Pohádka o Ženevském autosalonu

Pohádka o Ženevském autosalonu

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Bylo, nebylo

Přesně takto začínají povedené dětské zážitky, proto mi dovolte začít těmito slovy, které si rozhodně letošní motorshow v Ženevě rozhodně zaslouží! V úvodu bych chtěl trochu nakousnout naší cestu do „říše snů“ a později vám blíže nastínit její tajuplné okamžiky. Stojí za zmínku, že samostatné Švýcarsko je země zaslíbená. Během cesty jsme mohli spatřit mnoho přírodních panoramat, které byly opravdovou třešničkou na dortu. Pokud jste mi dali za pravdu při mém prvním videotestu, kde jsem odkazoval na Mini jakožto auto s tradicemi, jedná se v případě Švýcarska o stát, kde ony tradice uvidíme na každém rohu, a víte co? Mně se to děsně líbilo! Abych nekřivdil, musím ještě zmínit jeden vůz, jenž nám obohacoval cesty téměř na každém, a tím je neopětovaný (možná trochu námi Čechy)  Opel Adam. Pastva pro oči, když vidíte spojení těchto dvou neobvyklých ukazatelů.  No, pojďme se teď vrátit k oné oslavě a nejspíše jedné z největších událostí motoristických nadšenců. Zavítejme do haly, která je sice ze všech tří evropských autosalonů nejmenší, ale rozhodně má co nabídnout. Možná právě svou kompaktností je pak jednou z nejhezčích výstav vůbec. Přesvědčíme vás hned v dalších odstavcích!

 

Zlatovláska

Jedna z automobilek, které jsem v úvodu zmínil, je Opel. Jistě již všichni víte, že už ndes nepatří pod General Motors, ale k PSA, jenž mimo jiné vlastní i Peugeot a Citroen. Vše je ještě ve hvězdách. Jestli i tato pohádka bude mít dobrý konec, to se budeme muset nechat překvapit. Každopádně já bych chtěl začít psát o jedné princezně z této německé dílny. Jedná se o jednu z nejžhavějších novinek, která měla být představena právě v říši snů. Zlatovláska jménem Insignie opravdu nezklamala. Pokud srovnáte starší generaci s tou novější, bude muset i největší odpůrce Opelu uznat, že prošla obrovský kus cesty a nyní tu stojí dívka se zlatými vlasy, jenž obšťastní nejednoho zákazníka. Mimochodem vzhledem k titulu Evropského auta roku 2009 její předchůdkyně má určtiě na co navazovat. Když jsem měl možnost usednout do vozu na zadní sedačky, nemohl jsem uvěřit svým očím (možná i nohám), ale já měl tolik prostoru, který mi nabídlo opravdu málo vozů předtím a troufnu si říci, že prostor pro nohy je velký. Určitě se těším až budu moci blíže prozkoumat tento automobil.

 

Princezna se zlatou hvězdou na čele

Titulem dalšího nadčasového vozu bych ohodnotil vůz z Německa. BMW zde vystavilo několik nádherných vozů. Mě to ale táhlo pouze k jednomu. Nové „pětce“, jenž byla sice už představena dříve, ale i tak jsem si nemohl nechat ujít prožit první zážitek s tímto vozem. Jakmile si člověk sedne do nového BMW řady 5,  asi už nikdy nebude chtít „osedlat“ jiný vůz. Nejedná se ani tak o vychytávky typu ovládání pomocí gest, nově i (konečně) ovládání dotykového displeje pomocí rukou, ale tím, čím si vás získá je vyladění do posledního detailu jako kdyby mělo zlatou hvězdu. Z auta jsou cítit emoce, které některým vozům chybí, a to jsem ani vůz neřídil a již je tam určitá dávka zamilovanosti. Uvidíme, jak si povede na silnici.

 

Sněhurka a sedm trpaslíků

Přesně pod takovou pohádkou si vybavím automobilku Mazdu, která zde na letošním autosalonu představila „pouze“ CX-5, která má být SUV se slibovanou spotřebou něco okolo 5 l/100 km. Mohli jsme se zde ale pokochat dalšími vozy jako je: Mazda 3, 6 a jedním z nejlepších sportovních vozů – MX-5.  Doufejme, že nám automobilka brzy nabídne další novinky!

 

Tři bratři

Jedná se o jednu z nejnovějších českých pohádek, právě proto bych chtěl tento název předat mladoboleslavské automobilce, která na Ženevském autosalonu představila hned několik novinek. Můžeme začít o nejvíce diskutovaném vozu, a tím je nová Octavie v několika variantách: RS 245 a Scout, i když v těch standardnějších verzích jsme ji měli možnost shlédnout už dávno před Ženevou. Na její „líbivost“ si každý musí přijít sám. Jedná se určitě o vůz, který z interiéru vypadá dvojnásobně lépe. Další z novinek je modernizovaný Rapid, který se dočkal vylepšených světel a díky tomu vypadá o několik let mladší. A nakonec náš poslední bratr, a tím je Kodiaq ve verzi Sportline a Scout. Zde byl mimochodem poprvé viděn novější a větší displej infotainmentu pocházejícího z modernizované Octavie.

 

Pohádka jménem Citroen DS 7 Crossback

Sám nevím, jak bych výstižně nazval tento příběh, a proto jsem se rozhodl pojmout tento odstavec každého podle své vůle. Do rodiny nově vzniklé luxusní automobilky DS přibude nově i 7 Crossback. Jedná se o poměrně velké SUV, které bych velikostně přirovnal nejspíše hlavně k novému Kodiaqu. Designově nás ale neuvěřitelně oslovilo. Od Peugeotu si navíc Citroen/DS vypůjčil i-Cockpit, což přidává luxusu v interiéru. Ne nadarmo se náš šéfredaktor nechal slyšet, že jde o novinku, na kterou se na silnici těší snad nejvíce ze všech vystavených v Ženevě.

 

Pochvala ke konci

Ta patří automobilce, jenž jde hodně dopředu a svým moderním designem si (dle mého názoru) získala mnoho lidí. Jedná se o francouzskou značku, která se za poslední dobu hodně zvedla a její dnešní vozy svým vystupování zaujmou nejednoho zákazníka.  Jedná se o Renault. Ve Švýcarsku představil další ze svých perel, nového Koleose. Tento kousek rozhodně patří k té krásné partě kamarádů značky Renault, jaké třeba na podzim prezentovalo české zastupení v Mostě (Scénic, Grand Scénic, Megane Grandtour, Megane Grandsport).

 

A na závěr …

Musím říci, že Ženevský autosalon nám nabídl mnoho žhavých novinek, které se pro vás v budoucnu pokusíme otestovat a přiblížit naše jízdní dojmy.  Sice nám počasí nepřálo, to nám ale na radosti uvnitř budovy Palexpa rozhodně neubralo a do Česka jsme se vrátili se spokojenými pocity.

 

Petr Bahenský

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..