderní a luxusní vzhled nás neopouští ani v případě interiéru, jehož podstatou je zajistit řidiči a všem pasažérům vozidla co nejpříjemnější jízdu. Na první pohled mě velmi zaujala kombinace tmavé a světlé kůže, jejíž vzhled bych přiřadila spíše k prémiovým automobilkám. Nechybí zde ani množství měkčených plastů, které dodávají tomuto kočáru luxusnější a očím lahodící pohled. Celkový prostor v autě je plně dostačující pro posádku chlapů, kteří potřebují přeci jen trochu více místa než my, ženy. Uvítala bych možná prostornější kufr, který pro cestování celé rodiny není příliš velký a jehož dispozice jsou zhoršené vstupem přes menší otvor daný sedanovou koncepcí. Corolla nám nabídla mimo komfort i celou škálu funkcí, jako je tempomat či automatická dálková světla. Zcela objektivně mi uvnitř tak moderního auta, jako je Corolla, chybí konektivita Apple CarPlay / AndroidAuto. Nezbylo mi tedy nic jiného, než se spokojit s bluetoothem. I když ale v dnešní době hodně lidí používá spíše navigaci se zrcadlením telefonu, v této limuzíně musím velmi pochválit funkčnost zabudovaného systému, kdy jsem telefon snad vůbec nemusela vzít do ruky. Jako již u většiny aut, i zde máme centrální dotykový displej, přičemž některá tlačítka jsou tak malá, že si při pokusu o dotek sáhnete přesně tam, kam nechcete. Pro poslechnutí muziky mi byl k dispozici soundsystém se šesti reproduktory, který uspokojí i náročnější ucho. Mimo tyto technologie jsem plně využila head up displej, který ukazoval vše potřebné pro jízdu s plnou soustředěností. Pro plnost výbavy nám nechyběla ani zadní parkovací kamera a senzory, které při parkování zajisté každý ocení. Kdyby tato výbava přeci jen náročnějším uživatelům nestačila, Toyota ve své nabídce předvádí dva relativně rozumné balíčky, kdy první paket BUSINESS (k dispozici pro verzi Comfort za 65 000 Kč) přidá vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění a elektrické ovládání předních sedadel a druhý paket VIP k dispozici pro verzi Executive za větší sumu 100 000kč přidá již zmíněný head up systém, audiosystém o devíti reproduktorech, tří zónovou klimatizace a další moderní techniku jako je například roleta zadního okna.


Úspora nejen do města

Jízdu s touto hybridní „raketou“ musíme vnímat ze dvou úhlů. V jednom pohledu jde o hybrid jako městské a úsporné auto. Ve druhém úhel pohledu jej chápeme jako (úsporné) auto na delší cesty. Co se týče jízdy ve městě, mohu Corollu jen vynachválit, a to ostatně asi podobně jako většinu hybridů. Hybridní pohon je opravdu tak šetřivý, že spotřeba ve městě klesne klidně i na 4,2 L/ 100 km, což je konkrétně můj případ. O komfortu bychom mohli mluvit neustále, poněvadž takové ticho při jízdě zažijeme jen s hybridem nebo elektromobilem. Podvozek je nadmíru uspokojivý, a to díky díky jeho odhlučnění a přizpůsobivosti nerovnostem na vozovce. Bohužel tato chvála ne tak docela platí u delších tras a při větším sešlápnutím plynu. Po najetí na dálnici začínám mít o Corolle lehké pochybnosti, díky vypnutí elektromotoru při vyšší rychlostech a následném využití klasického spalovacího motoru naplno se začne ozývat monotónní a relativně nepříjemný zvuk. Ten je daný u většiny hybridů převodovkou s proměnným převodovým poměrem, jinak řečeno variátorem. Jeho samozřejmostí je snaha o snížení spotřeby, jejíž výška ani při jízdě na dálnici nepřekročila 5,7 L/ 100 km. Díky nepříjemnému a hlavně hlučnému zvuku ale pomalu zjišťuji, že tento moderní kočár tak dobře odhlučněný zase není. Při vyšší rychlosti se spolu s variátorem ozývá i podvozek, který již není tak pohodlný jako při jízdě městem, ale naopak zde cítíte a hlavně slyšíte jakoukoliv změnu povrchu silnice. I přes nepatrné nedostatky však Corolla disponuje opravdu hodně nízkou spotřebou, pro kterou bylo toto auto vyrobeno, a tak pomíjíme větší hlučnost, která po zesílení muziky není naštěstí až zas tak slyšet.


Závěrem: povětšinou pozitiva, kudy chodím

Po celkovém zhodnocení času stráveného s Corollou musím konstatovat, že tento hybrid mne zaujal zatím nejvíce jak z pohledu designu, tak z pohledu jízdy a komfortu na palubě. Po lehké rozpravě s pár majiteli hybridních aut mám pocit, že právě tento skvost je na tom s úsporou a pohodlím nejlépe v širokém okruhu všech konkurentů. Vzhledem k tomu, že tento test probíhal i mimo městkou část a také na nerovném povrchu, měla jsem možnost objevit opravdu všechny výhody a skryté nevýhody, které toto auto nabízí. Už jenom z tohot důvodu mohu s rukou na srdci doporučit budoucím majitelům úsporných aut zvážení koupě právě Toyoty Corolly 1.8 hybrid se 122 koňmi a automatickou převodovkou e-CVT benzín, jejíž cena začíná ve výbavě Comfort na 594.990 Kč včetně DPH.


Lucka Přádová

Technická specifikace

motor

ModelCorolla 1.8 Hybrid
Výkon90 kW
Maximální točivý moment při otáčkách3600 RPM
Zrychlení 0-100km/h11 s
Max. rychlost180 km/h
PalivoSuper 95
Válců4
Maximální výkon při otáčkách5200 RPM
PřevodovkaPřevodovka CVT
Převodů1
Vstřikování palivaVstřikování
Objem1798 ccm
Ventily4

Ekonomie provozu

Kombinovaná spotřeba (NEDC)3 l/100km
Spotřeba ve městě (NEDC)3 l/100km
Velikost nádrže43 l
Emisní normaEuro 6d-TEMP-EVAP-ISC (WLTP) 36CH, 36CI, 36DG
Start-Stop systémSériové vybavení
Velikost pneumatik205/55R16V
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)Sériové vybavení
Typ TPMSpřímé měření (senzor)

hmotnost

Povolená celková hmotnost1835 kg
Prázdná hmotnost (EU)1310 kg
Přívěs s brzdami750 kg
Náklad525 kg
Přívěs (bez brzd)450 kg

modelová řada

Název generaceE210
Uveden04/19
Dveře4
KaroserieSedan
Třída vozidlaNižší střední třída (např. Golf)

rozměry

Délka4630 mm
Rozvor2700 mm
Šířka1780 mm
Prostor pro zavazadla471 l
Max. zatížení střechy75 kg
Výška1435 mm
Světlá výška135 mm
Průměr otáčení10 m
Sedadla5

Podobné vozy

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..