Představení nových vozů BMW: může být nejlepší ještě lepší?

Představení nových vozů BMW: může být nejlepší ještě lepší?

Možná se nad mými úvodními slovy zamyslíte. Nejdříve byste si mohli položit otázku, o jakých novinkách bude dneska řeč. Automobiloví znalci jistě tuší, že se jedná jak o atraktivní lákadla v segmentu SUV, tak i o otevření nových dveří na poli vozů s označením GT. Možná vás ještě napnu a konkrétní modely jmenuji až později. Nadpis celého článku bych chtěl doplnit o vlastní zkušenost, že v naší redakci jsme mohli otestovat spousty atraktivních vozů a auta se značkou BMW řadíme mezi ty (nej)lepší. Nezbývá mi nic jiného než se zeptat: „Může být nejlepší ještě lepší?

 

Krásné probuzení, o to hezčí celý zbytek dne.

V ranních hodinách mě ještě před budíkem probudil sluneční paprsek. Na podzimní dny se jedná o poměrně nestandardní událost, možná právě tento moment predikoval něco zajímavého. Vlastně mi hned došlo, co na celém dnu bude nejzajímavější a sluneční svit to opravdu nebyl. Po obléknutí vyrážím do Butovic, kde máme sraz s ostatními redaktory. Jako vždy jsme na místě (skoro) všichni včas a přebíráme své vozy. Nyní vás seznámím s prvním lákadlem na další roky. Mé kroky směřují k novému BMW řady 6 s označením GT. Musím se přiznat, že se mi nové Grand turismo opravdu líbí. U dosavadních sourozenců z řady GT se mi osobně nelíbily zadní partie, ale právě u šestky se rysy změnily a auto vypadá o poznání pohledněji. Jako kdybyste vedle mě postavili dvě ženy – jednu, která posilovnu viděla pouze z obrazovky a druhou, jež ve svém slovníku má slovo dřep. Jistě tušíte, že bych si vybral slečnu druhou nesoucí na čele dvě krásná písmena – G a T. Abych byl konkrétnější, má první volba směřovala k verzi 630d. Vzhled je ovšem čistě o vašich subjektivních dojmech, proto se přesuňme na silnici, kde se dají zhodnotit i objektivní vjemy.

 

Jízdní vlastnosti: Zde přichází opravdový šampión – BMW 6 GT

Už nyní se bojím, že můj článek bude příliš pozitivní, ale ani k jízdním vlastnostem nemám žádné výtky. Během řízení, kdy držím pevně volant oběma rukama, mohu mít oba lokty opřené, takže se v mém slovníku slovo posilovna nemusí vůbec vyskytovat. Testovaný vůz si prostě na komfortu vyloženě zakládá. To stejné pociťuji i v režimu comfort, kde na běžných komunikacích nepociťuji žádné nedostatky a užívám si pohodlnou jízdu bez zbytečných frází: „Au, tu díru jsem neviděl,“ nebo „Vždyť jsem přes ten retardér jel jen třicet.“ Opět narážím na další příjemné překvapení. Ani při přejetí retardéru v rychlosti 30 km/h jsme s kolegou nepociťovali ani neslyšeli žádné nežádoucí rány. Při přepnutí do režimu sport se spíše budete cítit závodníkem, než abyste jím opravdu byli, i když občasnou dávku adrenalinu v krvi mít budete. Automatická převodovka funguje naprosto skvěle a vy necítíte žádné přeřazení, přesně tak, jak to má v automatu být. Jediný nedostatek při dynamičtějším stylu jízdy vidím v poněkud tlustším věnci volantu. Já patřím právě k těm řidičům, kteří nemají největší ruce, a tak jsem se při jeho držení necítil úplně ve své kůži. Pojďme nyní opět k interiéru. Vše je tak trochu stejné. Mnoho mých známých říká, že jim značka BMW přijde nudná a že vnitřek jejich vozů na ně působí stále stejně. Zde ovšem přichází otázka, zda je tomu špatně. Mě také mrzí, že vše vypadá „na jedno brdo“, ale na druhou stranu ihned vím, kde je vše důležité. Interiér je velmi intuitivní. Vím, že gestem mohu zvednout telefon nebo zvýšit hlasitost. Vím, kde mám všechna tlačítka a nemám problém s nastavením všeho potřebného, aniž bych ztratil pohled ze silnice.

 

Cesta zpátky: Nová X3 – malý velký bratříček

Během cesty zpět jsme si vozy vyměnili a tentokrát jsem vás dlouho nechtěl napínat. Jednalo se o nové SUV do modelové řady X s číslem 3. Takže jde o malého bratříčka X5. Nyní bych si mohl říci, jestli se opravdu dá použít přídomek „menší“, protože už samotná X3 je poměrně velká. Větší brácha už dále neporoste, protože jak by jinak vypadala X7? I u novinky ve třídě X si říkám, že interiér je dosti podobný. Změnila se vlastně pouze barva a pár malých drobnůstek. Opět se mi zde sedí pohodlně a díky vyššímu posazu se cítím o něco málo bezpečněji. Během cesty nazpět jsme byli pověřeni, abychom do určité hodiny odevzdali vozy. Na mém zpátečním dobrodružství jsem si říkal, že je auto velmi pohodlné na dálnici, i na frekventované silnici. Jak si ale tento již poměrně větší kousek povede v centru Prahy?  Rozhodl jsem se, že ho rychle otestuji i zde. Mnoho lidí se v centru bojí, obzvlášť s velkým vozem. Já vás ale musím uklidnit, s tímhle se nebudete muset bát. Jakmile auto v nižších rychlostech ucítí, že se příliš blížíte k překážce a nedej bůh i k případné nehodě, upozorní vás senzory. Myslím si, že z auta je i dobře vidět, tudíž nebudete mít strach ani v úzkých uličkách nebo při parkování.

 

Na závěr?

Oba dva vozy neztratily svůj tradiční odkaz BMW. Oba vás zaujmou svým luxusem na palubě a hlavně skvělými jízdními vlastnostmi. Jsem sice odpůrce automatických převodovek, ale u mnichovské automobilky vždycky dojdu k názoru, že povedenému automatu se manuál jen horko těžko vyrovná.  S novou X3 i 6 GT bych si dokázal představit cestu na dlouhý výlet s plnou posádkou, ale to vůbec nejdůležitější při takových cestách by byla stejně ta mnichovská radost z jízdy!

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.