Motorvize fans award 2015 kandidát č. 7: Renault Kadjar

Motorvize fans award 2015 kandidát č. 7: Renault Kadjar

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Do velkých oslav prvního výročí portálu Motorvize.cz zbývá již necelý týden, a proto se veškeré přípravy a hlavně představování kandidátů dostává do cíle. Jako sedmý v pořadí se vám nyní představuje nový, velmi často opěvovaný crossover od značky Renault model Kadjar. K jeho vzhledu nelze říct než jen, že zcela vyplňuje už záměr nového jména, a to revolučnost. Je jiný, to bezpochyby, ale stačí to na vítězství v Motorvize fans award 2015? O tom se přesvědčíme již v pátek 27.11.2015 na Zámku Štiřín.

Zcela nový kompaktní crossover Kadjar má posílit ambice značky v tomto důležitém segmentu. Modelově se zařadí mezi Captur a Koleos, které byli vyvinuty ještě ve spolupráci se Samsungem. Jedná se o vůz postavený na modulární platformě pro větší automobily společnou pro alianci automobile Renault a Nissan. Je tedy bezpochyby, že mnoho dílů bude sdílet se zatím nejúspěšnějším crossoverem, kterým je Qashqai. To by mělo Renaultu určitě přinést užitek. K designu výrobce uvádí, že byl inspirován jednak menším bratříčkem Captur a take studií DeZir, jejich příbuznost necháme na vašem posouzení. Novinka má být přitažlivá nejen svým moderním vzhledem, ale i jízdou na silnici a mimo ni, k čemuž má pomoci světlá výška 190mm a přední nájezdový úhel 18 stupňů, případně přechodový činící rovných 25. Jak už tomu bývá zvykem, dostupný je tento vůz s pohonem všech kol, ale i bez něj. Výhodou pohonu 4×4 aliance je možnost volby tří režimů – 2WD, AUTO (řídící přenos síly mezi nápravami automaticky) a LOCK (uzavírající stálý pohon všech kol). Zapomenout se nemohlo ani na stránku praktičnosti. Sedadla druhé řady jde sklopit pomocí páky přímo ze zavazadlového prostoru, který má v základu objem 472 litrů, dalších 30 litrů pak slibují odkládací prostory. Technickou vyspělost modelu je novinka v podobě full-diodových hlavních světlometů. Zástupce benzínových motorů zatím tvoří pouze 1,2 litrový čtyřválec o výkonu 130koní, zatímco u dieselů máme o něco větší výběr. Naftovou jednapětku se 110koňmi můžeme volit s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. Vrchol nabídky představuje 1,6dCi ve verzi s pohonem dvou nebo všech čtyř kol a výkonem 130koní. Uvidíme, zda nás výrobce ještě něčím překvapí. O jeho umístění můžete rozhodnout právě vy.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..