KIA ProCeed: nově s jednotkou 1.5 T-GDi smartstream

KIA ProCeed: nově s jednotkou 1.5 T-GDi smartstream

Autor: Jan Novotný, KIA MOTORS CZECH s.r.o. · Fotografie: KIA MOTORS CZECH s.r.o. a redakce (Jan Novotný)

KIA ProCeed je na trhu sice už nějaký ten pátek, zato na silnicích ale pořád budí rozruch. Osobně si pamatuji její první představení a hlavně naše první tváří v tvář v Barceloně v roce 2019, odkud jsem měl tu čest přivézt první jízdní dojmy. Po dvou letech, kdy dynamický a v segmentu C velmi nevšední shooting brake prošel jen lehkou modelovou péčí, přijíždí s novou, inovativní jednotkou, nižší spotřebou i emisemi a hlavně vyšším výkonem a lepší dynamikou.

 

„Smartstream“ 1.5 T-GDI jako úctyhodný „základ“

Je vcelku pochopitelné, že v případě nové zážehové jednotky nepůjde o vrchol nabídky. Nejvýkonnější verzí pak zůstává provedení ProCeed GT s jednotkou 1.6 T-GDI o výkonu 204 koní, kterou jsme podrobili klasickému redakčnímu testu zhruba před rokem (v prosinci 2019). Teď ale zpět k novince. Nová 1.5 přímo nahrazuje někdejší 1.4 T-GDI. I u této motorizace je možné volit mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT. Dle proklamací výrobce by měl být nový turbomotor o 14 % výkonnější (nárůst ze 140 na 160 koní) a o 4,5 % by měl pak narůst také točivý moment (na 253 Nm v pásmu 1500 – 3500 ot./min.). Mezi technologické novinky, díky nimž bylo dosaženo pokroku, patří plynule proměnná periodu ventilů Kia CVVD, která upravuje časování ventilů spalovacího motoru ve prospěch vyššího výkonu při současném snížení emisí. Při nižších otáčkách je aktivován nový nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů (LP EGR) a pro další snížení částic produkovaných z výfukových plynů je samozřejmostí i filtr pevných částic (GPF). Proceed s danou motorizací zrychluje na 100 km/h za 8,6 s (6MT), resp. 8,8 s (7DCT).

ProCeed: malé připomenutí atraktivního shooting brake

Abychom dnes ale nemluvili jen (a příliš) technicky, dovolíme si připomenout i to, čím je ProCeed výjimečný. Jeho přednost je samozřejmě vidět hned na první pohled, a to atypickou siluetou karoserie se svažující se zádí. ProCeed je nižší, delší a elegantnější než pětidveřový hatchback Ceed i kombi s označením Sportswagon. Zároveň pak ale poměrně příhodně kombinuje designově výstřední pohled s praktičností, neboť i přes atraktivní vzhled nabídne hned 594 litrů zavazadlového prostoru, a to se jen tak u „imagových“ modelů nevidí. Od ostatních modelů řady Ceed se ProCeed výrazně odlišuje svojí zádí. Jinak tvarovaný, široký zadní nárazník ve spojení s celkově menší výškou může za asertivně a sportovně vyhlížející postoj, ještě zdůrazněný zdvojenými koncovkami výfuku u provedení GT a GT Line v dynamickém a sportovním duchu.

 

Závěrem: argumentem může být i 7letá záruka

Ano, stalo se to dnes už skoro tradicí. Kia stále nabízí svých „SEDM“ let záruky (s omezením 150.000 km), a to na všechny modely, ProCeed s novými jednotkami nevyjímaje. A může tak jít o silný prodejní argument. Ač ProCeed doslova vybízí k dynamické jízdě (a nejatraktivnější jednotkou stále zůstává vrcholná 1.6 T-GDI), netrpělivě se už teď těším na první svezení s novým motorem, a to třeba i díky předešlé zkušenosti se sesterským Hyundai i30, v němž fungovala nová jednotka překvapivě dobře. A shodou okolností by mi dost možná i zmíněných 160 koní v líbivém, ale stále rodinném voze bez problému stačilo. Tak snad brzy…

 

Akční nabídky, skladové vozy i předváděcí jízdu nejen s KIA ProCeed Vám nabídne AUTO JEREMIÁŠOVA

Sdílet: