Rallye Český Krumlov 2019: v roli Fabie R5 Evo i skvělé podívané

Rallye Český Krumlov 2019: v roli Fabie R5 Evo i skvělé podívané

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

V jeden takový běžný předvíkendový čtvrtek zase jednou přemýšlím, co tak asi budu o víkendu dělat. No ono to přemýšlení není tak strašné, neboť bez jakéhokoliv sporu musím navštívit další podnik české rallyové scény, tradiční Rallye Český Krumlov. A vlastně jsme na úplně opačném pólu rozhodování – pomalu „člověk ani neví, kam dřív skočit“. Právě tento dlouho očekávaný a prosluněný víkend je na programu hned několik motoristických akcí. O jedné jsme vás už navíc informovali (automobilová slavnost Legendy 2019). Rally ale vynechat nemůžeme. Otázkou tak jen zůstává jak, kdy a v jaké formě ke sledování tratí dorazíme. Skoro bych si dovolil označit program českokrumlovské rally za poněkud ojedinělý v českém mistrovství, ale ještě před časem tomu bylo jinak. Formát, kdy se většina soutěží koná převážně v sobotu a neděli (někdy doplněné i o pátek), je spíše novinkou (vyjma Barum Rally Zlín). Krumlov však drží tradice – startuje se pozdě odpoledne na českobudějovickém výstavišti, jede se dlouho do noci a zase v sobotu vyjíždějí na první úseky jezdci už ráno tak, aby vše měli odjeto už brzo večer. I z toho důvodu, že 8 z celkových 15 RZ je plánováno na pátek nebo třeba taky pro velmi nabitý víkendový program, jsme se vypravili do centra dění už v pátek. Já osobně jsem se upřímně těšil i na večerní nebo snad i noční průjezdy, které sice nejsou tak „komfortní“, za to ale mají své kouzlo. Letošní ročník si navíc připravil pro diváky ještě jednu exkluzivitu, a to dokonce světového formátu. Tovární posádka Škody Auto totiž celému světu představila vůbec poprvé naživo modernizovanou Fabii R5 označovanou Evo. Hodně jsme se na ní těšili. A těšili jsme se samozřejmě i na dalších 14 vozů nejvyšší současné specifikace R5, Focus WRC Honzy Dohnala nebo dnes už jednu jedinou Fabii S2000. Zapomenout nesmím ani na mladé talenty ze startovního pole továrního šampionátu Peugeot Rally Cup, kteří se se svými 208 R2 poprali o další důležité body do celkového hodnocení.

 

Debut Fabie R5 Evo vyšel na výbornou: stejně jako před lety při představení R5 vítězí i nyní Kopecký s Dreslerem!

Před tisíci nadšenými fanoušky rallye začala posádka úřadujících mistrů České republiky ve složení Jan Kopecký/Pavel Dresler s nově homologovaným vozem ŠKODA FABIA R5 evo nejlépe, jak mohla – nejrychlejším časem na první rychlostní zkoušce v Českých Budějovicích. Na druhé a třetí rychlostní zkoušce byla o přibližně půl sekundy na kilometr rychlejší než zbytek startovního pole. Na další rychlostní zkoušce ale kvůli nedorozumění při projetí zpomalovacího retardéru/šikany dostala penalizaci 30 sekund, která ji posunula na čtvrtou pozici. Na posledních třech rychlostních zkouškách první etapy, které se jely celé za tmy, mistr České republiky zaútočil. Po dalších dvou rychlostních zkouškách už byl opět v čele. Během druhé etapy Rallye Český Krumlov předvedl Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem suverénní jízdu. Na následujících sedmi rychlostních zkouškách zajeli pětkrát nejrychlejší čas a následně oslavili vítězství na stupních vítězů v Českém Krumlově.

 

Jan Kopecký hodnotí první start Fabie R5 Evo takto:

Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mi připravil tak dobrý vůz. Ještě jsme nevyužili celý potenciál, který ŠKODA FABIA R5 evo nabízí. Můžu ale všem zákazníkům ŠKODA slíbit, že s modernizovaným vozem FABIA R5 si užijí mnoho zábavy a především úspěchů. Již nyní se moc těším na debut tohoto vozu v mistrovství světa, který proběhne na nadcházející Portugalské rallye.

 

V KRUMLOVSKÉM WATERLOO v Peugeot Rally Cupu ZVÍTĚZIL RENÉ DOHNAL

Rallye Český Krumlov provázelo příjemné jarní počasí. Jihočeská soutěž je proslulá prudkými a nečekanými přeháňkami, ale počasí se své hlavní role pro letošek vzdalo. Problémy účastníků PEUGEOT RALLY CUPu začaly už před startem. Petra Garguláka postihly zdravotní problémy během seznamovacích jízd a do závodu vůbec nenastoupil. Podobně dopadl po druhé rychlostní zkoušce spolujezdec Milana Obadala, posádka byla tedy nucena odstoupit. Mezitím začal souboj mezi Dohnalem, Kamencem a Kornhefrem. V tomto pořadí se nesla celá první etapa, během které si René Dohnal vybudoval solidní náskok. Uvedené pořadí ale platilo jen do devátého testu, kdy musel z technických důvodů odstoupit Matěj Kamenec. Na třetí místo se tak posunul Jiří Pohlídal a zdálo se, že je o konečném pořadí rozhodnuto. O zrádnosti krumlovské soutěže a především proslulých Malont se však přesvědčil Honza Kornhefr, který havaroval a musel být spolu se svým spolujezdcem převezen do nemocnice k vyšetření. Naštěstí jsou oba v pořádku. Nejvíce to odnesl jejich Peugeot. Pro jednoznačné pohárové vítězství si v náročné soutěži zaslouženě dojel René Dohnal a to už potřetí v řadě. Ve dvoukolkách skončil těsně druhý, svoji třídu vyhrál. Druhé místo nakonec obsadil Jirka Pohlídal, který se navíc den po ukončení soutěže stal novopečeným tatínkem.

 

V cíli se radoval vítězný René Dohnal:

Před závodem jsem si vzhledem k silné konkurenci úplně nevěřil. První etapa byla náročná, po dešti hodně uklouzaná. Jel jsem v bezpečném tempu a nebyl se svou jízdou zcela spokojený, o to víc mě překvapily naše časy. V sobotu jsme měli velkou krizi na první vložce, pak jsme dostali pětivteřinovou penalizaci, takže nám uniklo první místo ve dvoukolkách. Jinak jsem ale velmi spokojený. První polovina sezóny nám vyšla skvěle. Vedeme cup i dvoukolky.

 

Úspěšný byl Krumlov i pro ACA Škoda Autoklub Team, odjíždí stříbrný

Další velký úspěch a premiérové druhé místo v absolutním pořadí můžou slavit Filip Mareš s Janem Hlouškem. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu v letošním ročníku Rallye Český Krumlov projela cílovou rampou hned za tovární škodovkou Jana Kopeckého. Na oslavu ale nebylo moc času. Už ve středu čekal na Filipa s Honzou šotolinový test před Lotyšskou Rally Liepaja. Na čele se už od prvních ostrých kilometrů rozhořely těsné souboje o každou vteřinu, do nichž výrazně promlouvala i Fabia R5 ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu. Úvodní den soutěže zakončili Filip s Honzou na průběžné třetí příčce, když za vedoucím duem Kopecký – Dresler zaostávali o 9,9 vteřiny. V sobotu pak pokračovala velká přetahovaná mezi posádkou ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu a dvojicí Pech – Uhel. V desátém testu se Mareš s Hlouškem posunuli před své soupeře na druhé místo, které k radosti svých fanoušků udrželi až na cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě. Napínavý závod tak Filip s Honzou dokončili na druhém místě absolutního pořadí. S výsledkem byl spokojený také Roman Kresta, jehož tým měl ihned po Krumlově hodně napilno, aby Filipovu Fabii přestrojil na šotolinovou verzi před Rally Liepaja. Druhé místo v náročné Rallye Český Krumlov, přineslo ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu posun na druhou příčku také v průběžném pořadí MČR.

 

Filip Mareš s úsměvem v cíli dodává:

Těší nás, že jsme dokázali navázat na výkon ze Šumavy. Z naší jízdy máme zase o kousek lepší pocit a už teď se těšíme na další pokračování mistráku! Po celý závod jsem se mohl spoléhat na stoprocentního spolujezdce, skvělou techniku, tým i pneumatiky a fantastické fanoušky.

 

Zase někdy příště, akorát už ne v Příbrami

A my se zase můžeme těšit na další závody. Pokračování letošního MČR v rally je v plánu na vcelku tradiční Agrotec Petronas Rally Hustopeče, kterou já osobně mám hodně rád. Přezdívka „rally mezi vinicemi“ má své – jako bych vždy na víkend byl tak trochu v jinde než v ČR. Smutnou zprávou, která přišla záhy po skončení letošní krumlovské rally, zůstává oznámení pořadatelů o zrušení vrcholu tuzemské sezóny, Rally Příbram, která se poletech letos nebude konat. Čert ví proč… Vypadá to každopádně, že letos skončí velké mistrovství nejdříve za poslední desetiletí, a to už v půlce srpna, na Barum Czech Rally Zlín.

 

Celkové výsledky Rallye Český Krumlov (MČR)

  1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, 1.27:45,5 h
  2. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:13,9 min
  3. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:29,9 min
  4. Jakeš/Machu (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:40,2 min
  5. Štajf/Havelková (CZ/CZ), VW Polo GTI R5, +3:27,1 min

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..