Den jako každý jiný? S Renaultem nikoliv…
Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr BahenskýMnoho lidí před státním svátkem nejspíše bylo ve svém zaměstnání nebo si užívali prodlouženou dovolenou či podobně jako v případě nás mladých si dopřávali vytoužený odpočinek. Tým Motorvize ovšem pojal tento den tak trochu po svém a přijali milé pozvání na představení nových vozů od značky Renault. Na Autodrom Most jsme pro Vás jeli prozkoumat novinky této automobily.
Máme se na co těšit?
Z pozvánky je jasná odpověď, že ano. Mohli jsme se těšit na představení těchto modelů: Nový MÉGANE GRANDTOUR, Nový MÉGANE GRANCOUPÉ, Nový SCÉNIC, Nový Grand SCÉNIC a Nové CLIO (+ RS). Ovšem z programu nebylo tak patrné, co si pro nás vlastně Renault vše připravil. Program v pozvánce vypadal dost useknutě.
Začneme od začátku …
V ranních hodinách jsme se vydali z Prahy do Mostu a vše nasvědčovalo tomu, že tato akce bude opravdu vydařená. V Mostě nás přivítalo krásné počasí a úvodní slovo od PR manažerky, která uvedla, na kolik aut se můžeme v dnešní den těšit. Bylo jich celkem 113, což považte sami je pěkná dávka slibující opravdu dobré zážitky. Líbila se mi reakce jednoho redaktora, který na tyto slova reagoval „No to je masakr“. Cítili jsme se podobně. Po úvodním slovu převzal mikrofon produktový manažer značky, který nám blíže popsal, na co se můžeme těšit v nejbližších dnech/týdnech. Popsal nám s jakými technologiemi přichází automobilka na trh a pozval nás na doprovodný program.
Pár technických…
Nejvíce jsme ocenili 4Control, který Renault ve své poslední podobě představil již u svého Talismana. Připomeňme jen, že základy 4Controlu jako takového se objevili již v poslední generaci Laguny. O co vlastně jde? Tento systém pracuje se zadní nápravou vašeho vozu, kdy do rychlosti 60 km/h se zadní náprava natáčí o 3,5 ° proti směru předních kol. Ve větších rychlostech, tedy přesněji od 80 km/h, se naopak zadní náprava pohybuje stejně jako ta přední. Tento systém jsme měli možnost několikrát během dne vyzkoušet, nejzajímavější to bylo na obou okruzích (na malém v prostorách polygonu i na tom závodním). Auto s námi tak nějak prostě zatáčelo, v pomalých zatáčkách bylo potřeba méně točit s volantem a v těch rychlejších naopak odstranil tento systém nešvar dnešních předokolek – nedotáčivost. Nechyběly ani informace o systému Multi-sense, který má na starosti jízdní režimy. V poslední řadě jsme se dozvěděli o inovacích systému palubní zábavy R-LINK 2.
Usedáme…
.. na řadu přichází nový SCÉNIC a Grand Scénic. Auto, které si získá Vaše srdce už jen díky své originalitě. Oslní Vás dvěma prvky. Za prvé je to jeho úložný prostor. Obě auta nabídnou kromě slušných zavazadlových prostorů i 63 L úložného prostoru skrývajícího se ve všech úložných schránkách v interiéru. Druhou oslnivou informací je možnost volby „jen“ 20“ kol, na kterých fabrika pracovala 5 let a pneumatiky (195/55 R20) se dají zakoupit od třech prodejců, kteří si navzájem konkurují, tudíž se částka za zimní pneumatiku pohybuje stejně jako u 17 pneumatiky (3.500Kč). Po diskuzích s instruktory mosteckého polygonu jsme byli dokonce přesvědčeni, že větší pneumatika není na obtíž adhézním vlastnostem, protože jde o užší a zároveň vyšší rozměr.
Odhaleny ceníky
Během prezentace nám bylo oznámeno zveřejnění ceny nového MÉGANE GrandCoupé, která je stanovená mezi cenou klasického MÉGANE a a verze Grandtour. Nový GrandCoupé zakoupíte za cenu 349 900 Kč ve verzi Life SCE 115.
Všichni odchází, Motorvize zůstáva
Nedalo nám to a doprovodný program jsme obešli téměř celý. Vyzkoušeli jsme si přetáčivý smyk s ESP i bez něj, průjezd zatáčkou na kluzné ploše. Zažili jsme, jak nepříjemný může na českých silnicích být aquaplaning a bylo nám vysvětleno, jak se v takové situaci chovat. Kde se nám dostalo opravdové srandy bylo na stanovišti s EasyDrift, kde nám p. (Čihák) ukázal, jak se s Renaultem dá driftovat a udělat opravdu spoustu parády. Pátá hodina se blíží a tak i konec celé akce…
My musíme na závěr poděkovat automobilce za pozvání a budeme se těšit zas někdy příště!
Petr Bahenský
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.