Tour de Corse 2017: poslední (krásný) den s konečnými výsledky

Tour de Corse 2017: poslední (krásný) den s konečnými výsledky

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Jistě jste si všimli, že jedna z našich posádek vás nepřetržitě zahlcovala novinkami a zážitky z MS v rally z Korsiky. My, kteří jsme zůstali doma u počítačů, jsme jim trochu pod stolem záviděli, protože videa a fotky nám ukázaly, že zážitek to byl rozhodně na n-tou! Ale jak to tak bývá, každý nádherný příběh jednou končí a dnešním dnem je u konce i jeden další velký závod na francouzském ostrově. Jak se vedlo posádkám poslední den čtvrté zastávky WRC? Naše postřehy, komentáře jezdců a finální výsledky, to a mnohem více je k dispozici právě teď!

 

Meeke končí, Breen ale dojel slušně. Citroen (snad) nemusí smutnit…

Již včera jsem vás informovali o problémech Krise Meeka, jemuž patřilo ještě včera celé dopoledne první místo. lCelá posádka a jejich tým se bohužel ze svých potíží nedokázaly dostat a vůz se startovním číslem 7 pro technické problémy do dnešní závěrečné etapy nenastoupil.  Nakonec ale „citrón“ s posádkou Breenem Craigem/Martinem Scottem dojel na konečném 5. místě a svou jízdu ohodnotil Craig takto: „Snažil jsem se jet, jak nejlíp umím a užívat si souboj. Z tohoto víkendu si můžeme vzít řadu pozitiv. Nemáme s vozy WRC příliš zkušeností, neudělali jsme jedinou chybu. S tím musíme být spokojeni.“  Po snaze o dohnání velké ztráty z prvního dne se celkově na 50. místě umístila dvojice se stejným vozem Lefebvre/Moreau. Těm se možná příliš nedařilo na poslední RZ, tomu odpovídají alespoň slova řidiče v cíli: „Po dvou kilometrech jsem začal mít vibrace v brzdách. Dojel jsem do cíle bez většího riskování.“ V kategorii R5 pak za Citroen bodovali Rossel/Fulcrand s Citroenem DS3 R5, když se umístili na 16. místě. Ihned za jejich „patami“ skončili na 19. místě jejich kolegové Tempestini/Bernacchini.

 

Sébastien Ogier a jeho závěr

Sébastien se potýkal s problémy, o kterých jsme vás informovali již včera. Možná nás i bavili jeho hlášky, jenž si dnes dovolíme také přidat. „Byla to pro nás těžká soutěž a jsme rádi, že jsme v cíli. Neměli jsme výkon, nešel anti-lag, diferenciál byl zablokovaný a neměli jsme funkční ruční brzdu na poslední zkoušce.“ No, když tak slyším jeho slova, udivuje mě, že se společně s Ingrassiem umístili na krásném druhém místě. Pokud jejich auto mělo takové problémy, o kterých mluvil, musím smeknout klobouk. Ne na darmo je tak asi Seb brán za jednoho z nejzkušenějších jezdců současného startovního pole. Ott Tänak pesimismem také nešetřil: „Myslel jsem si, že máme defekt, tak jsme ztratili trochu času. Nebyla to pro nás dobrá soutěž, příště budeme silnější.“ Jeho vyjádření asi není divu. První den ztratil opravdu hodně, včera dokončil na 17. příčce a dnes se neuvěřitelně dotáhl na celkové 11. místo. Elfyn Evans se také o tomto víkendu trápil, bere ovšem svou účast pozitivně: „Snažili jsme se zkoušet a získat nějaká pozitiva. Získali jsme spoustu informací pro další asfaltovou soutěž, tak aspoň něco,“ a to i přes celkově až 21. příčku.

 

Hyundai: Dnes to (konečně) vyšlo, klobou dolů!

Od posádky Neuville/Gilsoul jsme sice neviděli za celý víkend snad žádný přehnaně rychlý průjezd, jejich stabilní výkony po celý závodní víkend se ale minimálně na Korsice staly klíčem k úspěchu. Dnes se to prostě jen podařilo udržet a s prvním místem patřil Neuvillovi i náskok necelých 55 vteřin. Ten svůj výkon ohodnotil takto: „Je to úžasný pocit. Speciální poděkování týmu, který mi vždycky věřil a nepřestal mě posouvat dál po Monte Carlu a Švédsku. Po prvním dnu jsem si nebyl jistý, jestli můžeme tento závod vyhrát, ale ve druhé etapě se to všechno obrátilo a jsem za to velmi rád.“  Naopak (ne)příjemným překvapením se stala dvojice Sordo/Mari, kterým se stejným vozem Hyundai i20 Coupe WRC zůstala třetí příčka. Tou smutnou zprávou je fakt, že na druhého Seba Ogiera jim chybělo pouhých 1,3 vteřiny. O větší smůle se dá hovořit už jen v případě Craiga Breena, kterému z páté pozice chybělo na čtvrtého Latvalu ještě více „pouhopouhá“ jedna vteřina!

 

Ty(ŠAMPION)ota: dnes možná trochu ve stínu…

Takto slovy popsal svou jízdu Latvala: „Šel jsem s autem dolů a hodně jsem útočil. Možná to bylo až příliš, v některých místech jsem byl hodne nedotáčivý. Uvidíme, jak to zajedou ostatní.“ Jeho útok vyšel na jedničku! Bohužel přišel až v poslední RZ, kdy dokázal porazit celé startovní pole. V cíli jim totiž vzhledem k nepříliš uspokojivým výsledkům v průběhu celého závodního výkonu patřila „až“ čtvrtá příčka. Tu navíc obhájili o již zmíněnou 1 vteřinu před Craigem Breenem. Nicméně i u Latvaly můžeme hovořit o klidném víkendu, žádných výraznějších problémech a vyvážených výkonech. Kdo měl opravdu „Pecha“ byl jeho týmový kolega. Zatímco včera dojížděl i přes velkou ztrátu do cíle s ůsmevem a slovy: „Auto je opravdu dobré. Dnes jsme neměli žádné problémy. Zkoušky byly moc pěkné,“ dnes se podařilo havarovat na v pořadí deváté (předposlední) rychlostní zkoušce a rally pro ně skončila.

 

Škoda Motorsport:  TOP10=Mikkelsen!

Co bychom to byli za českou motoristickou redakci, kdybychom nenapsali nic o našem šampionovi (Škoda Motorsport a Honza Kopecký). Nejvíce se tentokrát dařilo Andreasi Mikkelsenovi, jemuž se podařilo „vštěpit“ mezi WRC a s přehledem dojel do cíle s vůbec první R5. Se slovy: „Pro nás to byl dobrý víkend. Měli jsme velký náskok, tak jsme si ho udržovali. Doufám, že brzo budu zpátky ve voze WRC. Věci v této záležitosti jsou na dobré cestě a doufám, že budu zpět brzy. Něco se dít bude, to je jisté,“ potvrdil dominanci Škodovky mezi R5. Honza Kopecký pak po problémech s posilovačem, které trvaly celý první den, dokázal stáhnout, co mohl a dojel na devátém místě mezi R5, celkově mu patřilo místo šestnácté. I za takový výsledek je potřeba smeknout!

 

(Téměř) všichni v cíli, i my…

Na závěr bych se s vámi podělil jen o jednu myšlenku, kterou asi ani nemusíte brát jako převratnou. Do cíle nám sice dojelo celkem 11 ze 13 starujících WRCů, ale… Kolik z nich odjelo závodní víkend bez nějakých zásadnějších problémů? Pokud se podíváme do výsledků, jednoduchá matematika hovoří jasně. Za ty „bezproblémové“ posádky můžeme považovat na nejvýš prvních 6 (sedmý Ott Tänak už měl ztrátu na prvního přes 15 minut!). To je méně než polovina. Holt jsou výkonná „monstra“ hodně náročná, a to nejen na techniku, ale i na jezdce. Posouzení, na kolik za konkrétní překážky mohla technika a na kolik jezdci, necháme na vás. My jsme rádi, že jste tu s námi, naši čtenáři, byli a doufáme, že jsme se s vámi dostatečně podělili o zážitky z Korsiky. Jako celek šlo totiž o víkend naprosto nezapomenutelný! Blahopřejeme všem posádkám v cíli a věříme, že se nám podaří podobně zprostředkovat přenosy z další světové rally. O tom ale až příště.

 

Výsledky Tour de Corse 2017:

1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3:22:53.4
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +54.7
3. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC) +56.0
4. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +1:09.6
5. Breen / Martin (Citroën C3 WRC) +1:09.7
6. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:16.3
7. Mikkelsen / Jaeger (Skoda Fabia R5) +8:10.7
8. Suninen / Markkula (Ford Fiesta R5) +9:17.0
9. Sarrazin / Renucci (Skoda Fabia R5) +9:23.6
10. Rossel / Fulcrand (DS 3 R5) +12:57.1

 

Průběžné výsledky šampionátu WRC jezdců po Tour de Corse:

1. Sébastien Ogier – 88 points
2. Jari-Matti Latvala – 75 points
3. Thierry Neuville – 54 points
4. Ott Tanak – 48 points
5. Dani Sordo – 47 points
6. CRAIG BREEN – 33 points
7. KRIS MEEKE – 27 points
8. Hayden Paddon – 25 points
9. Elfyn Evans – 20 points
10. Andreas Mikkelsen – 12 points
11. STEPHANE LEFEBVRE – 10 points
12. Juho Hanninen – 9 points
13. Teemu Suninen – 5 point
14. Jan Kopecky – 4 points
15. Pontus Tidemand – 3 points
16. Stéphane Sarrazin – 2 points
17. Bryan Bouffier – 1 point
18. Yohan Rossel – 1 point,

 

Průběžné výsledky šampinátu WRC týmů po Tour de Corse:

1. M-Sport WRT – 129 points
2. Hyundai Motorsport – 105 points
3. Toyota Gazoo Racing WRT – 82 points
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 73 points

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..