Nissan X-Trail 2.0 dCi: oranžový medvěd s elánem

Nissan X-Trail 2.0 dCi: oranžový medvěd s elánem

X-Trail je největší SUV značky, zároveň i globální auto, jelikož se prodává na větešině kontinentech. V zásadě i na všech trzích sklízí úspěchy. Někde s velkým benzínem, jinde zas v hybridu. U nás v čechách se ale dlouho prodávalo pouze s benzínovou jednašestkou nebo poněkud ne(dostačující) dieselovou jednotkou o stejném objemu. Auto má velké ambice, velmi povedený design a teď dostalo i velký motor, který jsem i já ve voze měl. Kolegové měli doposud poměrně pozitivní dojmy, a to i navzdory tehdy ještě omezené nabídky motorů. Jaké bude asi tohle auto s novým motorem na českých silnicích? Hodně se těším a jsem zvědav zároveň…

 

Oranžová může slušet nejen placce, ale i medvědovi

Plackám jako je Nissan GT-R či 370z určitě sluší ostrá oranžová metalíza. X-Trail jsem kupodivu dostal v úplně stejné barvě barvě a musím říci, že krásám designové stránkyoranžová hodně pomáhá. X-Trailu taky sluší. Troufl bych si tvrdit, že dostal ostal až sportovní, takový ostrý vzhled, který mu dodává na kráse. Ve spojení s 20“palcovými koly na vás bude působit podobně jako koncern, přesněji velké vysoké auto, s kterým do terénu nikdo nepojedete. Opak je možná pravdou. O tom ale až za chvíli. Celkově designu přidávají i třeba na první pohled poměrně nenápadné světlomety. Ty vepředu jsou řešeny kompletně LED diodami. Vzadu naopak příjemně k barvě karoserie zapadá jejich zatmavení. Nechybí ani chromované doplňky. Je vidět, že čas na kráse X-Trailu neubral, spíše tak nějak dovolil vyzrání už tak dobrého, hodnotného praktika.

 

Medvěd z chýše je venku: krása, všude kam se podívám

Teď bych tak trochu chtěl započít svůj příbeh. Vůbec poprvé přicházím k autu a říkám si, jak opravdu hezky vypadá.Barva mu sluší. Hned si všimnu první věci, o které hodně přemýšlím a snad bych i rovnou došel k závěru, že tenhle prvke zrovna v terénu nebude vůbec dobrý. Jsou to dvacetipalcová kola. Auto na mě působí docela dravě a zároveň robustně. Jak čtete správně v názvu tohoto článku, ano medvěd, tak jsem tomu autu začal říkat, protože po té chvilce, co jsem s ním jezdil, mě ohromně překvapilo.Je ohromné a zároveň hbité a příjemné.

 

 

Interiér: LUXUSNÍ medvědí chýše

Když jsem otevřel dveře a nastoupil do medvěda, ucítil jsem krásnou vůni Nissanu. Usedám do příjemné sedačky potažené kůží. Hned jak jsem si sedl,  začal na mě působit kvalitně zpracovaný interiér vozu. V autě se sedí moc příjemně, jelikož vidíte všude okolo sebe a jste vysoko nad silnicí. Ve výbavě jsem měl navíc kupříkladu panoramatické střešní okno, které vždy ve voze ocením. Jako milovník hudby jsem měl velkou radost z BOSE sterea, které hrálo ohromně. Palubní deska je připravená velmi moderně, ale když se podíváte na madla dveří nebo ovládání oken, už zjistíte, že vypadají poněkud lacině.Palubní počítač pak má sice poměrně příjemnou gratiku, je ale na dnešní dobu poměrně malý. Vzpomněl bych si na kolegu, který kdysi u našeho prvního testu Kodiaqaomýval slovo „digitalizace“. Tak ta minimálně na přístrojovce chybí, byť vzhled budíků je pořád docela příjemný. To samé by se asi dalo říci i o audiosystému. Jeho ovládání je jednoduché, příjemné, vzhled ladný a docela efektní. Pomohla mu i modernizace. Navzdory tomu ale stále poněkud habruje navigace se svou grafikou. Jsem sice zastáncem externích navigací jako je Waze a stále populárnějšího stremováni z telefonů. To vám ale X-Trail bohužel zatím nenabídne.  To vše ale opravdu Nissanu neubírá na kráse. Místa vzadu je habaděj sedne si zde i urostlý muž a bude mít komfortní cestu.

 

 

Jízdní vlastnosti: dá se s ním jet i svižně

Konečně nastává čas na nastartování. Rozjíždím se. Motor má z počátku poměrně hrubý chod. V nižších otáčkách je ale kupodivu tichý. Přesně to, co od něj čekáte oproti základnímu dieselu, dynamika, mu opravdu nechybí. Zdá se, že má větší výkon, než je psáno. Spojka je sice trochu jinde než běžná evropská auta, však je to Japonec, pro mě je však velmi příjemná na rozjezd i řazení.Zpřevodovaní se povedlo na jedničku a zaslouží si moji pochvalu. Brzdy byli ku mému překvapení poměrně ostré,což jsem ocenil.Jde ale pouze o věc názoru, jestli to bude zrovna vám vyhovovat či nikoliv. Auto je na silnici jako doma, jel jsem s ním svižně i v zatáčkách a ono pořád drželo.Upřímně Nevím, jak to v Nissanu udělali, ale to auto je jak na silnici, tak v terénu podvozkově opravdu dobré. Testovaný vůz měl pod kapotou dieselové 2.0 dCi s 177 koňmi spojené s manuálním šestistupňem. Byť můžete být fanda komfortně ladné jízdy s automatem, tady je konkrétně zvolená kombinace asi tou nejlepší možnou, a to asi i díky mé nepřízni k variátorovým automatům, které jsou pro většinu japonců jedinou alternativou ke klasickému manuálu.

 

Jak napovídá má přezdívka: medvěd se hodí i do terénu

Druhý den, co jsem měl půjčené auto, jsem se rozhodl vyzkoušet jej i v terénu, Zajímalo mě, jak se bude chovat a hlavně jaké bude na těch zmiňovaných dvacítkách. Přijel jsem na místo, přepnul auto na stálou 4×4. Teď bych měl doplnit, jaké mi pohon Nissanu dává možnosti: přední náhon, AUTO haldex a uzamknutá 4×4 dostupná do cca. 50 km/h.Vyrážím do terénu. Od první chvilky jsem velmi překvapený komfortem auta. Ano bál jsem se, že tato kola způsobí jen opak komfortu, ale ne, bylo to velmi příjemné, komfortní a tohle SUV vyjelo vše, co jsem si dovolil zkoušet já. Za spojení těchto kol, pohonu 4×4 a podvozku musím Nissanu dát jedničku.

 

Technologie: systémů habaděj

Auto má vše od START-STOPU, samozřejmě vypínatelného až po asistenta v jízdních pruzích. O navigaci už jsem mluvil. Když zapomenu na poměrně zásadní nedostatky grafiky, její funkčnost je pak na jedničku. Auto má samozřejmě i parkovací senzory a kameru. Velmi zajímavý prvek, který oceňuji, je asistent rozjezdu do kopce. Tenautomaticky zabrzdí auto po zastavení a při rozjezdu jej odbrzdí. V Nissanu pak funguje na jedničku. V aktivní bezpečnosti nechybí ani FULL-LED světlomety. Kromě estetična je tu i jejich funkčnost, opět hodnotím pozitivně. Dobře funguje i asistent přepínání dálkovek.

 

 

Medvědí spokojenost

Auto jako celek musím ohodnotit velmi kladně, udělalo na mě velký dojem a rád bych se v něm snad projížděl ještě dnes. Takovéto spojení jízdních vlastností v terénu i na silnici jsem ještě nezažil. Jediné, co bych reálně vytknul, je hůře odhlučněný interiér, ale jinak toto auto chyby, jež by stály za zmíňku nemá. Dovolil bych si tvrdi, že Nissan odvedl opravdu hodně práce, a to dobré. Po těch letech, kdy je na trhu, jde o povedené auto za poměrně rozumné peníze. Samozřejmě tu nejsem od doporučování nebo hanění jednoho nebo druhého kandidáta. Za sebe samého bych se ale přikláněl k první zmíněné variantě.

 

Lukáš Jeřábek

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.