Emil Frey Select: že by objevená díra na trhu ojetin?

Emil Frey Select: že by objevená díra na trhu ojetin?

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Doslova před pár dny jsme přijali jedno hodně netradiční pozvání. Znáte nás, náš redakční tým je doslova „pro každou špatnost“. I když v tuto chvíli určitě o špatnost nejde, otevíráme téma, které není úplně denním chlebem pro žádnou z redakcí. Vřelé vztahy s lidmi v oboru vám však sem tam nabídnou nějakou tu zajímavou příležitost. Abych nechodil dlouho kolem horké kaše, hned zmíním, o co se jedná. Jednoho dne z rána, objevila se mi v mailu pozvánka s titulkem „Emil Frey Select“. Už od pohledu si pod přiléhavým názvem představuji nějakou tu ojetinu. Nebyl jsem daleko. Když si ale rozpomeneme na průměrné stáří vozu v dnešním vozovém parku České republiky, a to 14,5 roku, tušíme, že tohle s Autobazarem Monte Carlo nebude mít společné nic, dokonce ani to jedno slovo v názvu. Specialitou nově vzniklého značkového programu ojetých vozů mají být kusy s 3 – 8 rokama stáří do 180.000km. I to vám snad zní jako dost? Níže si vysvětlíme, proč tomu tak není. Pohodlně se usaďte a pokud vyloženě nemáte na dva nové Superby ve výbavě Laurin a Klement, pozorně i čtěte těchto pár řádků. Třeba pro vás máme nějakou tu převratnou, byť jen drobnou novinku.

 

Kde že je ta díra na trhu?

Pozvání jsme nebo tedy alespoň já jsem přijal částečně i ze zvědavosti. Tzv. Brandových (značkových) prodejců ojetých vozů je i na českém trhu už hodně. Připomeňme si třeba Škoda+ nebo DasWeltAuto. I dvě značky, od kterých původně pozvánka přišla, Peugeot a Citroen, už svoje programy mají (Peugeot vyzkoušené vozy a Citroen Select), tak kde si kruci mysleli u českého zastoupení spol. Emil Frey, že našli díru na trhu? Nechám už na vás posouzení, zda ji opravdu našli. Minimálně v prezentaci to znělo přesvědčivě. Doteď si vzpomenu na slide „positioningu“ (umístění na trhu pozn. Red.), kde jsme mohli vidět všechny nám doteď známé značky na této scéně. V zásadě jsme řešili dvě osy – „značkovost“ (zaměření na konkrétní značky) a kvalitu/prémiovost. Dnes představovaný projekt by měl stát na poli prémiových služeb a být zároveň multi-brandový (zaměřený na více značek najednou). Samozřejmě lze předpokládat, že se v programu objeví především vozy z vlastních zdrojů Emil Frey, mezi které patří česká dealerství a exkluizivní importy nebo třeba také zahraniční zastoupení. Nabídka by tak při nejmenším měla být opravdu velká a hlavně kvalitní nebo spíše lépe řečeno opravdu ověřená (myšleno ve vztahu ke konkrétním vozům). Údajně toto umístění má být v Čechách zatím dosti unikátní. Však posuďte sami. U dvou výše zmíněných značkových programů sice určitě můžete koupit i vozy jiných značek, než kterým jsou primárně určeny (VW Group), ale prémiové jsou opravdu do jisté míry jen pro „vlastní“ značky. Tato novinka má mít však všechny služby i celou nabídku orientovanou na širší spektrum značek…

 

Spektrum nabízených vozů: široké, přesto opět lehce výjimečné

Už jsme zmínili, kam s nabídkou jednotlivých ojetin zástupci firmy směřují. Čekali byste však, že největší zastoupení budou mít opět ty nejmladší ojetiny? Někde okolo roku až dvou stáří? Byli byste na omylu. Údajně tento segment už je pokrytý vcelku dobře. Trh je prý přesycen záplavou vozů po ročních a dnes už i dvouletých operativních lízinzích, se kteřými se před nedávnem doslova roztrhl pytel. Opět mě nechytejte vyloženě za slovo, protože jde do jisté míry o subjektivní názor, avšak já opravdu souhlasím. Kdo z vás nemá známého, který má nebo jej nemá sám? Není tajností, že onen výhodný roční operák s měsíční splátkou pod 5 tisíc korun už jen tak na pěkné auto neseženete, i tak ale ještě stále leasingové společnosti doprodávají své kousky, kterých jim na skladě zbylo doslova kupy. Teď jsme si vysvětlili, jakým autům se u Emila věnovat nechtějí. Tak už k těm, kterým naopak bude věnována větší pozornost. Už jsem zmínil v úvodu, že půjde o ty kousky, které se především vejdou do rozpětí 3 – 8 roků stáří a maximálního nájezdu 180.000 km. Ne snad, že by se tady měli v plánu vykašlat na auto staré 8 let a jedním měsícem nebo s najetými 180.001 km. Naopak. Avšak struktura projektu bude mít dva programy – Emil Frey Select Premium, kam budou spadat právě ta hlavní auta, a pak klasický Emil Frey Select. Ptáte se proč nebo snad jak? Odpověď je jednoduchá. Abychom netroškařili, mají pro nás ještě jednu drobnost. Na vozy označené „Premium“ bude v ceně poskytována roční záruka bez omezení najetých kilometrů, a to na celý vůz. Pokud se v branži trošku pohybujete, asi jsem vám teď pravděpodobně vyrazil dech tak, jako jsem jej měl vyražený i já… A co ostatní auta? I ta budou mít svůj „certifikát“. Všechna nově příchozí musí splnit dlouhou a důkladnou vstupní prohlídku, které evidentně u Freyů věří. Díky ní totiž mohou dát záruku, jež si mimochodem může každý zákazník prodloužit i na 24 měsíců.

 

A teď jak to celé bude funguvat. Že by jeden bazar na celou republiku? Nikoliv…

Na začátku celého dne jsme informování, že nejde tak úplně jen o nějaký ten projektík. Emil Frey Select je samostatná značka, i proto je jí věnováno opravdu velké úsilí a samozřejmě nemůže zůstat jen u jednoho bazaru. My konkrétně jsme byli pozvání do prvního showroomu, jemuž mimochodem toto označení opravdu přiléhá naprosto skvěle. Jsme totiž ve Vysočanech, na Kolbence. Trochu znalí si jistě vzpomenou, že jde o bejvalé dealerství značky Opel, pak také o předávací místo zastoupení Peugeot a Citroen a samozřejmě o školící centrum těchto značek, které je tu dodnes. Rodině Emil Frey toto místo prý zůstalo u srdce ve spojení s Českou republikou natolik, že jej nechtějí dát z ruky, a dost možná i proto se právě novému programu dostalo té cti mít své neformální sídlo právě tady. Zároveň jsou otevřeny už nyní další dvě prodejny. Po celé republice jich do budoucna má vyrůst doslova nespočet, a to díky franšíze (síti partnerských poboček). Údajně se může o účast na projektu ucházet. Jen pár zájemců však projde důkladným interním auditem a standardy, které zástupci požadují. Mimo jiné mohu zmínit 360 stupňové fotografie, schopnost kompletní diagnostiky, reprezentativního prodejního místa či slušného a dobře vyškoleného zákaznicky orientovaného personálu.

 

Tak kam si půjdete příště koupit auto vy?

Tuhle otázku jsem si nechal na závěr a položil ji řekněme tak trochu do pléna. Je samozřejmě totiž zcela na vás, kde si svého příštího miláčka koupíte. A z vlastní zkušenosti vím, že ve finále jde spíše o konkrétní kus než vyloženě o výběr prodejce, i když i jeho serióznost hraje svou roli. S trochou nadsáky však mohu říci, že mít tito prodejci v nabídce nějaké pro mě hodně zajímavé auto, nepřemýšlím ani minutu a jdu pro něj. Nezabíhal jsem sice dneska vyloženě do detailů, protože vás jimi ani tolik nechci zatěžovat, ale to nejdůležitější v představovaném programu zní při nejmenším hodně lákavě. A víte co? Třeba i pro zůstatkové hodnoty svých nových vozů je značkový program ojetin hrozně důležitý. I proto se dá pochopit, že má svou podporu hned u minimálně tří oficiálních importů. Mimochodem údajně se plánuje rozšíření i do dalších zemí, kde matka českých firem působí. Tak uvidíme. Jako plán to zní zajímavě. Snaha se cení, a to o to víc, že se nacházíme v době, která svádí k honbě pouze a jenom za čísly (čárkami/prodanými kusy)…

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..