Rallye Český Krumlov: Peugeot Rally Cup očima diváka

Rallye Český Krumlov: Peugeot Rally Cup očima diváka

Rallye se u nás v redakci hodně věnujeme. Přinášíme vám informace, novinky, reportáže a samozřejmě příběhy z našich návštěv jednotlivých soutěží. Přeci jen pro nás byl letošní Krumlov poněkud jiný, výjimečný. Ne, že bychom se nikdy žádné soutěže nezúčastnili, ale v celkovém měřítku všech rally podniků v Čechách je náš start v rámci Czech New Energies rallye opravdu minoritní záležitostí. Abych nezapomněl, docela jsme si to užili. Dneska ale nepíši třetí díl našeho putování po českrokrumlovsku s plug-in hybridním vozem. Toho už můžete mít vy, naši čtenáři a fanoušci možná i dost. Nikde jsme ale zatím nepublikovali nic moc o velkém rally. Tahle soutěž má přeci daleko větší tradici než moderní ekozávody. Není se také čemu divit, nejen krásná krajina, ale také nevyzpitatelné počasí a zajímavé tratě lákají nejen závodníky, ale i diváky. Startujících v nejvyšších kategoriích (R5, S2000 a WRC) bylo odmávnuto v pátek na rampě v Českém Krumlově celkově 16. Ani o těch ale dnešní článek nebude. Děsíte se? Podíváme se na tratě dalšího českého podniku tak trochu jinak. Dnešní článek bude o talentech z Peugeot Rally Cup. Že jste o něm ještě neslyšeli? Pak vězte, že tady je o podívanou postaráno…

 

Na co vlastně v rámci Peugeot Cup koukáme?

V prvé řadě je potřeba zmínit, kolik posádek se v rámci továrního šampionátu vozů R2 od Peugeotu postavilo na start. V oficiální tiskové zprávě se dočteme o „plném počtu“. Pokud tedy dobře počítám, posádek bylo 10. O tom, jak tato auta a jejich řidiči či navigátoři opanovali výsledky celého závodu, si povíme až za chvíli. Já si dovolím na chvilku odbočit. Výhodou značkových pohárů je shodná technika a platné regulile pro všechny beze změny. V základu tak stojí Peugeot 208 R2. Jde o poměrně výkonnou předokolku, za to ale vcelku dostupnou. Podle neoficiálních informací vyjde nový kousek za necelých 1,5 milionu Kč vč. DPH, a to se vším všudy. Motoricky jde o v základu docela dobře známou 1.6 VTi, která je naladěna na 188 koní. O přenos hnací síly se starají dvě hodně příjemné věcičky – sekvenční pětistupňová převodovka a samosvorný diferenciál.

 

To nejdůležitější: co se dělo na trati?

Než se pustíme do jednotlivých výkonů na trati, dovolte mi ještě jednu informaci. To nejzajímavější a zároveň nejhorší se dělo na tratích hned první den. V pátek večer se totiž přes Jižní Čechy doslova přehnaly trakaře. Mimochodem, když auta vyjížděla do první RZ v Českých Budějovicích na výstavišti, svítilo sluníčko a nikdo (až údajně na Romana Krestu) zmíněnou změnu nečekal. Většina pole pak vystartovala na suchých gumách, které si pojistila dvěma mokrými v kufru. Vtipně pak bude znít, že všechny posádky nasazovali po pár hodinách někde mezi rampou v Krumlově a dalšími testy mokré gumy napříč auta (prý je to jediná možnost, jak auto mít vyvážené). Teď už ale na úplný začátek. Do superspeciálky na českobudějovickém výstavišti, která odstartovala za krásného počasí, nejlépe vyrazil vítěz úvodního závodu Honza Talaš. Na dalších RZ se ale přehnala silná bouřka s průtrží mračen. Úžasný průjezd zmáčenou erzetou „Ján“ se povedl Lumíru Firlovi, který všem ostatním nadělil minutu a v absolutním pořadí dojel třetí!  Firla zvítězil i v následujících třech testech a po první sekci vedl s více než minutovým náskokem. Pak ale zabojoval rakouský Julian Wagner, kterému skvěle vyšla poslední noční erzeta první etapy, a který nakonec přenocoval na prvním místě s náskokem 7,7 sekundy na druhého Firlu.

Julian Wagner pokračoval i v druhé etapě skvělými výkony. Vyhrál úvodní tři erzety a v poslední servisní zóně už disponoval více než minutovým náskokem. Havárie v předposlední rychlostní zkoušce však mladému Rakušanovi sebrala už téměř jisté vítězství, z kterého se nakonec radovala posádka Lumír Firla a Jakub Kotál. Druhý dojel Matěj Kamenec s Adamem Jurkou a bronzovou pozici obsadil René Dohnal s Romanem Švecem.

 

Všichni jsou v cíli: bylo na co koukat? Jasně!

Tuším, že stále mezi diváky převažují názory ne příliš pozitivně laděné směrem k dvoukolkám. Tuším, že bychom jim obzvláště v poslední době opravdu křivdili. Talentů přibývá, i když nesmíme samozřejmě přehánět. R2 jsou navíc kategorií opravdu vyšperkovanou. Nezbývá než doplnit ještě finální výsledky Peugeot Cupu. Vítězné posádky seriálu Peugeot Rally Cup na šestačtyřicátém ročníku Rallye Český Krumlov totiž ukázaly, jak rychle se dá s Peugeotem 208 R2 závodit. V celkovém hodnocení jim patřilo 15. 16 a 17. místo absolutně. Z celkových devíti R2 v cíli mezi sebe Peugeoty pustili jen jedno konkurenční auto. Na pátém místě totiž dojel Miloš Divič s Opelem Adam R2. Když si pak vzpomeneme, že Opel už by mohl být dneska považován spíše za týmového parťáka než konkurenta, tak tu máme jasné opanování výsledků ze strany PSA. To zní hodně úctyhodně, že? A my se těšíme zase někdy příště.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.