Za volantem: Audi Q7 E-tron – elektrizující preciznost, 105% zábavy

Za volantem: Audi Q7 E-tron – elektrizující preciznost, 105% zábavy

Autor: Jakub Špaček · Fotografie: Jakub Špaček

Další dnešní díl rubriky Za volantem je trochu specifický. Do testu se nám dostalo Audi Q7 v plug-in hybridní verzi  E-tron. Jak jste možná zaregistrovali automobilka Audi v poslední době uvedla na trh několik modelů s přídavkem „Tron“. Audi A3 g-tron, tedy model spalující zemní plyn, nebo chcete-li CNG, a verzi Audi A3 e-tron tedy plug in hybrid. Nyní přichází plug-in hybrid také v modelu Q7. Zmínil jsem, že dnešní verze videotestu je trochu netradiční. Hned vysvětlím proč. Audi Q7 e-tron se nám totiž dostala do testu v době, kdy naší repibliku zavalily přívaly sněhu. Spojení Quattro, silný výkon a zasněžené letiště dává již předem tušit velkou porci zábavy. A o tu jsme se rozhodli se s Vámi podělit ve videu.

 

Pod kapotou – technika

Nejpve ale pár informací k technice. Kombinace třílitrového šestiválcového TDI a elektromotoru dává systémový výkon 275 kW a masivních 700 N.m. Výkon přenáší osmistupňová převodovka Tiptronic na všechna kola pohonem Quattro. Diesel sám o sobě poskytuje 190 kW a mohutných 600 N.m, elektrická jednotka pak 94 kW a 350 N.m.Čistě na elektřinu zvládne 56 kilometrů, elektromotor napájejí lithium-iontové články s kapacitou 17,3 kWh, je jich celkem 168. Spotřeba nafty má být dle oficiálních údajů autmobilky 1,7 l/100 km. Což je samozřejmě teorie, nicméně za jistých podmínek se k této hodnotě dá přiblížit. Vzhledem k tomu, že se jedná o plug in hybrid hodně záleží na tom, jak moc budete dobíjet své akumulátory, pak samozřejmě spotřba nafty klesá. Pokud ale budete jezdit v režimu Hybrid, bez nabytých baterií, bude spotřeba stoupat rapidně vzhůru s chutí naftového 6-ti válce. Hodnota se pak bude pohybovat okolo 9 l/100km. Zavazadelník hybridní Q7 pojme v pětimístném uspořádání 890 l,  zadní víko vždy zvedají elektromotory. Novinkou hybridního modelu je speciální termální řídicí jednotka zahrnující tepelnou pumpu, která zachycuje teplo produkované elektrickými komponenty pohonného ústrojí. To je následně využito při ohřevu interiéru, oproti konvenčním systémům tedy dochází k úspoře energie a tím k prodloužení elektrického dojezdu.

 

Luxus na palubě

Verze E-tron jezdí vždy na devatenáctipalcových kolech. Luxus na palubě zahrnuje také  novou verzi informačního systému MMI s touchpadem, hlasové ovládání, navigaci pracující s reálnými a aktuálními informacemi, virtuální kokpit s konfigurovatelnými digitálními přístroji a příplatkový vzduchový podvozek. Rovněž adaptivní tempomat, který pomáhá řidiči v kolonách a zatáčkovitých úsecích do 65 km/h. Klasický systém Drive Select se sedmičkou režimů nastavení plynového pedálu. K dispozici je mimo jiné režim Comfort, Dynamic a Offroad . Každý z režimů upravuje odezvu na plnový pedál, nastavení vzduchového podvozku a také ovlivňuje nastavení kontroly trakce. Zde se dostávám k zásadnímu bodu, proč jsme se s  tímto autem tak pobavili. Elektronický stabilizace má 2 režimy. ESC sport a ESC off, dá se tedy úplně vypnout v jakkémkoliv jízdním režimu.  Pro občasné výlety mimo asfalt má elektronická stabilizace kromě asistentu sjíždění prudkých kopců i off-road mód, kdy se zobrazují také aktuální nájezodvé úhly.Armáda elektronických pomocníků obsahuje kromě obvyklých brzdových asistentů rovněž hlídač přívěsu,

Samozřejmostí je přístup na internet, propojení mobilů včetně možnosti jejich nabíjení, head-up displej,  vyhřívaná a ochlazovaná sedadla s masážní funkcí… U sedadel se malinko zastavím, protože jsou opravdu skvělá. Nabízí spoustu možností nastavení včetně dofukování bočic a několik masážních funkci.

 

Skvělá zábava

Nezmínil jsem záměrně hmotnost celého auta. Ta je 2 520 kg. Možná si říkáte, že s velkým SUV, vážícím 2,5 tuny asi moc velká zábava nebude. Jste na omylu, na sněhu Q7 opravdu skvěle poslouchala, a hlavní zásluhu na tom měl právě pohon všech kol Quattro. Musím řící, že Q7 opravdu nemá problém s žádným středně těřkým terénem. jistě nejedná se o pravý offroad, ale o větší SUV. Zvládne toho však hodně. Nicméně o tom se můžete přesvědčit v krátkém speciálním videu rubriky Za volantem.

 

Jakub Špaček

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..