Yamaha XSR 700: Návrat ke klasickému stylu

Yamaha XSR 700: Návrat ke klasickému stylu

Autor: Jakub Špaček · Fotografie: Jakub Špaček

Většina moderních automobilek hledá inspiraci svých nových modelů v minulosti, nebo v historii té, či oné značky. Nejinak tomu je i u výrobců motoycklů. Jedním z nich je i Yamaha, která nedávno přestavila model XSR 700. Model, kde se spojuje klasický styl a moderna. A nutno říci, že jako celek to funguje skvěle. Po prvním usednutí vás patrně překvapí, že je motorka poměrně vysoká. Jakmile se ale rozjedete, zjistíte, že je také hodně hravá a snadno se sklápí do zatáček. Na motorce máte klasický posez a a v kompaktním rámu je usazený dvouválec s přesazenou klikovou hřídelí o 270° a se zdvihovým objemem 689 ccm. Je to stejný motor, který Yamaha dává například také do modelu MT 07. Přesazená kliková hřídel zmenšuje vybrace a celkově zjemňuje chod motoru a nemusíte se bát ani dlouhých cest. Výkon necelých 75k a kroutící moment 68 Nm naznačuje spoustu zábavy na okreskách. Pokud motor budete vytáčet mezi 4.500 – 7.000 má i svělý zvuk a svěle táhne.A skutečně je tomu tak.Na první pohled se zdá, že jde spíše o motorku do města a na popojíždění do kaváren a kolem komína, ale ten druhý pohled, který jsme vyzkoušeli je mnohem zábavnější a překvapující. Motorka skvělě sedí a skvěle dávkuje výkon dvouválce přesně tak jak to potřebujete na ostřejší průjezd zatáčkou. Na druhou stranu motorka odpustí spoustu chyb jezdcům, kteří nejsou moc vyježdění a hledají své limity. Já jsem také ten případ a i přes to jsem s motorkou najezdil přes víkedn 700 km a opravdu mě chytla. Jednoduché ovládání. Na řidítkách jeden „retro“ budík, který zobrazuje veškeré informace, které potřebujete. Otáčkoměr, rychloměr, venkovní teplotu, průměrnou spotřebu počet ujetých kilometrů. Je bíle podsvícen, takže je skvěle vidět i za ostrého slunci. Motorka váží 186 kg i s náplněmi, což je třeba po mne váha tak akorát.

Nádrž má objem 14 litrů a výrobce uvádí hodnotu spotřeby 4,3 l/100 km. V testu jsme se dostali k podobné hodnotě a pokud sledujete kontrolku eco na středovém budíku, dílky v nádrži ubývají opravdu pomalu. Ale pokud si motorku chcete užít na okresce počítejte s malinko vyšší spotřebou a hlavně na kontrolku „eco“ zcela zapomentě. Pak je zábava dvojnásobná. V podstatě bez výhrad jsou brzdy, které se dobře dávkují a nabízí dostatek brzdného efektu. Aby také ne. Vpředu je XSR vybaveno dvěma kotouči o průměru 282 mm se čtyřpístkovými třmeny. Škoda jen, že při tvrdším brzdění se poměrně záhy přihlásí o slovo ABS. v případě, že patříte k začínajícím jezdcům nebo nemáte přílišné nároky, pak je XSR 700 určitě zajímavou volbou. Lehká, klasická a dostatečně výkonná motorka..

Jakub Špaček

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..