Tour de Corse: první (úspěšný) den na WRC z pohledu Motorvize!

Tour de Corse: první (úspěšný) den na WRC z pohledu Motorvize!

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Máme za sebou první den Tour de Corse 2017, čtvrté zastávky letošního WRC. Jako naši čtenáři jste měli možnost být téměř celý den až v centru dění. Část našeho týmu byla totiž přímo na trati dvou ze čtyř rychlostních zkoušek. V poledne, kdy byl s malým ale jistým náskokem ve vedení Kris Meeke, jsme se vám přihlásili dokonce živě z prvního přeskupení. Zde jste měli možnost slyšet názory hned několika jezdců v čele startovního pole. Všechny čtyři RZ naplánované na první den a zároveň všech 120 ostrých kilometrů už je za námi. Pojďme teď alespoň ve stručnosti bilancovat, jak to dnes vypadalo na trati a komu se dařilo nejvíce.

 

Citroen Total Abu Dhabi world rally team: všechno zlé k něčemu dobré aneb konečně na výsluní!

Začátek byl opravdu trpký, to ostatně uznali již včera oba dva dotazování jezdci továrního týmu Citroen. Kris však již dokázal vyhrát v Mexiku a zdá se, že se mu bude dařit i tady. Korsika je sice prý do jisté míry dosti jiná než právě mexická rally, ale vše nasvědčuje dobré týmové práci. Stačí se podívat na některá Krisovo hodnocení po prvních dvou RZ: „Opravdu dobré. Tohle je zkouška kde Ogier loni všem ujel. Máme dobrý rozpis. Teď vyměníme pneumatiky a uvidíme jak to půjde odpoledne“ nebo po RZ s pořadovým číslem 3: „Bylo to dobré. Museli jsme zpomalit v místě kde havaroval Ott Tänak.“ Jeho pozitivnímu hodnocení asi není divu, v cíli jej totiž máme stále na první pozici s náskokem celých 10,3 vteřin. I jeho týmovým kolegům se v celku dařilo, Craig Breen po třetí RZ, kdy posádce patřilo páté místo, hodnotil výkony takto: „Nebylo to špatné. Měnil jsem během zkoušky nastavení map diferenciálů a ke konci zkoušky jsem našel docela dobré nastavení.“

 

Sebastien Ogier a M-sport jako obvykle ve skvělém tempu

Kris už stačil podotknout, že v předešlých letech se Sébastianovi dařilo o něco více a jeho náskok byl možná až enormní, letos naopak drobně ztrácí na vedoucí dvojici. Je to snad změnou auta? Jak jste si mohli všimnout v našem živém vysílání z prvního přeskupení, Seb byl naopak velice pozitivní. Na otázku, jak se cítí letos na Korsice, odpověděl s úsměvem: „No jasně že skvěle. Podívejte se, je tu krásně. Počasí nám přeje a tempo je dobré.“ Po prvních dvou RZ komentoval svůj výsledek takto: „Mám z toho dobrý pocit. Změnili jsme trochu nastavení na autě a je to nyní lepší. Užili jsme si to.“ Úsměv tomuto sympatickému rally stálíkovi stále nechybí a je příjemné vidět, že jeho cílem je hlavně užít si všechny rychlostní zkoušky a dojet v pořádku. Mě osobně se líbilo ještě jedno Sébastianovo slovo na závěr: „Musíme počkat až dojedou ostatní, abychom viděli, jak jsme na tom po dnešním dni. Měli bychom být na druhém místě, takže to není špatné. Každou zkouškou se cítím lépe a lépe,“ ve všem měl Seb pravdu, dojeli opravdu na druhém místě, jednu odpolední RZ se mu povedlo dokonce vyhrát a určitě se tak má proč cítit dobře, jen těch 10 vteřin…

Jeho kolegům se dneska ale příliš nedařilo. Teemu Suninen je aktuálně až na 11. příčce a ztrácí něco přes 4 minuty, což pro třetí stájovou posádku zas není až tak špatným výsledkem. Nemilým překvapení je spíše posádka se startovním číslem 3 – Elfyn Evans a Daniel Barritt, kteří kvůli problémům s hydraulikou odpoledne výrazně ztratili a patří jim aktuálně až 18. příčka. Inu ani v M-sportu není technika dokonalá…

 

Thierry Neuville a Hyundai Motorsport drží krok

I Hyundai má letos konkurenceschopné auto. Zatímco start v Monaku byl také poněkud rozpačitý, teď už jedou jejich vozy bez zaváhání. Ať už máte jihokorejskou automobilku rádi či nikoliv, vůz s označením i20 Coupe WRC určitě budí rozruch. Možná kolikrát i větší než jeho přímí konkurenti. Thierry každopádně ze svého „monstra“ mačká evidentně téměř úplné maximum, čemuž také odpovídají jeho slova v cíli poslední dnešní RZ: „Jedu jako o život. Téměř všude jedeme na hraně. Jsme blízko našemu limitu a musíme se trochu uklidnit.“ Možná by se mohlo zdát, že jeho třetí místo se ztrátou bez mála 26 vteřin na první posádku a 15,5 vteřiny na druhou tomu úplně nenasvědčuje, ale věřte, že jde opravdu o malé rozdíly. Stačí sebemenší chybička na trati a všechno může být jinak. Dani Sordo, týmový kolega, v současnou chvíli dojel na místě pátém a ztrácí skoro 54s na prvního. I u něj se nám ale líbí neutuchající optimismus: „Byl to náročný den, jsem se svým výkonem spokojený.“

 

Jeden příběh za všechny: Kopecký a Škoda Motorsport jednou nejsou na vrcholu

Zatím jsme ve většině případech zvyklí na absolutní klid továrního jezdce Honzy Kopeckého. Nejvíce je tomu vidět na každém závodě českého mistrovství v rally, kde bych řekl, že stále platí absolutní klidná dominance fabrického týmu a továrního jezdce. Na druhou stranu, právě tady na Korsice se ukazuje první úskalí. Doposud sice byla Fabia R5 ve své kategorii v podstatě neporazitelným autem a navíc i jedním z nejméně poruchových všech dob, tady potkaly první technické problémy Honzu už během první RZ. Konkrétně kompletně vypověděl službu posilovač řízení. Dá se tak říci, že skoro celých 120km musela posádka zvládnout odjet doslova tvrdou dřinou. Servis je čeká až na konci prvního dne. Komentář Honzy v cíli poslední dnešní RZ asi hovoří za vše: „Dnes to bylo docela náročné. Důležité ale je, že jsme dokončili etapu. Nyní se pokusíme opravit auto na zítřek.“ Samozřejmě i my jsme tak trochu patrioti a držíme Škodovce palce, aby zítra postavili na start opět to neporazitelné auto, co tu bylo před 14 dny na Valašce.

 

I pro nás byl první den na Korsice hodně náročný. Máme za sebou několik pokusů o živé vysílání, z nichž hned dva byly úspěšné. Ten nejzajímavější jsme pro vás po poledni natočili při prvním přeskupení. V dalších dnech budeme samozřejmě pokračovat. Zatím se rally obešla bez jakéhokoliv většího zaváhání a „monstra“ jsou v praci opravdu monstrózní. Minimálně pohled na ně je skvělý a tak nám nezbývá, než se těšit na další krásné průjezdy a mnoho úspěšných kilometrů všech jezdců.

 

Průběžné výsledky na konci prvního dne:

  1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) 1h16’32’’1
  2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +10’’3
  3. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +25’’8
  4. Breen / Martin (Citroën C3 WRC) +52’’4
  5. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC) +53’’8
  6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +1’00’’2
  7. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC) +1’18’’8
  8. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC) +2’07’’6
  9. Mikkelsen / Jaeger (Skoda Fabia R5) +2’57’’3
  10. Sarrazin / Renucci (Skoda Fabia R5) +3’17’’8

 

Jan Novotný

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..