MG EHS: kandidát č. 19 na čtenářské auto roku 2022

MG EHS: kandidát č. 19 na čtenářské auto roku 2022

Autor: Michaela Rubešová · Fotografie: MG Media Web (M Motors CZ s.r.o.)

Automobilka MG působí na českém trhu teprve pár měsíců, za tu dobu však už dokázala pořádně zatopit konkurenci. Nabízí totiž cenově přívětivá, avšak stále dobře zpracovaná auta. Jak se jí to povedlo? Původně britská značka od roku 2006 patří totiž pod čínský SAIC Motor. Všechny automobily se tak vyrábí tam a dováží se následně do celého světa. V Česku můžete narazit zatím jen na dva modely. MG EHS je právě jedním z nich a je takovým kompromisem mezi spalovacím a elektrickým světem, jedná se totiž o plugin hybrid.

Získá si váš hlas? Pokud si myslíte, že ano, určitě byste mu měli dát šanci. V anketě čtenářské auto roku 202 bude bojovat v kategorii mainstream. Od 17. do 30.11. je možné pro něj hlasovat on-line a zařadit se tak i do slosování o 20 hodnotných cen. 15 z vás se navíc bude moct zúčastnit finálových testovacích jízd, které letos proběhnou s TOP 3 – 4 kandidáty formou road tour už 10.12. Teď už ale zpět k dalšímu kandidátovi, kterého je třeba si patřičně představit. Vzhůru do britsko-čínské stáje MG.

Odevzdat svůj hlas můžete ZDE

 

Exteriér

Už od pohledu lze poznat, že se jedná o plnohodnotné SUV. Na délku má 4574 milimetrů. Svými dalšími rozměry se podobá typově třeba Toyotě RAV4. Nejedná se tedy o žádného drobka. Vzhled vozu není stejně jako u bratrského modelu ZS, nijak výrazně nápadný. Spíše se jedná o oblé tvary bez zbytečných prolisů a ostrých hran. Neohromí ani neurazí. Ideální je pro lidi, kteří nechtějí vzbuzovat příliš velkou pozornost. Přední části vévodí velká maska chladiče s diamantovým vzorem a logem značky uprostřed. To vše doplňuje ještě notná dávka chromu, kterým se opravdu nešetřilo. Zákazníci si mohou vybrat ze čtyř barev, z nichž nejvýraznější je určitě červená Diamond Red. Kolem dokola se tak jedná prostě o nenápadné avšak líbivé SUV, které nabídne navíc zavazadlový prostor s 448 litry objemu.

 

Interiér a bezpečnost

Centrem palubní desky je 10,1palcový dotykový barevný displej infotainment systému, který zároveň slouží jako navigace a umožňuje připojení mobilních zařízení. Velký je i přístrojový displej, který je plně digitální a má 12,3palců. Kabina se chlubí velkorysým prostorem pro cestující na předních sedadlech, jakož i pohodlným nastavováním sklonu opěradel zadních sedadel. Pokrokový má být i integrovaný systém ozvučení se 6 reproduktory a podporou DAB vysílání. Ambientní osvětlení interiéru dovoluje nastavení podle momentální nálady – jemné či sportovní. Multifunkční volant je tříramenný a čalouněný kůží.

Z výběru bezpečnostních technologií stojí za zmínku MG Pilot, který zastřešuje hned několik důležitých asistenčních systémů najednou a který dokáže do rychlosti 20 km/h auto sám zastavit. Pomáhá tak k větší bezpečnosti za volantem. K detekování prostoru před vozem EHS využívá kombinace kamery a radaru. Navíc nabízí i 360° parkovací kameru s výhledem i na ta nejproblematičtějších parkovací místa, včetně parkovacích senzorů. Mimo to model EHS disponuje také dalšími bezpečnostními asistenty jako například asistent pro jízdu v koloně. Ten po zapnutí adaptivního tempomatu průběžně analyzuje rychlost okolních vozidel a porovnává ji s vlastní rychlostí jízdy. Když systém rozpozná hustou dopravu nebo výskyt dopravní zácpy za rychlostí pod 60 km/h, řidič má možnost aktivovat TJA. Vozidlo následně automaticky sleduje vůz jedoucí vpředu, reguluje vlastní zrychlování, brzdění a řízení v daném pruhu.

 

Elektrizované pohonné ústrojí

Na českém trhu je dostupná pouze jedna verze modelu, a to plug-in hybrid s označením EHS. Tato verze je v provedení s pohonem předním kol. Pod kapotou je 1.5 TGI, tedy 16ventilový řádový zážehový přeplňovaný čtyřválec DOHC s přímým vstřikováním paliva. Systémový výkon ve spolupráci s elektromotorem činí úctyhodných 190 kW. Z nuly na sto je schopné se rozjet za 6,9 sekundy. Oba motory (spalovací i ten elektrický) se pojí s desetistupňovou automatickou převodovkou, přičemž čtyři stupně jsou pro elektromotor a zbývajících šest pro spalovací agregát. Je navržena tak, aby ve všech jízdních režimech, hybridním i čistě elektrickém, poskytovala optimální dynamiku. Nová jednotka řízení hybridního pohonu (HCU) průběžně analyzuje výkonové požadavky na základě jízdních podmínek a rozhoduje o rozdělování výstupního výkonu i řízení toků energií z baterie. Klíčová je schopnost této jednotky aktivně se učit ze způsobu jízdy řidiče a uplatňovat tyto poznatky v rámci rozdělování energie. Čím více jezdíte, tím chytřejší váš vůz bude. Kapacita lithion-ionové baterie činí 16,6 kWh. Výrobce udává, že čistě elektrický dojezd na jedno nabití činí 52 kilometrů. Normovaná hodnota spotřeby tak činí pouhých 1,8 l / 100 km a emise CO2 jen 43 g/km. Zajímavostí je, že disponuje elektrickou uzávěrkou diferenciálu a dokáže tak potlačovat nedotáčivost i výkonové ztráty.

 

Stane se nováček na českém trhu úspěšným kandidátem?

Jestli MG EHS letos uspěje, o tom rozhodnete pouze vy. Na své zákazníky cílí především dobrým poměrem cena/výkon, zpracováním však nezůstalo pozadu, bude to ale stačit na umístění v letošním ročníku ankety? O tom můžete rozhodnout právě a jen vy už od 17. do 30.11. v rámci on-line hlasování. 15 z vás se pak pro účely ankety bude moct stát odbornou porotou a už 10.12. TOP 3-4 kandidáty z každé kategorie otestovat. 20 odevzdaných hlasů navíc odměníme hodnotnými cenami.

 

Michaela Rubešová

Sdílet: