Rallye večerní Prahou 2015: Motorvize třetí a pátá!

Rallye večerní Prahou 2015: Motorvize třetí a pátá!

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Již několik týdnů dopředu jsme Vás zvali na Rallye Večerní Prahou, na které jsme měli na startu hned dvě posádky. Tradiční zastoupení kategorie elektromobilů tvořila posádka Novotný Jan/Novotný Pavel na novém stroji Volkswagen E-Golf. Jako nově startující a spolupracující doplnila naše řady posádka Martyuk Valery/Jeřábek Lukáš, kterým patří rozhodně velký dík za odvahu a skvělou reprezentaci. Celkově tak 3. a 5.místo jsou skvělým výsledkem.

 

Pátek večer: Přípravy v plném proudu

Datuje se pátek 2. října a oba naše týmy se scházejí na posledním „brífinku“ před sobotním startem. Příprava je pro všechny závodníky přeci základem ke kvalitním výkonům. My jsme se sešli, abychom kompletně pročetli propozice a novinky v nich, které je zejména při jízdě pravidelnosti prozkoumat, protože za chyby přicházejí mnohdy až nečekaně vysoké tresty. Mezi posádkami je potřeba si předat zkušenosti a rady, na jejichž základě jsme schopni pozměnit svoje reakce ve více či méně krizových situacích, kterých vás může na trase potkat spoustu.

 

Sobota ráno: Registrace a jízda zručnosti

K registraci je k dispozici časové okénko mezi devátou a jedenáctou hodinou. Scházíme se v deset a volný čas věnujeme sledování nové trasy jízdy zručnosti, která se navíc přesunula ze spodní části Veletržního paláce před Restaurant Pražan. Hlavní novinkou byla dvojitá 360ka s kelímkem vody v jedné ruce. Do druhé ruky volant a nevylít ani kapku vody, to jsou pokyny znějící ze startu. Zacouvat, projet kolem tří slalomových kuželů, dvě 360ky s vodou, parkování do „garáže“ na dotek kuželu vpředu, krátký slalom a pak už jen zaparkovat zadním pravým kolem do vyznačeného čtverce a zmáčknout stopky na stole. Posádka E-golfu s časem 1 minuta a 34 sekund, Audi A6 o něco rychleji za 1 minutu a 26 sekund. Celkově tak do první etapy vjíždíme se 188 a 172 trestnými body.

 

Denní etapa: Lehčí než dříve, ale přesto obtížná

Ještě před velkým startem nás jako každý rok čekal nejdříve test ze zdravovědy a poté z pravidel silničního provozu. Ten se ani u jedné naší posádky nepodařil bez chyby, 10 trestných bodů (1 špatná odpověď) ale bylo přijatelných. V denní etapě jsme z předešlých ročníků už připraveni na ledacos. Obecně za mé účinkování (4 starty) bych označil loňský za nejtěžší a letošní bohužel nejlehčí. Skládání pohádek, zpřeházené pořadí navigačních pokynů rozluštitelné jen podle složité hádanky, otázky na stavební slohy budov podél trasy nebo ty ještě kurióznější typu: „Kolik trpaslíků sedí na zahradě vlevo“, těm bylo letos tabu. Daleko většího soustředění bylo tak potřeba věnovat navigačním pokynům a naprosto správnému projetí celé trasy. Jeden chyták si na nás však pořadatelé stejně přichystali. Těžko říct, zda se jednalo o chybu v itineráři nebo jen jeho špatné pochopení většinou z nás, nicméně v jednom místě typicky „zakufrovala“ většina posádek a nevím nevím, jak by to dopadlo nebýt Jakuba Jandy se startovním číslem 6, který se vzdal naděje na dobrý výsledek a radši pomohl všem bloudícím svou přítomností a poskytnutím nápovědy. Do cíle jsme dorazili zcela v pořádku bez jakýchkoliv hádek uvnitř týmů, což je podle mě hlavní.

 

Noční etapa: Tradičně těžká, s neobvyklým zakončením bez rozpisu

 Start do druhé části, noční etapy, se odehrával od osmi hodin před Veletržním palácem. Nervozita opět velmi stoupala a ani nejde říct, zda jsme se těšili až budeme moci vyrazit nebo na odmávnutí praporkem v cíli. Specialitou noční zkoušky je navigování pouze podle sledu ulic, s nimž má navigátor opravdu hodně práce. Za celou večerní část se standardně ko-pilot podívá ven opravdu jen minimálně. Na druhou stranu na to, že jsme se vždycky všichni báli právě druhé etapy, jsme se ji naučili zvládat snad i lépe než první. Do cíle jsme nakonec dorazili s lehkým předstihem i přes finiš pojmutý trošku netradičně, a to bez rozpisu. Z posledního stanoviště jste se prostě do cíle museli dopravit bez nápovědy pořadatele. Ještě tak zapsat všechna písmena a najít všechna stanoviště s potřebnými razítky a je vyhráno…

 

Konec dobrý všechno dobré

 Je zhruba deset hodin a my si konečně můžeme oddechnout. Obě dvě posádky v cíli a náročný závod za námi. Jeden by šel slavit, druhý rychle spát, aby se konečně dočkal výsledků. Ještě před odjezdem probíhá krátké zhodnocení, které je ale i přes letošní jednodušší úroveň určitě kladné. V sobotních ranních hodinách se nám konečně dostává výsledků. S novým vozem VW E-Golf, který i s ohledem na limit rozsahu elektrického akumulátoru zvládl celou soutěž naprosto bravurně, se podařilo startovnímu číslu 29 získat 3.místo ve své kategorii, což je sice pokles oproti loňskému vítězství, ale i tak si tohoto umístění nesmírně vážíme. Kdo si ale zaslouží obrovskou poklonu je naše nováčkovská posádka, Valery Martyuk a Lukáš Jeřábek se startovním číslem 30 dosáhli dokonce lepšího výsledku než matadoři v kategorii elektromobilů. Kvůli širšímu zastoupení jim patřilo v kategorii 5.místo. I tak ale měli o 104 trestných bodů méně (302 vs 406). K velkému úspěchu jim tedy gratulujeme a těšíme se na další takové akce a další skvělé výsledky.

 

Jan Novotný

Oficiální výsledky kategorie Elektromobilů
V Praze 4.10.2015 Čas vyvěšení: 10:30
Posádka Zkoušky Testy Odpolední etapa Večerní etapa
Pořadí St. č. Jezdec – spolujezdec Kat. JZ Zdrav PSP Start TB Čas Start TB Čas Celkem
1 39 Franěk Michal – Franěk Miroslav E 166 10 20 0 0 25 0 0 35 256
2 16 Pelech Pavel – Pelech E 136 10 10 0 0 0 0 100 15 271
3 29 Novotný Jan – Novotný Pavel E 186 0 20 0 0 0 0 200 0 406
4 6 Jandová Zuzana – Janda Jakub E 218 10 30 0 0 170 0 200 0 628
Oficiální výsledky kategorie Muži
V Praze 4.10.2015 Čas vyvěšení: 10:30
Posádka Zkoušky Testy Odpolední etapa Večerní etapa
Pořadí St. č. Jezdec – spolujezdec Kat. JZ Zdrav PSP Start TB Čas Start TB Čas Celkem
1. 5 Dragomirecký Erik – Týblová Kateřina A 143 10 20 0 0 10 0 0 10 193
2. 1 Kafka Jaroslav – Kafka Tomáš A 164 0 30 0 0 15 0 0 0 209
3. 24 Štěpánek Lukáš – Hosnedl Václav A 160 10 10 0 30 30 10 0 0 250
4. 40 Hofírek Jakub – Horák Lukáš A 132 10 10 0 0 0 0 100 10 262
5. 30 Martyuk Valery – Jeřábek Lukáš A 172 0 10 10 0 0 10 100 0 302
6. 7 Kotas Jiří – Růžička Jan A 168 10 10 0 30 0 0 100 0 318

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.