Motorvize fans award 2015 kandidát č. 8: Volvo V60

Motorvize fans award 2015 kandidát č. 8: Volvo V60

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Zbývá už jen několik málo dní do oslavy našeho prvního výročí a my tak nemusíme tajit, že nám zbývá představit jen dva poslední kandidáty. Mezi našich devět nominovaných patří i vůz, který zdánlivě jako novinka nevypadá. Kombi od severské značky Volvo postavený na základu opěvovaného sedanu S60 se světu představil před více jak 4 roky, avšak už tehdy se jednalo o vůz vybavený mnoha revolučními technologiemi. Ne nadarmo se jedná o první vůz s ochranou chodců. My jej našim čtenářům nabídneme v kombinaci s poslední generací motoru T5, 180kw a hlavně novou 8-stupňovou automatickou převodovkou. Dokáže však už stárnoucí vůz čelit nové a modernější konkurenci v Motorvize fans award 2015? O tom rozhodne tento pátek 10 našich pečlivě vybraných čtenářů.

Záměr jakéhokoliv kombi je vždy nabídnout velkorysý prostor. U některých automobilek se však na praktičnost hraje víc a někteří výrobci se naopak snaží své vozy i obohatit o trochu sportovního ducha, ať už po stránce designu nebo po stránce technických vlastností. U Volva se vždy zaměřovali na bezpečnost. Pasivní i aktivní bezpečí bylo vždy na první místě u posádky a teď už i u ostatních účastníků provozu. Dlouho byl tento výrobce spojen i spíše s nudnými, komfortně laděnými a tak spíše pro skupiny „středního věku“ určenými vozy, kteří už nepotřebují závodit. Dnes jsme minimálně zatím u vzhledu svědky lehce jiných poměrů, poslední modely jsou hodně vyzývavé. Dalším fenoménem moderní doby je často probíraný downsizing, který se (bohužel) projevuje i u Volva. Doby atmosférických řadových šestiválců nebo dokonce osmiválců už jsou dávno pryč. Pryč je i zcela vynikající pětiválec T5, osvědčený i dlouholetým používáním ve vozech Ford (Focus ST, RS, Mondeo, S-Max). Jeho přímým nástupcem je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec se 180kw. Pro lepší představu můžeme úvést, že v nové XC90 už najdeme motory jen se čtyřmi válci. Ty nemusí být ale nakonec ani trochu špatné, jedná se o poslední generaci motorů, takže nezbývá, než doufat, že naplní naše vysoká očekávání nastavená právě z dřívější dobře odvedené práce. Přeci jen sázet pouze na jednu kubaturu chce opravdu hodně odvahy a přípravy. Naši čtenáři budou mít možnost odvedenou práci posoudit sami.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..