Nový Renault Koleos: konkurenti mu budou tiše závidět

Nový Renault Koleos: konkurenti mu budou tiše závidět

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Posledních pár dnů je na našem území opravdu slunné počasí. Vždy, když je takhle krásně, máme radost a v mnoha případech se setkáváme s krásnými věcmi. Pokud to platí i pro vás tak, jako pro mě, táži se vás, zda-li je možné, že se událo něco mimořádného i v automobilovém průmyslu? Odpověď je jednoznačná – ano! Minulý týden byl opravdu nabitý mimořádným programem automobilek. Pokud někdo měl zájem o opravdovou pestrost, musel zavítat za hranice České republiky, a to směr Slovensko, v mém případě na Slovakiaring. Pokud vás ihned při čtení slova Slovakiaring napadne rychlá jízda na okruhu, tak my Koleose netestovali, za kolik dá z nuly na sto, ale spíše, jak si povede v terénu. Sluníčko svítí, auta jsou připravená, tak startujeme!

 

Na silnici příjemné svezení, na OFF-road trati se trochu pere

Nový Koleos nabídne tři motorizace. Všechny v dieselovém palivu. V základu se budete moci těšit na 1.6 s manuální převodovkou a s pohonem na přední kola. Zbylé dvě pak nabídnou dvoulitr s pohonem na všechny 4 kola a volbou manuálu či automatické převodovky CVT. Já měl možnost vyzkoušet si nejsilnější specifikaci. Jedná se o vůz, který se velikostně blíží k Peugeotu 5008 nebo například ke Škodováckému Kodiaqovi. Možná ale díky protáhlejší palubní desce se mi zdál Koleos při řízení o něco větší než tato auta. Dámy se ale nemusí vůbec bát, protože i přesto se dá s novým přírůstkem do rodiny dobře manévrovat a není žádný problém vycouvat nebo případně jezdit v užších uličkách. Nehledě na to, že papírově je Koleos ve všech směrech o něco menší než dva výše jmenovaní konkurenti. Při klidné jízdě se auto chová klidně bez žádných rušivých elementů. Za volantem máte dostatek místa jak pro nohy, tak i například pro flašku vody, kterou můžete nyní ohřát nebo si naopak svůj nápoj zchladit. Snad jen jediné, co mi vadí, je (ne)intuivita dotykového displej. Myslím si, že tady je stále co zlepšovat, protože vyhledávání všemožných dostupných vymožeností, vám zabere opravdu spoustu času, který jste například mohli věnovat potřebnému nákupu. Na silnicích tedy prošel, ale co v terénu? Nemůžu říci, že se jedná o opravdové kamarádství mezi „Bahnem“ a Koleosem, ale pokud by jeden z nich někdy potřeboval pomoci, asi si dokážou podat pomocnou ruku. Ostatně všechny překážky, které na nás v okolí Slovakiaringu čekaly, zvládl velikán od Renaultu bravurně a můžete si maximálně tak stěžovat na malinko chybějící jistotu.

 

Cenově je (ne)dostupný

Nejslabší motor ve výbavě ZEN můžete získat od 699 900 Kč. V druhé variantě v INTENS se částka pohybuje od 749 900 korun. Pokud byste chtěli nejlevnější čtyřkolku připravte si o 100 000 Korun více a na závěr to nejlepší. INTIALE PARIS se nabízí pouze v nejsilnější motorizaci, samozřejmě nechybí čtyřkolka, 19“ kola a například i soundsystém Bose, to vše za cenu 979 900 Kč.  Nejedná se určitě o malé částky, ale kdo rád vyčnívá z davu nebo chce být vždy u něčeho velkého (jako motorvize), tak třeba o nákupu takového auta bude přemýšlet. Ovšem zbývá tady poslední otázka, jak se mu bude dařit v porovnání s konkurencí? Přeci jenom jsme škodovácký národ a jít do boje s medvědem může být docela oříškem. Uvidíme časem…

 

Poslední jízda uběhla rychle a začíná pršet

Jako kdyby to tak prostě mělo být. Při cestě na testovací jízdy bylo krásné počasí. Nazpět se počasí příliš nesmálo a začínalo pršet. Já osobně hodnotím vůz jako velmi dobře designově postavený. Při klidné jízdě je auto pohodlné a i přesto, že je vůz opravdu velký, jsem se nebál zajet ani do užších míst. Naopak se mi zdálo, že v terénu nebyl úplně 100 % a možná mě mrzí i hrubší a hlučnější projev naftového dvoulitru ve vyšších otáčkách. To vše se dá ale odpustit, přeci jen kdo si dneska kupuje SUV do terénu nebo na rychlou jízdu? Uvidíme, kolik potenciálních zákazníků mu tyto drobné neduhy odpustí. My zatím neděláme ukvapené závěry, tohle auto se nám přeci určitě už brzy ukáže i na klasický test.

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..