V roce 2016 přivítejme novou 3008!

V roce 2016 přivítejme novou 3008!

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Tým Motorvize tentokrát přijal další pozvánku, a to na představení nového modelu francouzské automobilky Peugeot. Netrpěliví jsme byli samozřejmě i my, protože s novou 3008, která spadá poprvé do kategorie SUV, jsme ještě neměli tu čest se více poznat. Zámek Zbiroh je rozhodně místo pro představení nového SUV a vlastně celé „pežoťácké“ ofenzívy v tomto segmentu jako stvořené. Jak již místo může napovědět, mohli jsme se těšit na „něco“ velkolepého. Na úvod máme jen jedinou otázku. Potvrdí se naše očekávání a budeme mít tak opravdu pozitivní dojmy?

 

Odhalení vizí

Měl jsem tu čest jezdit starší verzi modelu 3008. Po designové stránce se mi auto moc nelíbilo. Ostatně jsem zastával názor, že auto ani neoslní, ale ani nezklame. Novější verze vypadá mnohem lépe a jak nám na dnešní tiskové konferenci bylo řečeno, Peugeot chce probudit všechny naše smysly a díky i-Cockpitu se můžeme těšit i na uspokojení našeho zraku, kdy můžeme ovlivnit kromě intenzity jasu i bary displejů, hmatu, kdy nás opravdu potěší jak malý volant, tak masáž v sedadlech a čich, kdy můžeme využít osvěžovač vzduchu. Jediný smysl bez nějakého převratného potěšení, který by ale měl stejně tak přidat zážitku z jízdy, je sluch, protože reproduktory v našem exempláři považujeme spíše za podprůměrné. Další vychytávka je asistent pomáhající při jízdě ze svahu tzv. Hill Assist Descent Conntrol (HADC), díky kterému se budete cítit více v bezpečí, stačí pouze zmáčknout tlačítko na středové konzoli. Samozřejmě modelu 3008 nechybí spoustu dalších pomocných systémů jako jsou např. sledování mrtvého úhlu, systém sledování bdělosti řidiče, adaptivní tempomat, systém automatického nouzového brzdění aj. Prostě tu najdete všechno, co od moderního a technologickyy vyspělého vozu můžete čekat.

 

Jak je tomu na silnici?

K vyzkoušení jsem zvolil model 3008 ve verzi GT s motorem 2.0 BlueHDI 180k s 6 stupňovou automatickou převodovkou. Zmenšení volantu na mě udělalo dojem už jen díky tomu, že se volant lépe drží a vaše nohy rozhodně potěší prostor, který budete mít. Auto je oproti starší verzi pocitově daleko větší. Ovšem díky parkovacím asistentům a kamerám určitě nebudete mít problém zaparkovat. Ve sportovním režimu bylo jako obvykle znát, jak volant ztuhne a auto více drží. Při klidné jízdě jste naopak necítili žádné hrboly. Za naladění podvozku tak můžeme Peugeot určitě pochválit.

 

Je libo masáž?

Jedním z často diskutovaných témat právě u nás jsou sedačky. Zákazník si rozhodně přeje sednout si a užívat komfortu, který mu dopřávají právě sedačky. Posezení právě u francouzské automobilky bylo vždy na dobré úrovni. U tohoto modelu tomu není jinak. Co dodává na exkluzivitě, je možnost masáže, která se dá nazvat opravdu jako masáž a ne jako kopání vašeho dítěte do přední sedačky. Poněkud hůř se hledá zapínání funkce, ale po pár pokusech se stačí jen usadit a užít si jízdu.

 

Na první pohled doporučit nebo raději blíže prozkoumat.?

To byla hlavní otázka dne a já si odpověděl, že auto mi zatím klidu vyhovovalo i k rodinným příslušníkům. Věřím, že si tu auto najde mnoho zájemců. Uvidíme, jak si model povede a zda mé předtuchy vyjdou. Mimochodem i my se za nedlouho vydáme prozkoumat novou 3008 opravdu podrobně. Nutno podotknout, že se opravdu hodně těšíme.

 

Petr Bahenský

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..