Rallye večerní Prahou 2015: Motorvize třetí a pátá!
Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan NovotnýJiž několik týdnů dopředu jsme Vás zvali na Rallye Večerní Prahou, na které jsme měli na startu hned dvě posádky. Tradiční zastoupení kategorie elektromobilů tvořila posádka Novotný Jan/Novotný Pavel na novém stroji Volkswagen E-Golf. Jako nově startující a spolupracující doplnila naše řady posádka Martyuk Valery/Jeřábek Lukáš, kterým patří rozhodně velký dík za odvahu a skvělou reprezentaci. Celkově tak 3. a 5.místo jsou skvělým výsledkem.
Pátek večer: Přípravy v plném proudu
Datuje se pátek 2. října a oba naše týmy se scházejí na posledním „brífinku“ před sobotním startem. Příprava je pro všechny závodníky přeci základem ke kvalitním výkonům. My jsme se sešli, abychom kompletně pročetli propozice a novinky v nich, které je zejména při jízdě pravidelnosti prozkoumat, protože za chyby přicházejí mnohdy až nečekaně vysoké tresty. Mezi posádkami je potřeba si předat zkušenosti a rady, na jejichž základě jsme schopni pozměnit svoje reakce ve více či méně krizových situacích, kterých vás může na trase potkat spoustu.
Sobota ráno: Registrace a jízda zručnosti
K registraci je k dispozici časové okénko mezi devátou a jedenáctou hodinou. Scházíme se v deset a volný čas věnujeme sledování nové trasy jízdy zručnosti, která se navíc přesunula ze spodní části Veletržního paláce před Restaurant Pražan. Hlavní novinkou byla dvojitá 360ka s kelímkem vody v jedné ruce. Do druhé ruky volant a nevylít ani kapku vody, to jsou pokyny znějící ze startu. Zacouvat, projet kolem tří slalomových kuželů, dvě 360ky s vodou, parkování do „garáže“ na dotek kuželu vpředu, krátký slalom a pak už jen zaparkovat zadním pravým kolem do vyznačeného čtverce a zmáčknout stopky na stole. Posádka E-golfu s časem 1 minuta a 34 sekund, Audi A6 o něco rychleji za 1 minutu a 26 sekund. Celkově tak do první etapy vjíždíme se 188 a 172 trestnými body.
Denní etapa: Lehčí než dříve, ale přesto obtížná
Ještě před velkým startem nás jako každý rok čekal nejdříve test ze zdravovědy a poté z pravidel silničního provozu. Ten se ani u jedné naší posádky nepodařil bez chyby, 10 trestných bodů (1 špatná odpověď) ale bylo přijatelných. V denní etapě jsme z předešlých ročníků už připraveni na ledacos. Obecně za mé účinkování (4 starty) bych označil loňský za nejtěžší a letošní bohužel nejlehčí. Skládání pohádek, zpřeházené pořadí navigačních pokynů rozluštitelné jen podle složité hádanky, otázky na stavební slohy budov podél trasy nebo ty ještě kurióznější typu: „Kolik trpaslíků sedí na zahradě vlevo“, těm bylo letos tabu. Daleko většího soustředění bylo tak potřeba věnovat navigačním pokynům a naprosto správnému projetí celé trasy. Jeden chyták si na nás však pořadatelé stejně přichystali. Těžko říct, zda se jednalo o chybu v itineráři nebo jen jeho špatné pochopení většinou z nás, nicméně v jednom místě typicky „zakufrovala“ většina posádek a nevím nevím, jak by to dopadlo nebýt Jakuba Jandy se startovním číslem 6, který se vzdal naděje na dobrý výsledek a radši pomohl všem bloudícím svou přítomností a poskytnutím nápovědy. Do cíle jsme dorazili zcela v pořádku bez jakýchkoliv hádek uvnitř týmů, což je podle mě hlavní.
Noční etapa: Tradičně těžká, s neobvyklým zakončením bez rozpisu
Start do druhé části, noční etapy, se odehrával od osmi hodin před Veletržním palácem. Nervozita opět velmi stoupala a ani nejde říct, zda jsme se těšili až budeme moci vyrazit nebo na odmávnutí praporkem v cíli. Specialitou noční zkoušky je navigování pouze podle sledu ulic, s nimž má navigátor opravdu hodně práce. Za celou večerní část se standardně ko-pilot podívá ven opravdu jen minimálně. Na druhou stranu na to, že jsme se vždycky všichni báli právě druhé etapy, jsme se ji naučili zvládat snad i lépe než první. Do cíle jsme nakonec dorazili s lehkým předstihem i přes finiš pojmutý trošku netradičně, a to bez rozpisu. Z posledního stanoviště jste se prostě do cíle museli dopravit bez nápovědy pořadatele. Ještě tak zapsat všechna písmena a najít všechna stanoviště s potřebnými razítky a je vyhráno…
Konec dobrý všechno dobré
Je zhruba deset hodin a my si konečně můžeme oddechnout. Obě dvě posádky v cíli a náročný závod za námi. Jeden by šel slavit, druhý rychle spát, aby se konečně dočkal výsledků. Ještě před odjezdem probíhá krátké zhodnocení, které je ale i přes letošní jednodušší úroveň určitě kladné. V sobotních ranních hodinách se nám konečně dostává výsledků. S novým vozem VW E-Golf, který i s ohledem na limit rozsahu elektrického akumulátoru zvládl celou soutěž naprosto bravurně, se podařilo startovnímu číslu 29 získat 3.místo ve své kategorii, což je sice pokles oproti loňskému vítězství, ale i tak si tohoto umístění nesmírně vážíme. Kdo si ale zaslouží obrovskou poklonu je naše nováčkovská posádka, Valery Martyuk a Lukáš Jeřábek se startovním číslem 30 dosáhli dokonce lepšího výsledku než matadoři v kategorii elektromobilů. Kvůli širšímu zastoupení jim patřilo v kategorii 5.místo. I tak ale měli o 104 trestných bodů méně (302 vs 406). K velkému úspěchu jim tedy gratulujeme a těšíme se na další takové akce a další skvělé výsledky.
Jan Novotný
Oficiální výsledky kategorie Elektromobilů | |||||||||||||
V Praze 4.10.2015 | Čas vyvěšení: 10:30 | ||||||||||||
Posádka | Zkoušky | Testy | Odpolední etapa | Večerní etapa | |||||||||
Pořadí | St. č. | Jezdec – spolujezdec | Kat. | JZ | Zdrav | PSP | Start | TB | Čas | Start | TB | Čas | Celkem |
1 | 39 | Franěk Michal – Franěk Miroslav | E | 166 | 10 | 20 | 0 | 0 | 25 | 0 | 0 | 35 | 256 |
2 | 16 | Pelech Pavel – Pelech | E | 136 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 15 | 271 |
3 | 29 | Novotný Jan – Novotný Pavel | E | 186 | 0 | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 200 | 0 | 406 |
4 | 6 | Jandová Zuzana – Janda Jakub | E | 218 | 10 | 30 | 0 | 0 | 170 | 0 | 200 | 0 | 628 |
Oficiální výsledky kategorie Muži | |||||||||||||
V Praze 4.10.2015 | Čas vyvěšení: 10:30 | ||||||||||||
Posádka | Zkoušky | Testy | Odpolední etapa | Večerní etapa | |||||||||
Pořadí | St. č. | Jezdec – spolujezdec | Kat. | JZ | Zdrav | PSP | Start | TB | Čas | Start | TB | Čas | Celkem |
1. | 5 | Dragomirecký Erik – Týblová Kateřina | A | 143 | 10 | 20 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | 10 | 193 |
2. | 1 | Kafka Jaroslav – Kafka Tomáš | A | 164 | 0 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 209 |
3. | 24 | Štěpánek Lukáš – Hosnedl Václav | A | 160 | 10 | 10 | 0 | 30 | 30 | 10 | 0 | 0 | 250 |
4. | 40 | Hofírek Jakub – Horák Lukáš | A | 132 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 100 | 10 | 262 |
5. | 30 | Martyuk Valery – Jeřábek Lukáš | A | 172 | 0 | 10 | 10 | 0 | 0 | 10 | 100 | 0 | 302 |
6. | 7 | Kotas Jiří – Růžička Jan | A | 168 | 10 | 10 | 0 | 30 | 0 | 0 | 100 | 0 | 318 |
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.