Na Rallye Český Krumlov se to hemžilo Peugeoty – triumfovaly 208 Rally4, nechyběly ani 208 R2
Autor: Jan Novotný · Fotografie: P Automobil Import s.r.o. (Tomáš Kaňa)Už devětačtyřicátým ročníkem pokračovala o uplynulém víkendu Rallye Český Krumlov. Nádherná jihočeská soutěž se po dvouleté pauze vrátila do tradičního květnového termínu. V loňské sezóně se kvůli omezením přesunula až na samotný závěr sezóny, v roce 2020 pak vzhledem k pandemii soutěž vůbec pořádána nebyla. Součástí letošního podniku byla mimo jiné Evropská trofej a nedílnou součástí je již tradičně i Peugeot Rally Cup, který v letošním roce vyjel v Čechách do své již šesté sezóny. Startovní listina Rallye Český Krumlov čítala téměř sto přihlášených posádek a nechybělo ani 8 Peugeotů. Vůbec poprvé v českém šampionátu měly převahu novodobé speciály 208 Rally4 nad osvědčenými 208 R2 (v poměru 4:1). My jsme u toho samozřejmě nesměli chybět, a to ačkoliv odstup mezi dvěma po sobě jdoucími soutěžemi (Rallye Šumava Klatovy a Rallye Český Krumlov) činil pouhých 14 dní. Jak se dařilo Peugeotům a jaké dojmy jsme si z okolí Českého Krumlova odvezli? To vše a mnohem více přinášíme v další reportáži ze světa českého rally.
Krátce před atraktivním startem v centru Českých Budějovic
Poprvé v historii Peugeot Rally Cupu přesáhl počet vozů Peugeot 208 v provedení Rally4 původní specifikaci R2, a to v poměru 4:1. Největším favoritem byl pochopitelně Jaromír Tarabus, který společně s Danielem Trunkátem zvítězil na Šumavě. Letos poprvé se v rámci cupu představila také posádka David Štefan – Ondřej Vichtora. Tato dvojice se letos objeví pouze na několika domácích podnicích, protože se soustředí především na zahraniční starty. 49. Rallye Český Krumlov lákala na „kompaktní“ dvoudenní formát, zahrnující dvě etapy, 13 rychlostních zkoušek a celkem 155 ostrých kilometrů. Start byl naplánován na pátek krátce po 17:00 hodině, a to v prostředí divácky velmi atraktivní zkoušky přímo na českobudějovickém výstavišti. Shodou okolností právě zde byl naměřen teplotní rekord, kdy teplota ve stínu překročila 30 stupňů celsia. My a samozřejmě i závodníci jsme to podstatně pocítili. Teď už ale pojďme zpět k posádkám Peugeot Rally Cupu a k tomu, jak se jim o uplynulém víkendu dařilo.
Předpoklady naplněny, v cíli Peugeot Rally Cupu 4 z 5 přihlášených posádek
Rallye Český Krumlov představovala druhou zastávku Peugeot Rally Cupu v ČR. Posádky absolvovaly celkem 155 ostrých kilometrů, které je zavedly například na rychlostní zkoušky Kohout, Ján nebo legendární Malonty. Druhé vítězství v řadě zaznamenala zkušená dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Stříbrnou pozici obsadil stále rychlejší David Štefan a polský účastník Filip Pindel dokončil třetí.
Pouze úvodní rychlostní zkoušku vyhrál David Štefan s Ondřejem Vichtorou, vítězství ve zbylých dvanácti testech ukořistil Jaromír Tarabus a podobně tomu bylo i ve skupině 2WD. V absolutním pořadí dokončila posádka Tarabus – Trunkát na osmém místě. David Štefan s Ondřejem Vichtorou se letos soustředí na evropskou trofej a jedním z podniků série ERT byla právě Rallye Český Krumlov. David Štefan je stále rychlejší, v cupu dokončil na druhém místě a stejný výsledek zaznamenal i ve skupině 2WD. Premiérovou sezónu v České republice zažívá mladá polská dvojice Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka. Většina tratí je pro ně neznámá a účast v našem mistrovství přináší oběma členům posádky cenné zkušenosti.
Jaromír Tarabus, vítěz druhého podniku Peugeot Rally Cupu, s úsměvem dodává:
„Jsem rád, že nám přibylo několik soupeřů a třeba David Štefan zajížděl pěkné časy. Krumlov je velmi obtížná soutěž, v prvních průjezdech jsme byli opatrnější, i když v některých pasážích jsme jeli na limitu auta. Vím, že by se dalo zajet rychleji a rezerva bude ještě i v nastavení vozu. Ale například druhé Malonty se nám povedly parádně. Určitě by tam ještě pár vteřin bylo, ale to už bych v tom snad ani nechtěl sedět.“
Ve výsledcích druhý, David Štefan, se skromností dodává:
„Jsem rád, že nám přibylo několik soupeřů a třeba David Štefan zajížděl pěkné časy. Krumlov je velmi obtížná soutěž, v prvních průjezdech jsme byli opatrnější, i když v některých pasážích jsme jeli na limitu auta. Vím, že by se dalo zajet rychleji a rezerva bude ještě i v nastavení vozu. Ale například druhé Malonty se nám povedly parádně. Určitě by tam ještě pár vteřin bylo, ale to už bych v tom snad ani nechtěl sedět.“
Získané zkušenosti a jejich vysokou hodnotu komentuje i třetí Filip Pindel:
„Jsem rád, že nám přibylo několik soupeřů a třeba David Štefan zajížděl pěkné časy. Krumlov je velmi obtížná soutěž, v prvních průjezdech jsme byli opatrnější, i když v některých pasážích jsme jeli na limitu auta. Vím, že by se dalo zajet rychleji a rezerva bude ještě i v nastavení vozu. Ale například druhé Malonty se nám povedly parádně. Určitě by tam ještě pár vteřin bylo, ale to už bych v tom snad ani nechtěl sedět.“
Šestý ročník Peugeot Rally Cupu pokračuje v polovině června na tratích Agrotec Petronas Rally Hustopeče (17. – 18. června 2022), ani my u toho samozřejmě nebudeme chybět a už teď se moc těšíme na to, jak atraktivní podívanou rychlé Peugeoty v okolí Hustopečí předvedou.
RALLYE ŠUMAVA KLATOVY | RALLYE ČESKÝ KRUMLOV | Průběžné pořadí | |||||
pozice | body | pozice | body | body | |||
Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát | 1. | 25 | 1. | 25 | 50 | ||
Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka | 4. | 10 | 3. | 14 | 24 | ||
Jakub Talaš – Jiří Kalkus | 2. | 19 | 19 | ||||
David Štefan – Ondřej Vichtora | 2. | 19 | 19 | ||||
Filip Šipoš – Marcel Hranka | 5./leg II | 5 | 4. | 10 | 15 | ||
Dominik Brož – Jakub Navrátil | 3. | 14 | 14 | ||||
Martin Jánský – Jiří Kubík | 5. | 7 | 7 | ||||
Milan Poživil – Jiří Kulštejn | 6. | 5 | 5 | ||||
Petr Štěpánek – Roman Švec | 5. /leg I | 5 | 5 | ||||
Miroslav Číž – Jiří Kunst | odstoupil | 0 | 0 |
Jan Novotný