Rekordní Den MOTORVIZE Fans Award 2019 úspěšně za námi i čtenáři
Autor: Jiří Simon · Fotografie: Jiří SimonPo několika týdnech příprav a velkého očekávání je to konečně tu. Sobotní ráno nás podle předpovědi nečekalo úplně přívětivé počasí. O tom jsme se mohli přesvědčit již na dálnici po cestě na místo určení, protože nám skoro celou dobu pršelo. Místem konání letošního ročníku MOTORVIZE Fans Award byl Sportovní a výcvikový areál ÚAMK v Pardubicích. Kolem deváté začínaly přijíždět jednotlivé vozy určené k testování a i první čtenáři. Déšť začal polevovat a náš kolega, Petr Jakušev se pustil do přípravy tratě pro kurz bezpečného ovládání vlastního vozu, v němž si mohli přihlášení čtenáři vyzkoušet, co za volantem svého plechového miláčka zvládnou. Primárně měli ale všichni účastníci odjíždět s větší jistotou za volantem a lepšími reakcemi na nenadálé situace. Počet aut i čtenářů přihlášených na testování se postupně dostal na požadovaná čísla. Za doslova překvapující považuji fakt, že na místo dorazili úplně všichni přihlášení (nikdo svou účast na poslední chvíli neodřekl) a ke všemu se našlo ještě pár těch, které registrace minula a přijeli tak na akci tzv. „na blind“. Je něco málo po deváté hodině ranní a u brány pardubického autodromu je vystaveno 14 naleštěných krasavců v celkové pořizovací ceně dosahující neuvěřitelných 16 milionů korun. Každý z vybraných vozů je v něčem výjimečný, jeden svoji délkou, jiný poměrem cena/výkon, další třeba komfortem anebo výkonem motoru. Čtenáři si fotili jednotlivé modely a mezitím jsme si my, tedy redaktoři MOTORVIZE.cz, AUTOHLED.cz a #HORIZONTFULL dali krátký brífink. Pak dostali instrukce čtenáři a šlo se na věc… Páté výročí je tímto za námi a s ním i pátý (polo)jubilejní ročník ankety Čtenářské auto a bohatý doprovodný program v rámci Dne bezpečné jízdy MOTORVIZE 2019, a to motoristický sraz, výstava nejzajímavějších automobilových novinek roku a kurzy bezpečného ovládání vlastního vozu. Co vše mohli čtenáři letos zažít, jaká byla atmosféra a která překvapení byla ta nejlepší, to a mnohem více se dnes dozvíte…
Atraktivní hlavní myšlenka i bohatý doprovodný program
Program byl rozdělen do dvou bloků – na dopolední a odpolední. První jízda začala přesně v 9:36, to je jen o šest minut po plánovaném odjezdu. I testovací trasy byly dvě. Šlo tedy vlastně o jeden okruh, který měl kratší 18km a delší 20km verzi. Na obou trasách byly úseky s hladkým asfaltem, ale i úplně dobitá „trojka“ mezi vesnicemi, pomalejší i rychlé zatáčky, obce i okresky. Poklonu tak musím smeknout před kolegy, kteří dali tuto skladbu dohromady – všechna auta jsme tak otestovali snad opravdu všemi směry. Na každou cestu vždy vyrazili dva čtenáři, kteří se v půlce cesty prohodili, čímž měli šanci si nejen vyzkoušet jízdní vlastnosti, ale také komfort a prostor na sedadle spolujezdce nebo dokonce i v druhé řadě. To opět předznamenává další výjimečnost, která kromě jiného jen zvyšuje validitu hodnocení jednotlivých porotců. Kolem poledne byla vyhlášena krátká pauza, při které jsme měli pro přítomné připravené drobné občerstvení, aby nabrali sílu na odpolední jízdy. Někteří ze čtenářů se přihlásili i na Kurzy bezpečných jízd probíhající s vlastními vozy přímo na polygonu, a tak se vystřídali po šestičlenných skupinách právě okolo poledne (mezi 11 a 14 hodinou). I díky velkému zájmu o kurzy a nevyčerpatelnosti jednotlivých účastníků jsme tou dobou už ale měli trošku větší skluz, než bylo původních 6 minut. V neposlední řadě se pak velké pozornosti dostalo i jednomu z instruktorů, Václavu Bumbálkovi, jež v rámci jednoho ze seminářů povyprávěl o své nedávné první zkušenosti za volantem závodního speciálu Škoda Fabia R5. Ve svém soukromém a rychlé jízdě uzpůsobeném vozu BMW M2 Competition pak také na uzavřené trati patřičně provezl účastníky kurzů s nejlepšími časy v jízdě zručnosti. Velké pocty se přitom organizátorům Dne bezpečné jízdy dostalo ještě před samotným programem, neboť nad akcí převzala záštitu instance snad v tomto směru zcela nejdůležitější – Ministerstvo dopravy ČR a s ním i osobně p. ministr JUDr. Vladimír Kremlík. V rámci dalšího programu nechyběla ani panelová diskuze šéfredaktorů MOTORVIZE.cz a AUTOHLED.cz, kteří přímo před čtenáři osvětlili práci motoristického novináře a předali řadu poznatků ze své novinářské praxe. Do na minutu naplánovaných časů jednotlivých testovacích slotů pak vstoupil také faktor, který jsme nedokázali odhadnout dopředu – v sobotu večer až nečekaně rostoucí provoz v Pardubicích a také vlakový přejezd, kde jsem třeba já osobně potkal vlak hned třikrát. A tak se poslední jízdy konaly tak trochu tradičně za tmy, což mělo své výhody, ale i nevýhody. Mezi výhody bych zařadil to, že si mohli čtenáři vyzkoušet vyspělost moderních světlometů v mnoha z testovaných modelů. I nejlevnější letos nominovaný vůz, Mitsubishi ASX s ceníkovou cenou bez mála 450 tisíc Kč, totiž bylo vybaveno FULL LED světlomety. Kolem půl šesté už bylo dotestováno a všechny modely se již nacházely zaparkované na dráze. Celkově je tak zhruba třičtvrtěhodinový skluz snad i obhajitelný. Mezi čtenáři ještě probíhalo závěrečné focení a diskuze o jednotlivých modelech a samozřejmě loučení. Těsně před šestou jsem i já nabral svoji posádku na cestu zpět do Prahy, na tu jsem dostal to nejlepší, co jsem si mohl přát, a to cestující příjemně hýčkající Lexus ES – můj jednoznačný favorit na absolutního vítěze letošní ankety. Na finální výsledky si ale ještě budete muset pár dní počkat.
Poděkování, shrnutí a… něco málo na závěr.
Tak a je to za námi, za mě to byl opravdu perný den a nenapadá mě nic jiného než to celé shrnout několika čísly. Neříkám, že byl letošní ročník MOTORVIZE Fans Award doslova revoluční, užil jsem si jej jako každý jiný a účast bych i po těch letech, kdy už mě jen tak něco nepřekvapí, doporučil každému, kdo má alespoň troch rád čtyři kola. Evoluce v podobě bohatého doprovodného programu, pestrého složení testovaných novinek, zvýšení kapacity nebo rozšíření cílové skupiny ale rozhodně stála za to. Věřím, že si to všichni fanoušci a čtenáři magazínů MOTORVIZE.cz, AUTOHLED.cz, #HORIZONTFULL i Expressauto.cz společně s veřejností užili při nejmenším tak jako já.
A teď už slíbená řeč čísel:
Rekordní počet 27 čtenářů ohodnotilo 14 novinek letošního roku, najeli s nimi dohromady přes 3 700 km. 18 z nich si vyzkoušelo své schopnosti a dovednosti za volantem. Bohatý program na polygonu byl ale určen i veřejnosti. Počet těch, kteří prošli okolo všech novinek, kurzy a motoristickým srazem, aniž by testovali kandidáty nominované v rámci Čtenářského auta roku, bych odhadl na zhruba další dvě až tři desítky. A o to vše se staralo více než dvacet interních i externích členů všech zúčastněných redakcí. Všichni čtenáři, co testovali jednotlivé modely, byli velmi spořádání a všichni se k jednotlivým vozům chovali zodpovědně, za což bych jim chtěl především i já sám za sebe velmi poděkovat. Náš tým, ačkoliv na tuto možnost při rozpravách šéfredaktor MOTORVIZE.cz upozorňoval, nemusel za nevhodné chování k jednotlivým autům ani za nepřiměřenou nebo riskantní jízdu žádného z řidičů napomenout nebo mu dokonce zakázat pokračování v jízdě. Tímto bychom chtěli poděkovat také zástupcům jednotlivých značek, kteří nám zapůjčili jednotlivé vozy. Jak už jsem jednou řekl, skladba testovaných novinek byla letos opravdu velmi pestrá, a to především díky hned 12 automobilkám, které své kandidáty nominovaly a později i zapůjčili. Za mě to byla velmi povedená oslava pětiletého výročí našeho magazínu a nezbývá mi nic jiného, než si přát, aby se nám dařilo i nadále přinášet čtenářům ty nejzajímavější zprávy ze světa strojů vonících po benzínu (a naftě), reportáže, zajímavosti nebo i výjimečné testy či nové díly videorubriky za volantem. Tak zase za rok…
Jiří Simon
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.