Peugeot 308 GT: (ne)odolatelná atraktivní Francouzka
Autor: #HORIZONTFULL · Fotografie: #HORIZONTFULLDo testu jsme dostali nový Peugeot 308 GT, který jsme si po předchozích zkušenostech s touto Francouzskou značkou prostě potřebovali vyzkoušet. Jistě víte, že redakčním vozidlem Motorvize.cz je 2008čka, která byla naším společníkem při cestě na Rally Hustopeče, chtěli jsme ale vyzkoušet něco dalšího, něco sportovnějšího. I když se nejdená o vrcholnou verzi GTi, i tak nás „gétéčko“ překvapilo. A teď se samozřejmě ptáte, zda pozitivně či negativně. To vše se dočtete v následujících řádcích nebo uvidíte v dalším videu #HORIZONTFULL.
Atraktivní Francouzka
„Atraktivní Francouzka se sportovními rysy, za kterou se otočí nejeden kolemjdoucí,“ to je výrok, za kterým si stojíme. Peugeot na nové 308 udělal pokrok v oblasti designu, ale nepustil se jako Citroen a Toyota na úplně jinou cestu, takže pořád na Peugeotu najdeme klasické rysy. Co se týče designu, všeobecně se ví, že Francie a Itálie jsou špičky ve svém oboru a letošní novinky nás v tom utvrzují (včetně té dnes testované).
Nemůžeme bohužel opomenout jednu „nemoc“ dnešní doby, a to jsou falešné koncovky výfuků. Z počátku máte dobrý pocit při pohledu na zadek auta na dvě koncovky výfuku, které svými tvary perfektně zapadají do vzhledu celé zádi, bohužel při přiblížení zjistíte, že jsou to jen atrapy. O to horší pocit vás naplní, když si pod auto lehnete a uvidíte pod nárazníkem tlumič výfuku sklopený k zemi. Myslíme že každý rozumný automobilový nadšenec, který si koupí auto s 205koňmi by byl stejně jako mi radši, kdyby z 308mičky koukala pořádná „roura“!
Na atraktivnosti se pracovalo i uvnitř
Interiér se nám velice líbí, nenajdete v něm nic navíc.
Peugeot v poslední době hodně zapracoval na zjednodušení ovládacího panelu a celkově si dal záležet na zjednodušení celé paluby svého vozu. Pokud sedíte v novodobém Francouzovi poprvé, budete chvíli hledat ovládání klimatizace, navigaci nebo třeba i rádio. To vše je, stejně jako třeba u nového Citroenu C3, v panelu infotainmentu. Musíme uznat, že v tomto voze byla odezva na dotyk displeje tak citlivá a rychlá, že jsme s daným řešením neměli vůbec žádný problém. Co stojí nejvíc za vyzdvihnutí je malý sportovní volant, který perfektně padne do ruky. Příjemná sedadla, která nabízela jak výhřev, tak i masáž opět potěší a doplní už tak velmi dobrou atmosféru uvnitř sportovně laděného vozu.
Pocity z jízdy – Popravdě nový Peugeot nabízí to, co máme rádi.
S 308 se dá jezdit rozumně do práce, ale když budete chtít slibuje i příjemně bláznivé svezení. Podvozek nás celkem potěšil – auto drží stopu, zadek neuskakuje a předek se nehrne tam, kam byste nechtěli, a to ani v krajních případech. Řazení a převodovka je takové „francouzské“. Pokud budete na nový Peugeot přecházet z francouzského modelu, tak vám z vlastní zkušenosti můžeme říci, že jde o zvyk. Co se týče zvuku nového GT, v „NORMAL“ módu má auto velice tichý projev, až tlačítko SPORT vyvolá v autě trochu zábavy. Budíky zčervenají, reakce na plyn se zlepší a po autě se začne rozléhat řev motoru, bohužel jen ze sound systemů. Pro kolemjdoucí to až taková změna není, a to je zase trochu škoda.
Jak už jsme v dnešní době zvyklí, tak i GT je nabito asistenčními systémy, které fungují stejně dobře jako u ostatních námi testovaných vozů, až na jeden, a to držení v jízdních pruzích. Nedostanete se do situace, kdy auto řídí „za vás“. Pokud mu svěříte důvěru, tak bude jen „opile“ jezdit od čáry k čáře. Peugeot prostě nedrží kontinuálně stopu jako třeba Škoda nebo Hyundai, ale je potřeba říci, že tento systém není zatím dělaný na to, aby řídil zcela za vás, ale jen aby držel auto v jízdním pruhu, pokud by došlo k mikrospánku, a to Peugeot zvládne na 100%.
Shrnutí: každodenní ježdění, které bude stát za to
Od nového GT dostanete přesně to, co od něj čekáte – pohodové auto do rodiny, které dokáže o víkendu na okreskách pobavit a s cenovkou kolem 550 000 bychom se vážně nebáli zvažovat koupi. Pokud nehledáte „supersportovní“ hothatch s maximální rychlostí přesahující limitujících 250km/h, zrychlením z nuly na sto pod 6 vteřin a chcete se jen prostě občas trošku pobavit v autě, se kterým budete trávit nějaký ten čas každý den, je 308 GT opravdu skvělou volbou. Ani z pohledu „value for money“ neboli hodnota pro utracené peníze není tenhle kousek špatný. Nám se svezení líbilo. Teď už je řada jen na naše video, kde si ty pořádné pocity můžete užít s námi i vy!
Autor : David Sutnar
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.