Rally Český Krumlov 2017: další skvělý podnik MČR.?

Rally Český Krumlov 2017: další skvělý podnik MČR.?

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Po krátké odmlce se vám opět ozýváme z dějiště světa burácejících motorů na běžných silnicích. Řeč nemůže být o ničem jiném než o rally, jehož velkými nadšenci je i většina našich redaktorů. Tentokrát se tzv. „velký mistrák“ přesunul opět na Jih, a to konkrétně do okolí Českého Krumlova nebo spíše Českých Budějovic. Rally Český Krumlov je již tradiční zastávkou pro většinu posádek ucházejících se o umístění v MČR. Tentokrát šlo i díky posunutí Valašky mezi „dospělé závody“ již o třetí podnik s přídomkem 2017. Zatím jsme se hlavně na prvním závodě kochali krásnými průjezdy, auty, zábavou a vlastně vším co k rally patří. Šumava je Šumava, prostě tradiční závod, jak se sluší a patří. Nemůžete čekat nic závratně nového, ale i tak jde vždy o kvalitní podívanou. Podobně je na tom i Krumlov. Krásné tratě, žádné šizení a především úžasná scenérie díky nezkažené krajině a zachovalým památkám, to jsou přednosti rally Český Krumlov. Pojďme se podívat na trať, tentokrát pro vás po dlouhé době máme opět vlastní fotodokumentaci z míst, která se nám líbila nejvíce, a že jich bylo dost…

 

Pátek: městská a pár večerně-nočních

Jak už bývá pravidlem, každý podnik velkého mistrovství je složen ze dvou závodních dnů. Jinak tomu nebylo ani na letošním Krumlově, i když opět z pravidla bývá druhý den trošku zajímavější. Nesmíte pak akorát myslet na riziko, že pár posádek se do druhé etapy prostě nedostane. My jsme se opět patřili do skupiny těch, kteří sázeli na štěstí a nesnažili se vymotat z chaotické pátečně-odpolední Prahy rychle do Krumlova. V sobotu tak zvoní budík již v 5:30 a v 6:00 už startuji, abychom stihli RZ s dnešním pořadovým číslem 2. Šlo o nejtradičnější zkoušku z těch nejtradičnějších – Malonty. Snad bych si i mohl vzpomenout na svá dětská léta, kdy jsem určitě stál na stejném místě jako dnes. Jen ty auta byla… No, řekněme při nejmenším hlasitější. Pojďme ale zpátky na trať. Měl bych možná i pocit, že všechny průjezdy byly doslova dosti opatrné. Možná na to mělo vliv i počasí (počáteční teplota jen lehce nad 10 stupni a lehce pod mrakem s vidinou deště), každopádně bych si po naší první RZ ten ranní start snad i odpustil a dojel až na druhý bod programu – městskou RZ v Budějovicích.

 

Nebe se rozjasňuje: bude zbytek lepší?

V sobotních 10:30 startuje na výstavišti v Českých Budějovicích další městská zkouška. My samozřejmě nemůžeme chybět. Čas ještě nebyl ani na svačinu a tak na nás jde pomalu i hlad. Od toho tu ale nejsme. Na startu opět stojí náš fotograf a zachycuje pro vás ty nejhezčí momentky. Působivé (jak už to u městských RZ bývá) mohou být hned dva průjezdy každé posádky. Své prvenství si i tady drží opět tovární tým Škoda v podání Honzy Kopeckého a Pavla Dreslera. Nemůžu si však pomoci a zmíním i největšího konkurenta Škodovky v kategroii R5 – Forda Fiestu. Ta je totiž tak nějak divácky atraktivnější – hlasitější, opticky výraznější a „smradlavější“. Ať už jde o podání Venci Pecha nebo Martina Vlčka, jejich auta vypadají tak nějak „závodněji“. Odpusťte mi prosím tuto drobnou poznámku, ani v nejmenším nešlo o jakýkoliv útok na domácí automobilku, k jejíž dominanci doma i ve světě se nedá říci ani popel. Po zhruba prvních 20 jezdcích odcházím na oběd a plánuji další průběh. Ani jsem netušil, že nás ten den budou čekat ještě celá 3 pozorovací místa.

 

To nejzajímavější teprve přichází, nebo ne?

Po městské RZ se sice rozhodl odstoupit kvůli zdravotním problémům Roman Odložilík se spolujezdcem Martinem Turečkem, nicméně i tak startovní pole zůstalo podobně (ne)bohaté. Asi se teď ptáte, proč používám takovéhle klišé. Vysvětlení je ale velice jednoduché. Zatímco z Valašky jsme si navykli na zhruba TOP 20 jezdců a vozů, tady jde spíše o TOP 10. Rozdíl to sice není propastný, pořád totiž na čele vidíme tovární tým ŠKODA Motorsport, Honzu Dohnala, Vencu Pecha, Honzu Černého nebo třeba již zmíněného Martina Vlčka. K nim se navíc přidal i s úplně novou Fiestou R5 konečně i Ondra Bísaha. To vše zní lákavě, ale těch R5 a WRCů je prostě méně. A o poznání méně jich i dojelo. Když se pak podíváme na fotky z posledních dvou míst (Rožmberk a Lipno), průjezdy stály za to. Teda alespoň na fotkách. Z pozice návštěvníka nebo spíše fotografa stojícího vždy nějakou tu vteřinu čelem k závodníkům to bylo spíše opatrné snažení všech posádek. Tu a tam se našla i nějaká ta výraznější snaha. Za nás tak jednoznačně palec nahoru pro pořadatele za opět krásné trati a slušný časový harmonogram, opět jsme totiž bez větší námahy stihli 50% všech rychlostních zkoušek. Závodníkům pak přejeme tentokrát asi více odvahy i štěstí. V R2 se totiž příliš nedařilo – poměrně těžká nehoda se stala hned v pátek posádce Barčák/Střeska na Adamu R2 a podobně (spíše hůře) dopadl v sobotu René Dohnal na Peugeotu 208 R2. Další soutěží v kalendáři jsou opět tradiční Rally Hustopeče, na které se také hodně těšíme. Loni nás totiž velmi příjemně překvapili. Rally zdar!

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..