Zdroj úvodní fotky: Ford of Europe GmbH
Ford Mustang Mach-E GT: kandidát č. 2 na čtenářské auto roku 2022

Ford Mustang Mach-E GT: kandidát č. 2 na čtenářské auto roku 2022

Autor: Jakub Vodička · Fotografie: Ford of Europe GmbH

Tento kandidát je něčím doopravdy unikátním. Vyniká nejen svým do detailu vyladěným sportovním vzhledem, ale také přístupem, který v kategorii čistých elektromobilů takřka nemá obdoby. Představen byl v červenci 2021, avšak na našem trhu je dostupný od začátku roku 2022 a první kusy verze GT se do Čech dostávají až nyní, proto má své pevné místo v naší anketě o čtenářské auto roku 2022. Ford tímto modelem vstupuje do nové elektrické sféry, od roku 2026 se chystá nabízet pouze vozy s elektrickým či plug-in hybridním pohonem, a vypadá to, že jde o správnou cestu. Elektro Ford Mustang po celé Evropě už od svého uvedení sbírá nejrůznější ocenění a prodejní úspěchy. Pojďme prozkoumat, zda jsou oprávněné a jestli by si zasloužil titul čtenářského auta roku. Stejně jako v předešlých letech o tom rozhodnete právě a jenom vy, a to už od 17. do 30. listopadu.

 

Exteriér – nejsportovnější SUV od značky Ford

Milujete rychlou jízdu a sportovní SUV? Nic sportovnějšího a dynamičtějšího u Fordu nenajdete a začíná to už u vzhledu. Exkluzivitu Mustangu Mach-E GT poznáte již podle jedinečných odstínů laku. Výrobce zvolil modrou Grabber a oranžovou Cyber, jež jsou na silnicích prostě unikátní. Také lemy blatníků jsou vyvedeny v barvě karoserie. Ford přidal polykarbonátovou masku s 3D efektem v odstínu Dark Matter a aerodynamický přední nárazník. 20palcová kola jsou samozřejmě z lehké slitiny s frézovanými čelními plochami, uvnitř jsou lakované černým lesklým lakem. Střecha je černá, konkrétně v odstínu Shadow, na přání si můžete objednat i panoramatickou skleněnou střechu. Do zavazadlového prostoru o objemu 402 litrů se dostanete pomocí bezdotykového ovládání. Brzdové třmeny jsou červené v barvě Colorado a kryty zrcátek v černé Pillar. Pětidveřové SUV designem přímo křičí, že jde o prémiové a výjimečné vozidlo. Nemějte ovšem strach, přes všechny inovace zůstaly zachovány typické znaky tradičního sportovního vozu, který je nejprodávanějším na světě.

Ford Mustang Mach-E AWD: když legenda pomáhá budoucnosti

 

Interiér – luxus snoubený s inteligencí

Sportovní SUV si svůj styl zachovává také uvnitř. Usednete do sportovních sedadel Ford Performance, která jsou tvarovaná přesně tak, aby se vám dobře sedělo při rychlé jízdě. Potažená jsou měkčeným materiálem s koženým vzhledem, jejž najdete i na volantu. Interiér je celkově prostorný a ergonomický, zařízení je dobře rozmístěno. Řidič má k dispozici FHD dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 15,5 palce, na které běží systém SYNC v nové generaci. Je tady pro komunikaci i zábavu, navíc se dokáže učit preference a zvyklosti řidiče. Zvuk vám reprodukuje audiosystém B&O, který má v interiéru rozmístěných 10 reproduktorů. Mustang Mach-E GT je vybaven řadou asistenčních technologií. Má hlídání jízdního pruhu i mrtvých úhlů, parkovacího asistenta 2.0, předkolizního asistenta, který dokáže sám brzdit, když vyhodnotí nebezpečnou situaci. Adaptivní tempomat disponuje funkcí Stop&Go.

Odevzdat svůj hlas můžete ZDE

 

Jízdní vlastnosti – výjimečně rychlý a přibitý k vozovce

Jízda na elektřinu je zážitek. Mustang Mach-E GT má nejvyšší točivý moment mezi všemi produkčními modely Fordu, z 0 na 100 km/h zvládá za 3,7 s. Disponuje dvěma motory, každý pro jednu nápravu. V základu je větší část točivého momentu posílána na zadní kola, výběrem jízdního režimu pak udáváte podíl hnací síly, který se na zadní kola přenáší. Kombinovaný výkon je 358 kW (487 k) a točivý moment 860 Nm. I při vysokých rychlostech krásně přilne k vozovce, a to zásluhou pneumatik vyvinutých se společností Pirelli. Výjimečné jsou i chlazené přední kotouče, mají průměr 385 mm, což je více než na předchozích modelech. O to, abyste se při každé rychlosti cítili pohodlně, se stará adaptivní podvozek MagneRide uzpůsobený evropským silnicím. Úroveň tlumení lze měnit dle jízdního režimu. A jak je to s nabíjením? Na jedno nabití Mustang Mach-E GT dojede až 500 km, má totiž akumulátor o kapacitě 88 kWh. Z 10 na 80 % se dobije za 45 minut, už za 10 minut při nabíjení s výkonem 150 kW ho přitom nabijete na 99 km jízdy. Zákazníci mohou využívat evropskou nabíjecí síť FordPass Charging Network.

Čtenářské auto roku je opět tady! Veřejnost bude moci rozhodnout o králi mezi novinkami na českém trhu

 

Zaslouží si váš hlas?

Mustang Mach-E GT je jednoznačně unikátním vozem, a především významným krokem do budoucna. Svůj hlas mu můžete dát v rámci on-line hlasování už od 17. do 30. listopadu. Motivací může být třeba to, že byste si mohli některé z nominovaných aut vyzkoušet. 15 hlasujících totiž vybereme a pozveme na závěrečné jednodenní testování, které proběhne letos vůbec poprvé formou road tour. 20 z on-line hlasujících navíc odměníme hodnotnými cenami. Tak co? Bude to právě Mustang Mach-E, kterému přidělíte největší počet bodů?

 

Jakub Vodička

Sdílet: