Test Harley-Davidson Street Glide Ultra 2025: Stroj na zážitky

Test Harley-Davidson Street Glide Ultra 2025: Stroj na zážitky

Autor: Jiří Babický - Jiří Babický · Fotografie: Jiří Babický

Když jsem si začátkem roku dával dohromady portfolio motorek na testování, HD Street Glide měla určitě prvenství, co se váhy a velikosti týká. Otázka byla, jak se to projeví na silnici. Zkušenosti z testování Road Glidy v loňském roce slibovaly velmi zajímavý a intenzivní zážitek. Když prvně uvidíte Street Glidu, hned si představíte americký středozápad, nekonečné a dost rovné dálnice, svobodu a pořádný rachot dvouválce. Prostě nádhera! Ale co v našich podmínkách? Jak se tenhle drobeček popere se silniční sítí v ČR?

Designově je Street Glide Ultra 2025 pořád krásná HD klasika. Batwing kapotáž, kvalitní materiály, skvělé zpracování, pohodlné sedadlo pro řidiče, nádherné křesílko pro spolujezdce, masivní kufry a uprostřed adekvátně obří dvouválec. Tohle je klasika, tohle je něco, co se neokouká. Majestátní mašina pro milovníky cestování. Naprosto perfektní je aerodynamika celé motorky. Kapota Batwing působí na první pohled mohutně, ale když se podíváte zblízka, uvidíte ty krásné aerodynamické tvary a linky, které skvěle odvádí vzduch i vodu. Celá tahle paráda byla navržena počítačem a testovaná v aerodynamickém tunelu. Výsledkem je, že nový štít snižuje turbulence v oblasti helmy až o 60 % a jízda je absolutně pohodlná. Motorce sluší i barva Whiskey Fire/Vivid Black. Není to žádná halda chromu, ale ta černá je prostě parádní.

 

I na České okresky – TĚŽKÁ VÁHA, LEHKÁ DUŠE

Usednutí za řídítka takového stroje je vždycky zážitek. Velikost motorky vás tak nějak automaticky vede k opatrnosti. Navíc jsem dostal varování, že držet tuhle mašinu v malé rychlosti chce trochu opatrnosti. Přeci jen 393 kg provozní hmotnosti řadí Street Glidu do opravdu těžké váhové kategorie. Opatrně jsem usedl, sklopil stojánek a zkusil lehce naklopit na obě strany. Pomalu, opatrně a výsledek? Úplná pohoda. Těžiště je posazené hodně dole, a když to nebudete přehánět do extrému, i s takhle těžkou motorkou si můžete hrát a “mávat” ze strany na stranu v minimální rychlosti, jak je potřeba. Takže s menší pokorou a mnohem větší radostí startujeme.

Když se ozve charakteristický pulz Milwaukee-Eight 117, začíná ta pravá zábava. Dvouválec s objemem bezmála dvou litrů je naprosto famózní. Obrovský motor si vrní v nízkých otáčkách a můžete cítit tu majestátní sílu a zároveň hladký chod. Točivý moment 163 Nm je k dispozici skoro ihned a motorka je mnohem živější, než by se na první pohled zdálo. Ovladatelnost jsem poznal okamžitě. První metry totiž byly ve znamení kličkování v třípodlažní garáži a to musim uznat, že je přímo ideální start, jak si takovouhle mašinu osahat. Jde to! A bez problému! I když mám ruku dost na spojce a jen lehce na plynu abych kontroloval dvouválcovou 117ku, motorce je s tim úplně v pohodě. Klidně a pohodově proplouvá utáhnuté zatáčky a precizně dávkuje výkon. S trochou zkušenosti není problém. Nízké těžiště, nohy usazené na platfomách a motorka majestátně proplouvá garáží. Najíždím na silnici, otáčím plynem a dějou se věci. Zvuk je naprosto návykový – hluboký, dunivý, krásně bublavý. Na téhle mašině budete nejen vidět, ale i slyšet. Po otočení plynem nepřijde jen zvuk, ale taky pořádný zátah. Když dáte dvouválci pořádně nažrat, je to síla. Motorka vyrazí dopředu a váha úplně zmizí, zůstane jen výkon a pocit, že tu mohutnou bestii máte skvěle pod kontrolou.

 

KDYŽ SE AMERIČAN UČÍ EVROPSKY ZATÁČET A DIGITALIZOVAT

Nejen v garáži, ale i na silnici překvapí Street Glide Ultra obratností. Na proplétání v koloně to sice není ideál, ale díky nízkému těžišti a rozložení hmotnosti se manévruje až nečekaně snadno. Jen jsem trochu širší a delší než obvykle. Ve městě je to takové „plující SUV mezi motorkami“. A když přijde na okresky, HD potvrzuje, že rozhodně nedělá motorky jen na ježdění po rovných amerických dálnicích. V zatáčkách se tahle masivní motorka umí opřít do náklonu s lehkostí, jako by si ani neuvědomovala, kolik váží. Řezání zatáček je úžasný zážitek – spousta výkonu, skvělé brzdy a až neuvěřitelná stabilita.

Technologická výbava tomu pak dává tu pomyslnou třešničku na dortu a dělá ze Street Glide Ultra exkluzivní plnohodnotný cestovní stroj pro 21. století. 12,3” infotainment je přehledný, s perfektní grafikou a svižnou odezvou. Navigace funguje offline, propojení s mobilem přes CarPlay nebo Android Auto je bezproblémové. Tempomat je adaptivní a velmi jemně reaguje na změny v provozu. LED osvětlení nejen skvěle vypadá, ale má i úžasný dosah a rozptyl – v noci vidíte a jste viděni. A to je přesně to, co na motorce tohoto typu potřebujete. Samozřejmostí jsou jízdní režimy a asistenti – zkrátka vše, co k moderní motorce patří. A spousta odkládacího prostoru.

Ať už jedete sami nebo ve dvou, ten pocit pohodlí se nedá srovnat s ničím jiným. Skvělé pohodlí, infotainment s repráky, které zvládnou malý jedoucí festival a kufry, do kterých se vejde vše na měsíční cestu do Skandinávie bez jediné zastávky. Samostatnou kapitolou je odpružení. Zadní tlumiče SHOWA s dvojitou emulzní technologií jsou perfektní. Pořád máte odezvu od silnice a víte, co se pod vámi děje. Zároveň je ale motorka stabilní, nehoupe se, není tvrdá, ale příjemně pevná. Prostě projedete dírou a tlumiče ji přežehlí. Žádná velká rána, nebo houpání – nádhera.  Jen si dejte pozor, kde parkujete – tahle motorka nemá zpátečku a sami ji prostě do kopce nevytlačíte. Takže pokud neparkujete z kopce dolů, máte o posilovnu postaráno.

 

soukromý „bizjet“ na dvou kolech aneb Zážitek, na který nezapomenete

Street Glide Ultra 2025 není jen motorka, je to zážitek. Je to cestování v první třídě, ale v soukromém a hodně výkonném tryskáči. Má charakter, má styl, má sílu a nabízí jezdecký komfort, který v této kategorii jen těžko hledá konkurenci. Není to žádný sportovní drobeček, ale pravá americká mašina, která slibuje spoustu pohodlí a zážitků. 

 

Jirka Babický

Sdílet: