DS 7 má po faceliftu, už nejde o „crossback“

DS 7 má po faceliftu, už nejde o „crossback“

Autor: Jan Novotný · Fotografie: P Automobil Import s.r.o. (DS Automobiles media)

DS 7, první 100% model značky DS Automobiles, byl odhalený v roce 2017, a tak se modernizace dala skoro jednoznačně očekávat. Automobilka pak hovoří dokonce o novém modelu. Charakter nového modelu DS 7 vychází z výrazných změn na přední i zadní části vozu. Nová DS 7 je stále elegantní, ale má dynamičtější a strukturovanější linie. DS Automobiles věnuje podobně jako největší pařížské módní domy zvláštní péči výběru materiálů a práci s nimi. Při vytváření interiérů nového modelu DS 7 vznikly různé varianty prostředí, díky nimž je každá cesta jiná. Jedinou alternativu k plug-in hybridům bude představovat osvědčená naftová jednotka BlueHDi 130. Co vše ještě modernizace přináší?

DESIGN UMOCNĚNÝ OSTRÝMI LINIEM A OSVĚTLENÝ TECHNOLOGIÍ DS PIXEL LED VISION 3.0

Zcela nová přední část nabízí ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků. Práce na ní byla odvedena díky úzkému propojení týmů DS Design Studio Paris a výrobních týmů v závodě Mulhouse (Francie), výsledek je zcela výjimečný jak z hlediska kvality, tak robustnosti. Světelný podpis získal ještě výraznější vzhled. Kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil je plynulá a provedená v duchu haute-couture.

DS Pixel Led Vision 3.0 představuje zcela novou technologii, která matrixovým světlometům dodává další rozměr. Moduly Pixel nové DS 7 mají optimalizované řízení světelného toku, a přitom zůstávají zachovány 3 moduly, které se objevují v celé řadě a patří k charakteristickým rysům vozů DS. Funkce Pixel zajišťuje optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s větším dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech nižších než 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu. Světla pro denní svícení se inspirovala od vozů DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Světlo jako by procházelo barvou karoserie. DS Light Veil se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami.

 

Uvnitř: především krásné materiály a nový infotainment

DS Automobiles věnuje podobně jako největší pařížské módní domy zvláštní péči výběru materiálů a práci s nimi. Při vytváření interiérů nového modelu DS 7 vznikly různé varianty prostředí, díky nimž je každá cesta jiná. Nejvyšší verzí je DS 7 Opéra, jejíž interiér je k dispozici ve dvou odstínech kůže Nappa: černé Basalte nebo šedé Perle. Nejušlechtilejší část kůže na velkých plochách dodává interiéru přirozený a elegantní nádech. Na přístrojové desce a výplních dveří se objevuje nový dekor kůže Nappa s efektem nařasení. Díky absenci švů a spojů připomíná na dotek i na pohled přírodní kůži. Kůže je zvýrazněna reliéfem s liniemi připomínajícími podpis DS Light Veil.

Pozornost věnovanou detailům interiéru dokládá také perleťové prošívání v nových odstínech Blanc a Zéphyr, volant celý potažený kůží a opatřený krytem airbagu v kůži Nappa, gilošovaný motiv Clous de Paris – ikonický prvek vozů DS Automobiles – a rovněž motiv hodinkového pásku, který se poprvé objevuje v odstínu šedá Perle.

Elegance se odráží i v interiéru Rivoli v černém odstínu Basalte a s prošívaným dekorem v kombinaci s koženým čalouněním Claudia s výraznější strukturou kůže. Interiér Performance Line má sytější černý odstín s tkaninou z mikrovlákna Alcantara po celé ploše a zlatým a karmínovým prošíváním, které zvýrazňuje dynamický vzhled interiéru. Interiér Bastille získal novou úpravu plátna DS s černou strukturou Basalte inspirovanou rybí kůží.

Jednou z hlavních novinek nového modelu DS 7 je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje ho rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej s vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Tento uživatelsky přívětivý displej umožňuje také zobrazovat pohled zepředu a zezadu od nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se přes wifi dostat k funkci Mirror Screen. Nový velký 12″ digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku nabízející všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí.

 

Motorovou paletu doplňuje vrcholný plug-in hybrid se 360 koňmi a pohonem 4×4, bez elektřiny už jezdí jen diesel

Nová DS 7 E-Tense 225 je poháněna benzínovým motorem PureTech 180 a elektromotorem o výkonu 110 k spojeným s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem dvou kol. Nová DS 7 E-Tense 4×4 300 a nová DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou vybaveny pohonem všech kol a motorem PureTech 200 a dvěma elektromotory o výkonu 110 a 112, každým na jedné nápravě. Specifické nastavení verze 360 je dílem divize DS Performance. Nová baterie s kapacitou 14,2 kWh umožňuje ujet bez emisí až 65 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP a dokonce 81 kilometrů v městském cyklu. Doba nabíjení přes nabíječku 7,4 kW je přibližně dvě hodiny.

V nabídce zůstává i motor BlueHDi 130. Mimo Evropu budou k dispozici také benzínové motory PureTech o výkonech 130, 215 a 225 koní.

TEST: DS 7 Crossback E-TENSE 4×4 – elektrifikace, která dává smysl

 

VYROBENÉ VE FRANCII, na českém trhu na podzim 2022

Nová DS 7 je vůz určený na celosvětové trhy. Pro všechny trhy mimo Čínu se bude vyrábět v Mulhouse (Francie) a pro čínský trh v Šen-čenu. Příjem objednávek bude zahájen během léta a první modely budou v prodejnách DS Stores k dispozici ve třetím čtvrtletí 2022.

 

Jan Novotný

Sdílet: