Yamaha Tracer 700: pohodlná a bezpečná volba pro delší cesty

Yamaha Tracer 700: pohodlná a bezpečná volba pro delší cesty

Autor: Lucie Přádová · Fotografie: Lucie Přádová

Bylo mi 9 let a já už tenkrát jako malý špuntík dostala svou první motokrosovou motorku. Od té doby jsem měla jasno. Jednou ze mne bude parádní motorkář. Když přišel ten správný čas a především věk na takzvané velké Áčko, neváhala jsem ani minutu. Jízda na motorce je pro mne ztělesněním svobody a funguje jako terapie pro srovnání myšlenek. Stejně jako je to u aut, i zde panuje velké tabu – lidé, kteří nevěří ženám motorkářkám. Tento názor naštěstí dokážeme často rychle vyvrátit. Článků o autech je nepřeberné množství, avšak článků, které píšou ženy, a to navíc o motorkách, již taková spousta není. Především z tohoto důvodu je tento test pro mne důležitý, vyobrazuje totiž nevšední pohled na svět motorkářů z 160cm drobné ženské výšky. Motorka značky (která je všem velmi známá) byla právě pro mé krátké nohy trošku větší sousto, avšak o to víc mám radost, že vám mohu v dnešním článku představit novou Yamahu Tracer 700 – malý cesťák, který si zaručeně užije každý milovník dvou kol. Jak jsem si testování cestovní motorky užila a komu bych ji doporučila? To se hned dozvíte.

 

Nadčasový vzhled je trefa do černého

Cestovní motorky se stávají stále populárnějšími, a to zejména pro své pohodlí i při dlouhém cestování. Nicméně, když jsem prvně uviděla tuto z mého pohledu velkou – avšak v obecném měřítku menší – cestovní motorku, hned jsem věděla, že mě čeká zábava. S porovnáním minulé řady Traceru 700, který mimochodem testoval můj kolega, je nový “čumák“ výrazným prvkem, jenž já osobně považuji za trefu do černého. I když může předek motorky působit až možná příliš avantgardně a upoutat tím více pozornosti než model starší, je vhodnou volbou pro všechny, kteří nechtějí jen nemastný a neslaný proutek, nýbrž světelný meč. Za tuto výraznou třešničku vděčíme novým obrysovým LED světlům a LED projektorům, které dokáží svítit silněji než některá auta. Oproti minulé řadě se zde setkáváme i s novými kryty rukojetí a možností bdělého nastavení výšky plexy, a to pouze jednou rukou. Nově jsou také širší řídítka – o celých 34 mm, a najdeme zde i přístrojovou desku se zobrazením rychlosti, času, stupně zařazení a dalších pro jízdu podstatných faktorů. Máme tedy již probrané veškeré detaily, ale na jeden hlavní jsem úmyslně zapomněla, samotné sedlo. Jaká by to přeci byla motorka bez pohodlného sedla. A především v tomto případě uznávám, že posed byl velmi pohodlný. Je-li však detail, u něhož bych preferoval změnu, je to výška posedu, kterou bych snížila o dobré 3 cm.

 

Dokonalé souznění pohodlnosti, ovladatelnosti a výkonu

Co se motorové části týče, od předchozího modelu prošel Tracer hned několika změnami. V první řadě je motor laděný podle normy Euro 5, což znamená například jiné sání a vylepšený výfuk. Tracer pohání dvouválcový motor o objemu 689 ccm, a to konkrétně jedna z nejúspěšnějších pohonných jednotek crossplane. Výkon 54 kW při 8750 otáčkách/min s maximálním točivým momentem 68 Nm při 6500 otáček/min si přímo říká o krasojízdu a „hraní“ s šestistupňovou manuální převodovkou. Potěšujícím překvapením pro mne byla hmotnost motorky, která činí pouhých 196 kg a představuje tedy ve své třídě nejefektivnější vzor, co se týče poměru výkon/hmotnost. Pro mne, jako pro ženu byla nižší  hmotnost přímo povznášející. Co je na novém “cesťáčku“ od Yamahy též příjemné, je zadní tlumič s nastavitelným předpětím a odskokem. Tato funkce přispívá ke snadnému přizpůsobení různých hmotností jezdců a tudíž jízdním podmínkám, které jako takové vedou k dosáhnutí nejlepšího souznění mezi pohodlím a ovladatelností při jízdě.

 

Jízda hodna králi

Nyní se konečně dostáváme k jádru věci, čímž jsou konkrétně mé zážitky z jízdy. Když pominu lehkou nervozitu z výšky motorky a dostanu se k samotnému prvnímu vyjetí z garáže, pocity jsou nepopsatelné. Co si budeme povídat, stav silnice v Čechách nemáme zrovna na nejkvalitnější úrovni a rozhodně nechceme být po 100 metrech naklepaní jako řízky. Avšak v tomto ohledu mne Tracer velmi mile překvapil. Jízda na nerovnostech byla ve výsledku příjemná a klidná, zde se jen potvrdil parádní progres tlumičů. Na můj vkus bych ocenila možná lehce užší provedení, nicméně při delší jízdě se šířka zdála být spíše ku prospěchu. Jak již bylo zmíněno, znovu musím vychválit hmotnost motorky, která se pro mne jako ženu při zastavení stala důležitým faktorem, neboť nemám tolik síly jako naše mužské pokolení. Cestovní motorka je nepřekvapivě od toho, aby se s ní cestovalo, a tak jsem vyrazila vstříc výletům. Ani po hodině jízdy mne motorka nepřestala bavit svým charakterem. V případě kolon je velmi chvalitebný projev stroje v nízkých otáčkách, kdy se chová jak beránek a zůstává naprosto klidnou. V případě vysokých otáček se probouzí divoká šelma, která je i tak krásně ovladatelná, a navrch toho všeho ani výkon nepřestává ohromovat. Za jízdy i vzhledem k nerovnostem na povrchu nebyl absolutní problém pozorovat přístrojovou desku, jenž se v tomto případě neklepala a byla tak zcela čitelná. Jízda probíhala za každých okolností elegantně a i pro tak drobného jezdce, jako jsem já, utvořila nezapomenutelnou vzpomínku.

 

Motorka, bez které se na moto výletě neobejdu

Mé testování se schylovalo ke konci a já se pořádně ani nestihla se svým cesťáčkem rozloučit, jelikož jsem musela zpět do práce. V hlavě se mi mísilo tolik pocitů a myšlenek, které bych vám ráda tak nějak shrnula. Z mého pohledu se po designové stránce nové sedmikilo vskutku povedlo, jedná se o nadčasový kousek, který upoutá pohledy všech fanoušků motorismu, neb zní i vypadá jako nadupaná mašina. Od předchozí generace pokročila Yamaha o velký skok a takřka “vytunila“ a překopala celou motorku, která tím nabrala zcela nový a dle mého názoru správný směr. Jízdními vlastnostmi si mohu motorku též jen vynachválit. Jedinou výtku z testování by zasluhovalo plexy, které se mi opravdu nepodařilo posouvat pouze jednou rukou, jak se často tvrdí. Jak jsem již zmiňovala, motorka se v nízkých otáčkách chovala klidně, při rychlé jízdě velice ovladatelně a za všech okolností byla parťákem pro pohodlnou a bezpečnou jízdu. I když upřímně na tento typ motorek obecně moc nejsem a lákají mne spíše motardy, kdyby mi nového Tracera někdo nabízel, neváhám a beru, protože takhle pohodlných motorek na delší cesty nebude nikdy v garáži dost.

 

Lucka Přádová

Sdílet: