Ojetý Mercedes-Benz CLK: elegán za příznivou cenu

Ojetý Mercedes-Benz CLK: elegán za příznivou cenu

Druhá generace modelu CLK opět vyjela v provedení kupé i kabrio. Tento čtyřmístný vůz prémiové značky lze pořídit jak za příznivé ceny, tak za extrémní částky v případě výkonných a dnes již sbírkových provedení.

Model CLK vypadá více sportovně, než ve skutečnosti je. To může být pro někoho zklamáním, vyznavači mercedesů ale smutnit nebudou – dostane se jim obvyklého komfortu s určitým sportovním akcentem. A pokud někdo zatouží po opravdu sportovním „cé-el-káčku“, pořád může na trhu hledat špičkové provedení CLK 55 AMG (výkon 270 kW) či CLK 63 AMG (354 nebo 373 kW), případně variantu CLK 500 (225 či 285 kW). U těchto sbírkových verzí ale na nějakou příznivou cenu zapomeňte. To platí dvojnásob pro raritní CLK DTM AMG s osmiválcem o výkonu 428 kW.

Přitom běžná provedení modelu CLK druhé generace se nezřídka nabízejí za opravdu lákavé částky. To platí jak pro kupé uvedené pod kódem C209, tak pro kabriole A209. Jako první přitom spatřilo světlo světa kupé. Stalo se tak v roce 2002. Kabriolet jej doplnil o rok později. Vůz vydržel ve výrobě do roku 2009 a k řidičům se dostal nejen s výkonnými benzinovými motory, ale i s turbodiesely pod kapotou. Jejich výkonové rozpětí je celkem velké, od 100 po 165 kW. Přitom nejslabší benzinový motor nabízí výkon 120 kW (přeplňovaný kompresorem).

Motor volte s rozumem

Nejslabší z turbodieselů z vozu jamajského sprintera rozhodně neudělá. To ostatně nezvládne ani základní benzinový agregát, ale těch 20 kW navíc se také neztratí. Více radosti než čtyřválce pod označením CLK 200 K přinesou šestiválce nebo ještě lépe osmiválce. Radost z jízdy ale může poměrně zle zkysnout při tankování – zkrátka nic není zadarmo. Obecně lze říci, že pohonné jednotky s výkonem od 160 kW umějí pěkně roztáhnout úsměv od ucha k uchu. Řidič takového vozu by ale měl mít už určité zkušenosti, protože jak známo, sedí za volantem automobilu s poháněnou zadní nápravou a zde se moc chyb neodpouští.

Pokud někdo zatouží po turbodieselu, udělá lépe, když zvolí alespoň provedení 270 CDI s pětiválcem o výkonu 120 či 125 kW. Šestiválec v provedení 320 CDI nabídne 165 kW, což je ještě lepší. Nicméně naftový motor ve sportovně pojatém kupé i tak působí trochu divně. Na druhou stranu, „cé-el-káčko“ s turbodieselem spolupracujícím s automatickou převodovkou není na trhu výjimkou a své kupce si vždycky najde.

Za volantem

CLK druhé generace dobře drží jízdní stopu v zatáčkách, avšak řízení je prakticky bez zpětné vazby. Karoserie verze kupé má solidní tuhost, když se i při absenci B-sloupku kroutí jen minimálně. To u kabrioletu je krut karoserie citelně větší. Jde-li o vozidlo s pětistupňovou automatickou převodovkou, můžete se těšit na hladkou změnu převodových stupňů. Dobře si stojí také přesné manuální řazení.

Přístup k zadním sedadlům je u verze kupé poměrně náročný, protože vstupní otvor vzniklý po odklopení opěradla předního sedadla není nijak velký. Sedačky jsou však pohodlné, takže ani jízda na delší vzdálenost není žádný problém. Pochvalu si zaslouží také pohledná palubní deska z kvalitních materiálů. Špatná není ani prostornost, zavazadelník pak svým objemem mnoho motoristů příjemně překvapí. Jeho kapacita totiž činí 435 litrů.

Na co si dát pozor?

Pohonné jednotky Mercedesu CLK druhé generace mají vyloženě dobrou pověst a nějakého průšviháře mezi nimi nenajdeme. To platí i pro turbodiesely. Jen čtyřválcová benzinová provedení 200 K jsou známá častěji se vyskytujícími poruchami zapalovacích cívek. Oprava ale není nijak dramaticky drahá. Obecně je důležitý jak stav vozu, tak i skutečnost, jak se k němu předchozí majitel choval – dochlazování motoru před jeho vypnutím je vyloženě žádoucí – převedším u naftových motorizací s turbodmychadlem.

„Pozor si dejte na převodovky. Automatické se sice dávají za vzor spolehlivosti, ale může se u nich objevit únik oleje. Manuální zase někdy trápí vypadávání rychlostních stupňů,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Známé jsou vůle na přední nápravě, které představují asi nejčastější problém „cé-el-káčka“. Častěji se objevují u těžších šesti a osmiválcových motorizací. „Nejeden vůz má nepřesný palivoměr. Proto dokud automobil pořádně nepoznáte, berte údaj na palivoměru s rezervou,“ varuje zástupce AAA AUTO.

Celkově patří Mercedes-Benz CLK druhé generace k nadprůměrně spolehlivým automobilům. Při výběru ojetého vozu pozor na auta opravená po vážných nehodách. Důležitá je průhledná historie vozu i pravidelný servis. Pokud tomu tak je, máte velkou šanci být s „cé-el-káčkem“ velmi spokojeni.

Milan Jirouš

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..