Kandidát #8 Fans award 2018: Mitsubishi Eclipse Cross

Kandidát #8 Fans award 2018: Mitsubishi Eclipse Cross

Toto moderní SUV od Mitshubishi nepatří k nejmladším novinkám letošního roku. Pamatuji si, že jsem tento exemplář testoval krátce po začátku nového roku, kdy si tento krasavec musel poradit se sněhem. Vedlo se mu opravdu dobře. Ačkoliv se nejednalo o žádného „sporťáka“, možná vás potěší ty krátké dráhy řazení, kdy si budete připadat jako závodník. Ovšem toto auto není o rychlosti, nýbrž o vytříbených jízdních vlastnostech. Přesvědčí vás tento kousek o tom, že přichází éra velkých vozů nebo si radši sednete do moderního sedanu? Těšíme se na vaše odpovědi.

 

Eclipse Cross: SUV: aneb může být SUV sportovní?

Na Ženevském autosalonu 2017 ohlásila společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zásadní obrat v podobě zbrusu nového kompaktního SUV kupé Eclipse Cross, zde uváděného ve světové premiéře – prvního zástupce nové generace vozů Mitsubishi Motors, který by měl přispět k naplnění plánu MMC postupně v Evropě znovu etablovat značku a získat postavení odpovídající jejím kvalitám.

V uvedeném smyslu bude Eclipse Cross rozšířením stávající modelové řady vedle modelů ASX a Outlander, zde však s odlišným strategickým plánem: SUV v duchu kupé, přinášející energické ztvárnění, pověstnou japonskou kvalitu, vytříbenou jízdní dynamiku, chytře obestavěný prostor a pokrokové funkce.

Tento nový strategický plán se jasně odráží již ve zvoleném označení – nejde o žádný tajuplný akronym, ale o skutečný název, který spojuje emoce toho nejlepšího z obou světů MMC:

– ECLIPSE: Odkazuje na mimořádně oblíbený sportovní vůz Mitsubishi, vyráběný ve Spojených státech v letech 1989 až 2012.

– CROSS: Je pozvánkou k výletu za hranice, jak přísluší pravým SUV.

 

Dokladem jsou poslední tři roky kompletní reorganizace globálních oddělení designu a nastolení dlouhodobé designové strategie s vyjádřením konzistentní, expresivní a originální vizuální identity (‘Dynamic Shield’) apod., o čemž vypovídá řada úspěšných koncepčních vozů: XR PHEV II Concept z roku 2015, eX-Concept z roku 2015 a GT-PHEV Concept z roku 2016.

Další premiérou v rámci řady Eclipse Cross je nová architektura přístrojové desky od MMC Design s uspořádáním, které klade důraz na horizontální osu a rozdělení funkcí na ‘informační’ (nad pomyslnou osou) a ‘ovládací’ (pod osou).

Ve snaze dokladovat kvalitativní posun Mitsubishi Motors se oddělení MMC Design rozhodlo výrazně zvýšit úroveň vnímané kvality všech svých budoucích produktů. Počínaje modelem Eclipse Cross bude výběr materiálů, textur, barevných odstínů, výplní atd. lépe sladěn s pojetím japonského řemeslného zpracování, příslušejícím stoleté tradici kvalitní značky z Japonska.

 

JÍZDNÍ DYNAMIKA Sportovní kořeny 

Pokud forma následuje funkci, pak nesmíme zapomínat ani na funkci kvůli samotnému vzhledu: u modelu Eclipse Cross se konstrukční oddělení MMC zaměřilo na to, aby SUV kupé dokázalo nabídnout i výtečnou jízdní dynamiku, příslušející označení ‘kupé’, zde v rámci návratu značky ke svým sportovním kořenům.

 

Vysoká tuhost karoserie 

Model Eclipse Cross byl obdařen velmi tuhým skeletem karoserie, což je základní podmínka každého vozu, který má přinášet požitek za volantem, ovšem nezapomnělo se ani na úspory hmotnosti (míra uplatnění vysokopevnostní oceli přes 55 %, …)

 

Pečlivě odladěný podvozek

Soustava zavěšení kol pro Eclipse Cross (vpředu vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení typu Multi-link) byla vyvinuta s cílem dosáhnout přesného ovládání, dobr.ch jízdních schopností v zatáčkách, sladit pohodlí s ovladatelností a omezit náklony karoserie i hladinu hluku, vibrací a chvění.

Pro model Eclipse Cross vyvinula Mitsubishi Motors zbrusu nový maloobjemový benzínový čtyřválec, který nabídne výborné jízdní výkony a hladký chod.

U tohoto nového motoru 4B40 je důležité zmínit zejména velmi plochou křivku točivého momentu v rozsahu od 1800 do 4500 ot/min –která je zárukou hladkého chodu a okamžité odezvy.

 

Převodovka CVT se sportovním režimem řazení a 8 předvolenými převodovými stupni

Nová převodovka nabízená v kombinaci s benzínovým motorem 1,5 litru disponuje režimem Sport s ručním ovládáním. Sportovní režim s osmi krátce odstupňovanými převody pokrývá širší rozpětí převodov.ch poměrů pro maximální zužitkování potenciálu motoru.

 

Optimální využití prostoru 

Použitá konstrukce (vyhřívaných) zadních sedadel s dělením 60:40 disponuje mechanizmem posouvání a úpravy sklonu, a dovoluje tak maximálně zužitkovat zavazadelník, aniž by tím utrpěl stylový vzhled Eclipse Cross s karoserií SUV tvarovanou jako kupé.

Zadní pasažéři se mohou těšit na velkorysý prostor pro nohy (posouvání v rozsahu 200 mm) a zároveň mají možnost nastavit si ideální polohu pro pohodlné cestování (sklon 16-32° v devíti různých polohách). Dlouhé cesty si tak vychutnají s dostatkem místa nad hlavou bez pocitů stísněnosti, a to i přes vnější siluetu karoserie, která se směrem dozadu svažuje.

 

A jak vidíte vy šance nového sportovního SUV od značky Mitsubishi? Dokáže Eclipse Cross ovládnout letošní Motorvize fans award? Třeba ano. Držíme mu palce. Rozhodnout můžete ale právě a jenom vy, a to už 11.11. na Statku Luníkov.

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.