Rally Vyškov 2016: Stále lepší podívaná!

Rally Vyškov 2016: Stále lepší podívaná!

Autor: Pavel Novotný · Fotografie: Pavel Novotný

O posledním podniku rallysprint série jsme se rozhodli vás informovat trošku netradičně. Místo klasického detailní rozboru celé soutěže jsme si připravili přehled toho nejzajímavějšího a hlavně výsledků. Pokud si vzpomenete na náš výstup z předešlého ročníku rally podniku situovaného do Vyškova, tak určitě víte, že nebyl úplně pozitivní. Způsobeno to bylo hlavně velkých dojmů z Valašské rally, která byla loni opravdu doslova napráskána posádkami nejvyšších kategorií. Letos ale věhlasná startující „Valaška“ tak skvělá zas nebyla, a tak se zde objevuje příležitost pro druhého v seznamu rallysprintů – Rally Vyškov 2016. Chopí se jí důstojně? I to jsme se vydali samozřejmě ověřit.

 

V těch nejvyšších kategoriích 9 posádek: to nezní vůbec špatně!

Konkrétně 2 vozy S2000, 3 WRC a dokonce 4 v nynější specifikaci R5. To opravdu vypadá velice slibně. Poměrně s přehledem celé rally dominovala posádka Roman Odložilík a Martin Tureček, kteří mají v letošní sezóně k dispozici stále stejnou techniku. Jejich Fiesta R5 ale dostala novou resp. repasovanou pohonnou jednotku. Nutno podotknout, že je to

vidět. Obecně ale musíme kladně hodnotit průjezdy snad všech jezdců, kteří zde startovali. Stačí se podívat na naše záběry a myslím, že si uděláte dostatečnou představu sami. U loňské „Valašky“ jsme kladně hodnotili také start několika závodních speciálů pod polskými barvami. Takovou anomálií v Čechách vůbec se na letošním Vyškově stala posádka italská – Tabarelli D. a Spangaro T, kteří se s jejich Mitsubishi Lancer EVO IX umístili na celkovém 15. Místě, za což musíme také smeknout. Pro většinu cizích závodníků totiž nejsou české rally vůbec jednoduché. Může za to mimo jiné poměrně špatný stav českých silnic, náročnost a délka samotných tratí a samozřejmě aktuální úprava silnice (povrchu). Stačí si vzpomenout na rozhovor s Craigem Breenem, který přirovnával naše rally k irskému, které určitě nepatří k těm jednodušším.

 

Počet RZ, náročnost a bezpečnost? Zdá se být OK.

Jak už jsme několikrát rozebírali, od loňského roku jsou rallysprint podniky výrazně odlišeny od klasického Mistrovství ČR. V tomto případě to znamená téměř standardizovanou délku soutěže. Rally Vyškov měl letos celkově 7 RZ, ze kterých jsme v pohodě stihli sledovat 4 tratě. To je celkově více než půlka! Dlouho se nám nepodařil tak dobrý výsledek. U bezpečnosti se zastavujeme snad už i tak nějak tradičně. Tentokrát nemám co dodat. Diváci stáli po celou dobu tam, kde měli a pořadatelé vlastně ani neměli jak prokázat svou kvalifikovanost. Teď už ale pojďme k celkovým výsledkům.

 

Odložilík/Tureček první: zaslouženě

Za povšimnutí stojí kromě dobrého výkonu první posádky také Ondra Bísaha, který konečně vypadá jakoby se usadil a začínal si zvykat na novou techniku. S Fiestou R5 sice není úplně skvělým výsledkem osmé místo, na druhou stranu se nejedná ani o ostudu. 15. Za zmínku také stojí i start Tomáše Kurky a Karla Vajíka, kteří v letošním roce sedlají Mini John Cooper Works ve specifikaci WRC. Je zajímavé, jak mají čeští závodníci tuto techniku oblíbenu. Nemusím snad připomínat, že Václav Pech si svého „Miníka“ doslova vypiplal a dle mého názoru se jednalo o nejlepší Mini, které v danou chvíli v rally vůbec startovalo. Příčku pro italskou posádku jsme již zmiňovali. Hezkým výsledkem je mimo jiné i šesté místo pro Pavla Ševčíka, který společně s Luďkem Vajdákem dokázali na EVO IX zajíždět lepší časy, než někteří s vozy o kategorii teoreticky o úroveň výše. Poměrně velkým úspěchem je i 12. umístění pro Patrika Rujbra a Veroniku Římalovou na Cliu R3T, které je technicky také dosti jinde, než vrcholná třída. Tradičně se závodů účastnili i jezdci továrního Opel Adam Cupu, kde nejlepší pozice dosáhl Matěj Kamenec s Adamem Jurkou, ti dojeli konkrétně na 29. místě. Zajímavostí je i odstup druhé posádky, která na ně ztratila pouze 0,9s a umístila se tak na 30. příčce. Celkově rally dokončilo 83 z celkových 103 startujících vozů. 20 odstoupivších sice není vůbec málo, ale naopak nesmíme opomenout vysoký počet speciálů na startu. Celkově nelze, než rally celkově zhodnotit kladně. Zatímco z Valašské rally jsme byli letos i díky velkým očekávání z loňského ročníku trošku zklamáni, letošní Vyškov nás spíše potěšil.

 

Výsledky Rally Vyškov 2016:

1. Odložilík Roman – Tureček Martin Ford Fiesta R5 TRT Czech Rally Sport 42:26,4
2. Vlček Martin – Žáková Jindřiška Škoda Fabia WRC Svarmetal Motorsport 42:49,7
3. Kostka Tomáš – Kučera Ladislav Ford Fiesta R5 Rufa Sport 43:04,6
4. Trněný Karel – Doerr Christian Škoda Fabia WRC 43:30,5
5. Kukučka Tomáš – Vejačka Peter Škoda Fabia R5 KL Racing Team 43:59,3
6. Ševčík Pavel – Vajdák Luděk Mitsubishi Lancer Evo IX Rally Klub Paseky 44:05,7
7. Kurka Tomáš – Vajík Karel Mini Cooper WRC 44:17,4
8. Bisaha Ondřej – Šintal Lukáš Ford Fiesta R5 KM Racing Slovakia 44:21,7
9. Adolf Robert – Novák Petr Škoda Fabia S2000 Kresta Racing 44:25,7
10. Březík Martin – Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX 44:28,5

Pavel Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.