Redakční Peugeot 2008: to nejlepší nakonec

Redakční Peugeot 2008: to nejlepší nakonec

O redakčním voze Peugeot 2008 už toho bylo napsáno mnoho. Byl zachycen na fotkách i viděn na videu. Propírala se jeho bíla perleť i redakční polepy, bez nichž by se údajně ztratil beznadějně v davu (možná ano, možná NE, dle mého názoru záleží především na výběru barvy karoserie)… Přemýšlel jsem tedy jak uchopit tento výstup. Přemýšlel jsem, s čím podnětným bych ještě já, jako další v řadě, další testující tohoto vozu, mohl přijít. Nenapadá mě jiná alternativa než zkrátka být tím dalším v řadě. Další člověk. Další názor na danou věc, v tomhle případě na automobil. V mém životě se jednalo o pouhé 2 dny, tedy krátkodobé svezení. Pokud mého kolegu, Honzu Novotného, zaujal tento model v této konkrétní výbavě až po delším užívání, u mě to zvládl, vzhledem k mé znalosti cenovky diskutovaného auta, poměrně rychle. Stačilo mi těch několik málo hodin k tomu, abych si auto oblíbil, defacto, instantně.

Můj článek možná bude působit jako „podplacený“ anebo příliš stručný, ale bude v každém případě reflektovat mou čirou zkušenost i zkušenost mé rodiny s časem stráveném v tomto voze, jízdou, stáním, kocháním se. Čtěte dál, pokud se chcete dozvědět více o mém názoru na tento automobil.

 

Exteriér, Interiér – estét kam se podívám

Hned po seznámení je vše ještě takové syrové, ještě si to nesedlo. Ale i přesto tento konrétní model používá hodně vnořených, zasunutých forem venku i uvnitř. Optická váha a objem se přelévá ladně a i přes počáteční netykavost a přirozený „ostych“ (rozkoukávám se) vidím, že toto auto bylo navrženo s citem pro lidi a že autoři diskutovaného designu dobře znají své řemeslo. V tomto aspektu musím pochválit Peugeot. Neméně důležitá je v této části zmínka o volbě materiálů, poněvadž ty mají neméně co dočinění s estetickým a vůbec všelijak citovým dojmem z výrobku. V interiéru hraje paleta plastů několika povrchových úprav. Shrnu-li celý vnitřek, je to otázka kůže, látky, plastu tvářícího se jako plast a plastu umně tvářícího se jako kov. Všechno tak nějak ladí a tváří se důležitě. A jde mu to.

Jedno velké (bez)významné plus bych rád udělil (po vzoru dětí mého kolegy Jirky Šimona) i za pruhy led světel osazených ve stropu kabiny, které jsou pro mě něčím zase úplně novým, nevídaným a originálním, pokud jde o know-how a praxi utváření nezapomenutelné atmosféry uvnitř auta i za pomoci osvětlení. Tady nás Peugeot opět mile překvapil a boduje.

V této části bych nakonec pozitivně ohodnotil i kvalitu různých výstražných zvuků, které auto vydává, pokud se například rozjedete bez zapnutí pásu či otevřete dveře s rozsvícenými světlomety. Nic netáhá za uši. Jde jen o jemné a ušní bubínky nedrásající připomenutí potřebného. Tak by to podle mého mělo být a tedy chválím i tento aspekt.

 

Ergonomie. Funkčnost.

Tady bych rozhodně rád vypíchl jako řidič kvalitu volantu a řadící páky. Volant je spíše menší, což je rozhodně dobře. Věnec střední tlouštky, který skvěle padne do ruky a výborně se řídí. Klasický joystick převodovky má též příjemný tvar a dobře se s ním pracuje.

Posaz v sedadle(ch) je pro mě příjemný a vyhřívaní těch předních rozhodně potěší, obvzláště v zimě, kdy je mráz téměř na denním pořádku. Vzadu je příjemný (rozumějte zajímavý) výhled z okna i do okolního interiéru a při své výšce mám i dost místa nad hlavou. Nicméně, obávám se, že člověk s výškou nad 185 centimetrů by už drhnul hlavou o strop, bohužel…

Tlačítka na volantu ovládají multimédia a příchozí hovory jsou podle mého názoru – akorát! Všeobecným problémem, který u aut osobně řeším je responsivnost tlačítek při normálním stisknutí. Pokud u nejmenovaného modelu nejmenované automobilky mám pocit, že i při silnějším stisknutí například tlačítka výstražných světel světla nezhasnou, tak v případě Peugeotu 2008 jsem naštěstí neměl u žádného z palubních, páčkových či volantových tlačítek žádný takovýto problém… Co se rozmístění ovladačů týče, docela mne zaskočilo umístění spínače elektrického vytápění předních sedadel nikoliv na palubce, ale přímo na bočních plastech těchto sedadel. Nevím, jestli mi tato varianta úplně vyhovuje, ale pravděpodobně své stoupence mít bude (já mezi nimi nejsem).

 

Jízdní dojmy-vše je více méně v pořádku, hlavně ten automat!

Jak už jste mohli číst hned v několika předchozích článcích o tomto autě, vůz má pod kapotou 3-válcový, turbem přeplňovaný benzínový agregát o objemu 1,2 litru. Jeho točivý moment je přenášen na kola skrze šestistupňovou, automaticky řízenou převedovku. K dispozici jsou její 2 (potažmo 3) jízdní režimy: Winter a Sport (+ standard).

Musím hned teď pochválit kvalitu práce převodovky (resp. přidružených softwarů), které pracují prostě bez výhrad a dobře. Řadí přesně, když to čekáte a potřebujete. Protože se jedná o crossover, neočekávejme závodní výkony, ale přesto při přepnutí do režimu sport má automobil celkem zajímavý projev a je za volantem celkem i zábava. Mně osobně zvuk loudící se do kabiny během jízdy, ať už při nižších či vyšších otáčkách, nijak nevadil. Naopak. Celkem se mi i líbil a seděl mi k tomuto autu. Rozhodně nijak neurazil. Při vyšších otáčkách byl v kabině vozu slyšet „sladký“ vrnivý „sportovní“ zvuk, a to mě zkrátka bavilo.

To, co psal Jirka Šimon v předchozím článku ohledně podvozku mohu spíše kvitovat–také bych u tohoto auta uvítal lepší odezvu na nerovnosti vozovky. Je prostě poněkud tvrdší, než čekáte, což na druhou stranu může určité skupině zákazníků vyhovovat. Jízda v zatáčkách mi přišla adekvátní a v pořádku.

 

Shrnutí z pohledu cena/výkon: kdo by do toho auta ne)šel?

Cenovka tohoto vozu se přes všechny jeho klady a v podstatě plnou výbavu, dobré jízdní vlastnosti a zajímavý design podepřený kvalitním zpracováním, sotva přehoupne přes hranici půl milionu korun. V případě slevy se dokonce pod tuto hranici dostane. Tázal jsem se tedy sám sebe, proč by si někdo takovýhle vůz koupil, respektive nekoupil? Pro druhý případ v předchozí otázce mne napadne snad jen člověk, který zkrátka bude inklinovat k jiné značce, jiné (mnohdy spíše konzervativní) designové řeči. A to se stává… Ale pokud vám nezáleží až tak na značce a chcete prostě dobré auto za hodně přijatelnou cenu, ba přímo jste přívržencem značky, co má možná trochu „hluboko do kapsy“, pak si umím představit, že Peugeot 2008 může pro vás být právě tím skvělým kompromisem.

Technická data a další užitečné rady naleznete na portálu Autohled.cz:

Jakub Kameníček

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.