Nové digitální služby i zjednodušené placení parkování. Ze Škoda Auto DigiLab se stala Škoda X
Autor: Michaela Rubešová · Fotografie: Škoda Auto a.s.Zúčastnili jsme se tiskové konference, na které mladoboleslavská automobilka odtajnila, co znamená název značky s písmenem X. Znak tedy odkazuje na tři pilíře: Exponential, Exploring a Expanding. Cílem rebrandingu digitálních služeb je nabízet zákazníkům stále nová a především chytrá řešení jak pro cestování, tak pro půjčování a dobíjení vozů. Škoda X bude ve svém portfoliu nabízet stále služby: Pay to Fuel, Pay to Park, HoppyGo, Citymove, Charging Hub a DigiCert.
Inovovaná strategie vyhledávání nových technologií se zaměří na evropské start-upy a technologická centra. Škoda X od toho očekává rychlost, flexibilitu a vysokou efektivitu. Jako nová značka bude Škoda X podporovat hlavní činnost mateřské společnosti a rozvíjet digitalizaci jejích produktů a služeb.
„Proměnou společnosti Škoda Auto DigiLab na Škoda X se dostáváme z převážně vývojového prostředí k využití nových technologií v každodenním životě. Škoda X bude jako nová značka samostatně provozovat nově vyvinuté digitální služby a pečlivě naslouchat našim zákazníkům. To nám umožní porozumět přáním klientů, reagovat na ně a poskytovat přesně ty služby, které potřebují,“
řekl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro prodej a marketing.
Novinky, které zjednoduší život
Zatímco původní DigiLab se zaměřoval spíše na vývoj mobility, nová transformace jde ještě dál. Přenese zkušenosti z laboratoře přímo do reálného světa, kde je budou moci uživatelé vozů Škoda dále používat při svých běžných cestách. Používání nových technologií má zjednodušit život za volantem a přidat příjemné zážitky a zkušenosti.
Mezi největší novinky patří Pay to Fuel a Pay to Park. Druhá ze zmíněných bude fungovat i v České republice. A co to vlastně znamená? Pay to Park je služba, která si sama identifikuje použitou parkovací zónu a automaticky zpracovává platbu za parkování přímo z infotainmentu vozu. Řidič tak ušetří cenné minuty, kdy by jinak musel buď najít parkovací automat a nebo hledat příslušné webové stránky, kde by si parkování zaplatil. Pokud se motorista zdrží, může si snadno prodloužit dobu parkování pomocí aplikace MyŠkoda Essentials. Vše je tedy na jednom místě, bez zbytečné ztráty času. Obě novinky, které usnadňují placení, využívají k platebním transakcím kreditní kartu uloženou v infotainmentu.
Pay to Park funguje delší dobu už ve Skandinávii, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Belgii a Itálii. Nově se do seznamu přidává i Česko. A další země budou následovat. Technologie, která usnadní placení za parkování, v následujících měsících bude zprovozněna i ve Francii, Slovinsku, Maďarsku nebo třeba Španělsku. Co se týká druhé služby, Pay to Fuel, jde zatím o pilotní projekt, který se testuje v Německu, Dánsku a Lucembursku. Po čase by se mělo přidat na seznam kompatibilních zemí i Nizozemsko, Belgie, Rakousko a Švýcarsko.
Pay to Fuel znamená, že zákazníci mohou platit za tankování přímo z infotainmentu vozů Škoda. Zcela nová služba Pay to Fuel využívá systém GPS vozu ke zjištění polohy vozu během zastávky na tankování a jednoduše se zákazníka zeptá na číslo použitého čerpacího stojanu. Pay to Fuel pak automaticky provede platbu, aniž by zákazník musel chodit k pokladně.
Pomoc při prodeji vozu
Digitální certifikát Škoda poskytuje zákazníkům komplexní přehled dat o jejich vozidle v rámci funkce vzdáleného přístupu ve službě Care Connect, což se může hodit zejména v případě prodeje vozu. Údaje zahrnují identifikaci vozidla, technické parametry, aktuální počet najetých kilometrů, případný předplacený servis a prodloužení záruky a také servisní historii. Zákazníci se tak mohou kdykoli dostat k informacím o svém vozidle, aniž by museli navštívit prodejce a platit za každý vytvořený certifikát.
Certifikát ukládá ujeté kilometry vozidla vždy každý týden od okamžiku aktivace vzdáleného přístupu v rámci služby digitálního propojení s vozem Škoda Connect. Při prodeji ojetého automobilu zvyšuje digitální certifikát důvěru v nabízené vozidlo a tím i jeho prodejní hodnotu. Tato služba je dostupná na všech evropských trzích.
Michaela Rubešová