Dacia Jogger: kandidát č. 4 na čtenářské auto roku 2022

Dacia Jogger: kandidát č. 4 na čtenářské auto roku 2022

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Dacia Media (Renault Group)

S Dacií Jogger jsme měli co dočinění již několikrát a jelikož jde o žhavou novinku letošního roku, není se čemu divit, že nebude chybět ani v rámci ankety čtenářské auto roku 2022. Novinka, kterou je těžké zařadit do konkrétní kategorie, neb kombinuje prvky hned tří typů vozu (kombi, MPV a crossover/SUV), určitě nebude bodovat nejluxusnějším interiérem nebo nejatraktivnějším designem. Slovo si bere, tak jak tomu u této značky bývá, především co do poměru cena/výkon. To ale rozhodně neznamená, že by jinak neměl Jogger co nabídnout. Může mít totiž i 7 míst, nabízí benzínovou i LPG verzi a nechybí ani moderní systémy nebo konektivita. Zkrátka tohle může být sen nejen českého chalupáře. Dokáže vás ale oslovit natolik, aby v těžké konkurenci obstál a umístil se v rámci ankety čtenářské auto roku? O tom rozhodnete právě a jenom vy, a to už od 17.11. on-line či 15 z vás při závěrečných testovacích jízdách 10.12. Teď už je tu ale rychlé představení kandidáta č. 4 letošního ročníku MOTORVIZE Fans Award.

 

Design: kříženec třech typů karoserie dokáže zaujmout

S novým modelem Jogger, Dacia znovuobjevila rodinný vůz s až sedmi sedadly a zpřístupnila jej v podstatě všem. Rodinná a víceúčelová Dacia Jogger by si údajně měla brát to nejlepší z každé kategorie: délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV. Je nezařaditelná do jediné třídy, i proto ji považujeme za hned trojitý crossover. Jako pravý rodinný vůz od značky Dacia by měla nabízet skvělý poměr cena/výkon nebo v tomto případě spíše cena/prostornost. Dacia Jogger má přední masku s širokou mřížkou, která je typická pro současný designový jazyk značky. Výrazné blatníky, kola v rozích karoserie a spoiler na zadních dveřích dodávají již zmíněné a velmi oblíbené prvky dnešních SUV nebo crossoverů chcete-li. vislá zadní světla zajišťují co největší vstup do zavazadlového prostoru a jejich tvar zvýrazňuje široké zadní blatníky a dotváří tak robustní vzhled vozu. Dacia Jogger podporuje outdoorový styl střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení). Je vybavena koly o velkém průměru (660 mm) s vysokou bočnicí pneumatiky. Přední a zadní optika zahrnuje nový světelný podpis Dacia ve tvaru Y. Technologie LED byla využita v předních denních světlech i v potkávacích světlech. Kromě snížené spotřeby elektřiny, poskytují lepší světelnou účinnost jak ve dne, tak hlavně v noci, tím i lepší viditelnost ostatních účastníků provozu. Od druhého stupně výbavy je Dacia Jogger vybavena modulárními podélnými střešními lištami, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. V podélné poloze ladí k designu bez negativního vlivu na aerodynamiku vozidla, v příčné poloze slouží jako nosič, který unese až 80 kg.

Dacia Jogger přijíždí do ČR: i s jednolitrem (a LPG) jezdí příjemně

 

Interiér: jednoduchý ale funkční

Dojem z interiéru podtrhují vhodně zvolené barevné kombinace. Dacia využila horizontálně členěnou palubní desku jejíž horní a spodní část odděluje středový pás, který je od druhého stupně výbavy čalouněný kvalitní textilií. Nad tímto pásem se nacházejí důležité prvky pro řidiče (přístrojový štít, multimediální obrazovka) a pod ním, stále na dosah ruky, tlačítka na ovládání klimatizace a jízdních asistentů. Těch má Dacia Jogger překvapivě v nabídce docela dost – asistent parkování, asistent pro rozjezd ve svahu, systém hlídání mrtvého úhlu a automatické nouzové brzdění. Textilní potah se pak nachází také na středové loketní opěrce a loketních opěrkách předních dveří. S délkou 4,55m a velkorysým rozvorem 2,9 m se Dacia Jogger chlubí nejlepší prostorností ve svém segmentu. Druhá a třetí řada nabízejí stejnou úroveň pohodlí a prostoru pro nohy a kolena jako první řada. Dacia Jogger nabízí nejlepší přístupnost třetí řady díky mechanismu naklápění sedadel druhé řady. Výška střechy 855 mm a prostor pro kolena (127mm) třetí řady patří k nejlepším hodnotám mezi sedmimístnými vozy na trhu. Dacia Jogger také disponuje až 23 litry úložných prostorů rozmístěných po celém vozidle tak, aby z nich měli užitek všichni cestující. Mezi ty hlavní patří uzavíratelná přihrádka v palubní desce o objemu 7 litrů, úložný prostor v předních a zadních dveřích, kam se vejde litrová láhev, uzavřená středová schránka o objemu 1,3 litrů a celkem šest držáků na nápoje. Sedadla jsou tvarovaná, aby poskytovala dobrou oporu řidiči i cestujícím. Pro ideální polohu při řízení může řidič nastavit výšku sedadla (+/- 35 mm), výšku volantu (+/- 20 mm). Na přání je možné získat i podélně nastavitelný volant (+/- 25 mm) a středovou loketní opěrku s úložným prostorem.

Odevzdat svůj hlas můžete ZDE

 

Moderní platforma a především výběr z benzínu a LPG

Jogger stojí na platformě CMF-B, která byla uvedena u třetí generace modelů Sandero, Sandero Stepway a Logan a představuje srdce produktové strategie u modelů segmentu B a C. Dacia Jogger využívá specifický zadní modul pro délku do 4,55m a poskytuje tak prostor a multifunkční využití vozu segmentu C.

Dacia Jogger je vybavená zcela novým benzínovým motorem TCe 110 smanuální šestirychlostní převodovkou. TCe 110 je tříválcový motor 1.0 L turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 koní. Hliníkový blok motoru umožnil snížit jeho váhu. Tento motor s točivým momentem 200 Nm je nejvýkonnější z řady nabízené u Dacia Jogger. Nový TCe 110 představuje technické inovace, které zvyšují jeho výkon, zlepšují spotřebu paliva a snižují emise CO2. Variabilní časování ventilů, variabilní olejové čerpadlo a využití řady účinnějších materiálů podporují výkon a snižují spotřebu paliva a opotřebení. Integrované výfukové potrubí, filtr pevných částic a přímé vstřikování pomáhají snižovat emise CO2.

Dacia je ale zároveň jediný konstruktér, který nabízí kompletní řadu vozidel na dvojí palivo, benzín a plyn LPG. Tovární implementace této technologie zaručuje bezpečnost a spolehlivost. Trvání konstrukční záruky, servisní intervaly a náklady na údržbu, kapacita palivové nádrže je identická jako u benzínové verze (nádrž LPG se nachází na místě rezervního kola). Smíšená spotřeba v cyklu WLTP začíná u 7.6 L/100 km (čili 121 g CO2/km) na motor 1.0 L TCe 100 LPG. Při jízdě na LPG vypouští Dacia Jogger průměrně o 10 % emisí CO2 méně než odpovídající benzínový motor. Poskytuje navíc dojezd přes 1 100 km díky svým 2 nádržím: 40 L na LPG a 50 L na benzín.

Čtenářské auto roku je opět tady! Veřejnost bude moci rozhodnout o králi mezi novinkami na českém trhu

 

Osloví vás a dokáže obstát v anketě čtenářské auto roku?

Dacia Jogger, ač se tak na první pohled nemusí zdát, bude jedním ze žhavých kandidátů letošního ročníku ankety o nejlepší automobilovou novinku mezi širokou veřejností. Ne nadarmo je jednou z hodnocených kategorií poměr cena/výkon, který u Joggera rozhodně bude atakovat hodnoty velmi vysoké. Otázkou zůstává, zda dokáže obstát i v ostatních bodech hodnocení a především pak v tvrdé konkurenci. On-line hlasování bude spuštěno už 17.11. Za odevzdání hlasu je nabízeno 20 hodnotných cen a pro 15 z hlasujících bude připravena testovací road tour, v rámci níž bude definitivně rozhodnuto o absolutním vítězi a pořadí v jednotlivých kandidátech, Nenechte si ujít letošní ročník ani vy!

 

Jan Novotný

Sdílet: