V letošní sezóně odstartuje nový tovární rally cup: Peugeot Total Trophy 2017 je tu!

V letošní sezóně odstartuje nový tovární rally cup: Peugeot Total Trophy 2017 je tu!

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Naši stálí čtenáři určitě ví, že druhou nejaktualizovanější rubrikou na stránkách Motorvize je Motorsport, kde se věnujeme hlavně rally. Během loňského roku jsme vám předali zprávy a naše dojmy snad z téměř každého tuzemského podniku. Často se zamýšlíme nad myšlenkou, jestli české rally upadá nebo je naopak na vzestupu. Poslední ročníky věhlasné Barumky dávají za pravdu všem skalním příznivcům, kteří bez rally nemohou být. Však přeci jde stále o nejnavštěvovanější motoristickou akci posledních let v naší malé zemi. Co je ale snad ještě důležitější, je hitorie a naše nátura. Taky vzpomínáte na doby, kdy startovalo více než deset vozů WRC snad na každém závodě a kdy téměř pokaždé kralovala domácí Škoda? Ve světě se situace lehce změnila. Nebudeme se zabývat otázkou, proč domácí Škoda opustila nejvyšší světový rally šampionát a už se do něj nevrátila, odpověď si snad asi může domyslet každý z nás. Na druhou stranu ale okřídleným šípům patří poslední roky snad téměř každá pozice v kategorii R5. My teď ale půjdeme ještě o něco níže, do skupiny vozů, jejíž popularita stoupá dnes snad více než kdykoliv předtím. Na rally se totiž i vzhledem k podmínkám, tratím a harmonogramům jezdí už nejen kvůli první desítce. Zajímavé souboje se odehrávají i hlouběji ve startovním poli a jsou prvky, které řekněme z lepšího středu startovního pole dělají ještě zajímavější. Jedním z nich je i novinka, kterou nám jako opravdu horkou informaci přinesli právě zástupci Peugeot Česká republika, TOTAL a Gekon Racing. Zatímco ze začátku tiskové konference jsme se všichni ochomýtali okolo ještě zajímavějšího speciálu – reálné závodní 2008 DKR (kdo by nevěděl, šlo o vítězný vůz S. Peterhansela z Rally Dakar 2016), tak hlavní důvod dnešního setkání byl úplně jinde. Jako jedna z nejzajímavějších novinek letošního MČR v rally bude bezesporu tovární šampionát této francouzské značky. V ambicích je tak zhruba 10-15 stejných vozů Peugeot R2 v jednom jediném šampionátu. Než přejdeme k detailům, které nám zastoupení poskytlo, tak jen doplním, že dakarský speciál z roku 2016 je k dispozici pro veřejnost do 1.2.2017 u koncesionáře Peugeot Domanský v Praze Stodůlkách!

 

Peugeot Total Trophy 2017 detailně:

Peugeot Sport ČR, Total ČR a Gekon Racing spojily své zkušenosti a prostředky k vytvoření společného projektu – PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017. Gekon Racing, oficiální distributor závodních náhradních dílů i přestavbových kitů Peugeot a zkušený organizátor poháru se sedmiletou tradicí Citroën Racing Trophy, bude zastávat roli promotéra. Peugeot a Total – z hlediska motoristického sportu nerozlučná dvojice – budou zajišťovat materiální podporu a marketingovou propagaci poháru.

PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017 se jako nový projekt v českém motoristickém sportu představí v druhé polovině března. Zaměří se na pět soutěží v rámci MČR.

 

Kalendář PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017:

24- 26. 3.                    Valašská Rallye
19. – 20. 5                   Rallye Český Krumlov
16. – 17. 6.                  Agrotec Petronas Rally Hustopeče
1. – 2. 7.                       Rally Bohemia Mladá Boleslav
25. – 27. 8.                  Barum Czech Rally Zlín

 

Soutěžní pohár bude otevřen klientsky oblíbeným vozům Peugeot 208 R2. Loni se v českých rallyových soutěžích fanoušci pravidelně setkávali s desítkou těchto vozů, které se staraly o napínavé souboje v rámci třídy 6. Z tohoto hlediska byla tato třída divácky velice atraktivní. Posádky s vozy Peugeot 208 R2 tvořily významnou část startovního pole na všech soutěžích loňského MČR s prvními příčkami ve třídě v podání pilotů Václava Dunovského a Filipa Mareše.

Startovné pro zájemce o pohár bude činit 1200 eur bez DPH. „V ceně startovného je zahrnut packet oblečení pro jezdce i spolujezdce, mediální prezentace účastníků, pohárové VIP zázemí, vybrané roční předplatné zdarma od Bauer media, výhodnější ceny na pneu Pirelli a další bonusové výhody našich partnerů. Samozřejmě nejdůležitějším aspektem je po zaplacení startovného možnost bojovat o lákavé finanční prémie v poháru PEUGEOT TOTAL TROPHY i možnost se přihlásit a vyjet si další finanční odměny v poháru PIRELLI“, upřesňuje promotér poháru Tomáš Pletka.

 

Konečné umístění, tř. 6 Cílová prémie + odměny
1. místo 1000 eur + autokosmetika Sonax
2. místo   800 eur + olej Total
3. místo   500 eur + reklamní předměty Peugeot
4. místo   šek na náhradní díly v hodnotě 250 eur

Hlavní cena PEUGEOT TOTAL TROPHY 2017: voucher na 5000 eur k nákupu náhradních dílů Peugeot. Odměny za umístění budou předány po každém závodě.

„PEUGEOT TOTAL TROPHY vyjadřuje ideu divize Peugeot Sport – podporovat jezdce, ale zdůrazňuje také dlouholeté spojení značek Peugeot a Total v motoristickém sportu. Těší mě, že se nám tento projekt podařilo spustit, protože kromě posádek by měl podporovat také image naší značky a prodej vozu Peugeot 208 R2 a dalších závodních produktů. Věříme, že pohár bude obohacením české rallyové scény a že přiláká k naší značce další posádky. Osobně se těším na nadcházející rallyovou sezónu, protože už teď to vypadá, že konkurence ve třídě 6 bude velice zajímavá,“ komentuje nový soutěžní pohár Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

,,Podobně jako Peugeot také Total hraje ve světě motorsportu integrální roli a společně sdílí nadšení a vášeň pro závody. Total ČR je aktivním partnerem i několika motoristických eventů v Čechách a na Slovensku. Společně s naším historickým partnerem Peugeot Sport ČR jsme se rozhodli pro realizaci tohoto speciálního projektu,  obzvláště po velkém vítězství v Dakaru. Je to pro nás příležitost, jak předvést kvalitu a výkon našich produktů na místním trhu,“ říká Lukasz Semeniuk, nový generální ředitel Total Central Europe HUB.

 

Převzato z oficiálního textu importéra.

 

Pavel Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..