Rally de Sardegna: sedmá zastávka WRC pod slunným nebem Itálie

Rally de Sardegna: sedmá zastávka WRC pod slunným nebem Itálie

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Tento víkend se každý český divák mohl kochat nejvyšší motoristickou show na našem územi. Každý určitě tuší, že se jednalo o Legendy, o kterých v nejbližší době vydáme výstup, ale jinak – kromě ještě Brna, byl na silnicích klid a mír. Vzhledem k tomu, že na našem území je ticho, můžeme se přesunout do slunných oblastí, konkrétně do Itálie. Jak si vedl Honza Kopecký a další jezdci na Rally de Sardegna 2017 se můžete dočíst v dalších odstavcích.

 

Shakedown: Dařilo se Huyndi(ééé)

Testovací jízdy jasně předurčili, že by se tentokrát mělo dařit posádkám od Hyundaie. Schválně jsem chtěl v nadpisu zmínit správnou výslovnost této automobilky, která se odkazuje na reklamu. Španělská posádka Sordo Dani a Marti Marc obsadila první příčku se svojí i20Coupe WRC a na paty jim tlačili skoro jejich „sousedi“ z Belgie Neuville s Gilsoulem s totožným vozem. Třetí příčku obsadili sousedé ze severu Latvala s Antillou s Yarisem WRC.

 

Hlavní soutěž ovšem dopadla uplně jinak …

Zase jsme se mohli přesvědčit, že Shakedown není žádná jasnovidka. První místo obsadil Tanak s Jaeveojem s Fiestou WRC, kteří byli při testovacích jízdách až na 13 místě. Dnešní „zlatý“ hoch závod okomentoval slovy, že tento víkend byl složitý, ale první polovina této sezóny byla skvělá a že především díky novému autu a silnému týmovému kolegovi se mu tak daří. Věří, že i příště se mu bude nadále dařit. Druhé místo obsadila severní posádka Latvala/Antilla, kteří takovým překvapením nejsou. Jezdec viděl největší slabinu ve svém výkonu především ve vlásenkách, kde údajně hodně ztrácel kvůli nedotáčivosti auta. Vlastně jediný ze „tří vyvolených“ si pohoršil Neuville, který se při testovačce umístil na 2. Místě a z něho spadl „až“ na třetí místo. Ten však hlavní problém viděl v probléme s brzdou, ale i přesto komentuje, že se jednalo o úžasný víkend.

 

Dařilo se i Škodovce: vítězství Kopeckého doplnil Ole Christian Veiby a připravil Škodovce double

Ne nadarmo je bráno božího slova u Škodovky. „Jan a Pavel byli velmi rychlí, jeli hlavou a chytře. Gratuluji také dvojici Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermoen ke druhému místu a jejich skvělému výkonu. Zatímco mnoho našich soupeřů se v kategorii WRC 2 potýkalo s problémy, my jsme šťastní z absolutně bezproblémové funkčnosti vozů ŠKODA FABIA R5 v obou týmech,“ komentuje Michal Hrabánek, šéf Škoda Motorsport. Poslední čtyři rychlostní zkoušky s celkovou délkou 42 kilometrů, které se odjely během slunečné neděle, byly pro všechny týmy velmi náročné. „Tratě byly velmi rozbité, což platí zejména pro druhou pasáž poslední zkoušky. Dnešek byl pouze o tom dojet do cíle a udržet si druhé místo ve WRC 2,“ řekl v cíli norský mladík Ole Christian Veiby. U Škodovky se zastavujeme ale hlavně kvůli tovární posádce – Honza Kopecký/Pavel Dresler. Ti se již tradičně vešli do první desítky celkového pořadí. Za sebou nechali všechny posádky své kategorie (WRC 2) a dokonce několik WRCů. Před druhou posádkou si uhájili náskok přes 2 minuty, před třetí pak dokonce přes 7 minut, což je až opravdu neuvěřitelné.

 

I další zastávku WRC lze brát jako úspěšnou: Z 12 WRCů 9 v cíli!

Letošní Rally de Sardegnu lze chápat jako úspěšnou soutěž. Jak je občas slyšet, „už aby jen to počasí vyšlo“ a na Sardínii? Tam bylo letos krásně! Celkově 312 ostrých kilometrů představovalo pro jezdce na 19 náročných rychlostních zkoušek (průměrně přes 16km na 1 RZ). Náročnou soutěž úspěšně absolvovalo celkem 41 posádek, které se krátce po nedělním poledni dočkaly slavnostního pódia. V článcích před Italskou rally jsme se několikrát zmiňovali o vyrovnanosti startovního pole. Když opomeneme kategorii WRC 2, opravdu snad téměř na žádné RZ nenajdeme dominanci jedné jediné automobilky. Tentokrát máme první vůz značky Ford, druhý Toyota, třetí Hyundai. Chybí nám zde snad jen Citroen, jehož nejlepší jezdec, Andreas Mikkelsen, se umístil až na 8. příčce. Celkově nám v poháru vede M-sport na Fordech o 40 bodů před Hyundaiem, na něž ztrácí 51 bodů Toyota, za kterou je na poslední příčce Citroen s celkovým počtem 97 bodů. Citroenu nelze než přát hodně štěstí a poučení z chyb, ostatním pak bezeškodný a bezproblémový průběh celého zbytku šampionátu.

 

Výsledky Rally de Sardegna 2017:

Pozice Posádka a vůz Čas Ztráta
1 Tänak Ott / Järveoja M. 03:25:15.1 00:00:00.0
Ford Fiesta WRC 00:00:00.0
2 Latvala J. / Anttila Miikka 03:25:27.4 00:00:12.3
Toyota Yaris WRC 00:00:12.3
3 Neuville T. / Gilsoul Nicolas 03:26:22.8 00:01:07.7
Hyundai i20 Coupe WRC 00:00:55.4
4 Lappi Esapekka / Ferm Janne 03:27:28.0 00:02:12.9
Toyota Yaris WRC 00:01:05.2
5 Ogier S. / Ingrassia J. 03:28:40.4 00:03:25.3
Ford Fiesta WRC 00:01:12.4
6 Hänninen Juho / Lindström Kaj 03:28:53.6 00:03:38.5
Toyota Yaris WRC 00:00:13.2
7 Östberg Mads / Fløene Ola 03:31:46.9 00:06:31.8
Ford Fiesta WRC 00:02:53.3
8 Mikkelsen A. / Jæger Anders 03:33:22.9 00:08:07.8
Citroën C3 WRC 00:01:36.0
9 Camilli Eric / Veillas B. 03:36:30.9 00:11:15.8
Ford Fiesta R5 00:03:08.0
10 Kopecký Jan / Dresler Pavel 03:36:36.5 00:11:21.4
Škoda Fabia R5 00:00:05.6

 

Petr Bahenský

 

 

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..