Opel Insignia ST: větší, prostornější a možná ještě lepší
Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr BahenskýNení tomu tak dávno, kdy jsem měl možnost otestovat novou insignii. Tehdy se jednalo „pouze“ o variantu Grand Sport, kterou jsem zhodnotil velmi pozitivně, bez větší chybky. Nyní zde před námi stojí její prostornější dvojče – Sports Tourer, tudíž máme tu čest na českém trhu přivítat vlajkovou loď v kombíku. Je tak skvělá jako její druhá polovina nebo jsou zde nějaké drobné neduhy? Budeme moci vyrazit na rodinnou dovolenou či snad raději zůstaneme doma? Pojďme se vrátit na místo činu.
Brzké ranní vstávání, o to lepší zážitek.
Abychom se vrátili na místo činu, musíme začít od začátku. Všichni pozváni se měli dostavit na devátou hodinu na zámek Ctěnice, který se nachází 15 minut od pražského metra Letňany, kde na nás čekala bohatá snídaně. Samozřejmě ihned po nasnídání začalo testování. S kolegou jsme si vybrali nejsilnější motorizaci, tudíž 260 koní v automatu a samozřejmě v benzínu. Když bych měl zhodnotit své první jízdní dojmy, tak by stačilo pouze pár slov: neodolatelně komfortní. S nástrahami českých silnic si Insignie vůbec nelámala hlavu a člověk si mohl užívat jízdu i ve vyšších rychlostech naprosto bez obav. Kam jsme se to vlastně vydali? No, na další zámek. Tentokrát do Mělníka, kde pro nás byla připravená káva, a pro ty další hned několik míst k focení. Při zpáteční cestě jsem velmi ocenil head-up displej, který je promítán na skle a můžete volit z několika náhledů. Uvnitř vozu vás u srdce zahřeje především krásně do ruky padnoucí volant, kožené sedačky a celková konektivita multimédií (vč. opěvovaného Opelu OnStar). Nyní se pomalu vracíme zpátky a po ujetí několika km se spotřebou okolo 9 l/100 km chceme přeci jenom před prezentací otestovat naftovou Insignii.
S benzínem bylo fajn, nafta přeci jenom sedí víc.
V základní specifikaci máte skoro vše. Možná bych si nedovolil ani napsat základní, protože už to, co byste v ceníku chtěli označit jako „holobyt“, jím rozhodně není a naopak nabídne vše, co řidič a jeho posádka potřebuje pro každodenní použití. Každý člověk chce dnes nakoupit „co nejvíce muziky, za co nejméně peněz“. Zde bych mohl říci, že nová vlajková loď Opelu boduje, ale s nejsilnějším benzínem bychom si trochu protiřečili. Proto zde následovala poslední otázka: „Co nafta?“ Možná mě zde mrzí, že jsme nevyužili na celou hodinu právě palivo, které ne všechny automobilové příznivce přitahuje, ale i přesto jsme se s ním na pár minut svezli v nejsilnější variantě (170 koní) ve spojení s osmistupňovým automatem. Zde opět hodnotím kladně převodovku, se kterou jsem neměl jediný problém. I spotřeba, jenž se postupně neustále snižovala a během pár minut, kdy jsme s autem najezdili několik desítek km, se dostala k 6,8 l/100km. Posledním důležitým bodem, jenž nemůžu zapomenout je po dlouhé době možnost otestovat ergonomická sedadla, a v nich se mi sedí opravdu velmi dobře! Palec dávám nahoru, Opele!
Závěrečná řeč a zpátky domu
Insignia mě opět velmi potěšila. Po jízdních vlastnostech si vůbec nemůžu stěžovat. Auto nejen, že umí jezdit po českých silnicích, ono je i překonává svým komfortem. Nyní před nás předstupují „Ti nejdůležitější“ z Opelu. A musím se přiznat, že jsem po dlouhé době viděl lidi, kteří věří ve svůj produkt, i proto bych se možná časem rozhodoval o koupi nového vozu právě u této německé značky. Pojďme si nyní trochu pohrát s čísly. V novém voze máme nyní o 25 mm větší prostor pro kolena na zadních sedačkách. Konečně si můžeme s vozem dovolit vyjet na zimní dovolenou, protože zde máme mimořádný prostor pro zavazadla – až 1665 litrů. Díky programu Exclusive si můžeme svůj automobil vybarvit podle sebe. Je libo červená, růžová, světle modrá nebo zářivě žlutá? Není vůbec problém, vše se zvládne. Já v Opelu věřím a co vy?
Petr Bahenský
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.