Rally Bohemia 2017: doby se mění, tradice zůstává…

Rally Bohemia 2017: doby se mění, tradice zůstává…

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Letošní Bohemka byla pro redakci motorvize obzvláště velkou událostí. Nejen, že se jako každý rok jednalo o vskutku tradiční soutěž s ještě tradičnějším umístěním (okolí Mladé Boleslavi), které nabídlo mnoho krásných diváckých stanovišť, ale diváci mohli spatřit i naše redakční vozy a samozřejmě nás, redaktory. Víkendová předpověď sice naznačovala, že nebude zrovna nejslunněji, ale nadšenci motorismu se stejně nenechali odradit a obsadili vždy mnoho krásných míst podél tratí. Mohli tito blázni tedy opravdu zoufat, že raději nezůstali doma u své televizní obrazovky, nebo jste i vy měli vytáhnout své deštníky a být u toho společně s námi? Tak rychle do aut pro vody, startujeme…

 

Deště bylo hodně, vody málo…

Jak již bylo blíže nastíněno v úvodním odstavci, letošní Bohemka se (dle nás) táhla v podání Motorvize. Již před servisem jste měli možnost porozhlédnout se po našich redakčních vozech, kde ještě před vjezdem do servisní zóny stála Alfa a opodál jsme chtěli naše skalní příznivce přivítat s vozem na dlouhodobé testování, kterým je, jak již jistě dobře víte, Peugeot 2008. Poprvé tak navíc bylo možné jej spatřiv v našich „továrních“ barvách. To samozřejmě, ale není vše. Snažíme se odvděčit každému, kdo se s námi podílí na šíření našeho povědomí, a proto jsme zde rozdávali letáčky pro všechny ještě neznámé, pásky pro mladé ratolesti a pro ty největší jsme nachystali vody. A vzhledem k poptávce se snad na příští rally uvidíme i s basou piv! Nepřehánějme a hlavně nepředbíhejme. Teď už zpátky k dění na rally.

 

Bohemka jako vždy velmi tradiční…

Někteří skalní příznivci českého rally by mě možná mohli lehce chytit za slovo. Tradiční Rally Bohemia nebo dokonce Rally Škoda chcete-li s dnešní soutěží měla společného už spíše pramálo. Ten základ, myšlenka, chuť, centrum a lidi, to vše zůstává. To se nám líbí. Bez organizátorů, jejich nadšení, stálíků v programu, na startu, podél tratí, bez novinářů a fotografů, by to prostě nebyla už ona známá Bohemka. Co bývá novodobé rallyové soutěži v okolí Boleslavi zazlíváno, jsou možná až přehnaně dlouhé přejezdy. Asi by to snad ani nebyl velký problém, pokud bychom na Železnobrodsko přejížděli kvůli 4 RZ a strávili zde půl dne v kuse. Minimálně poslední dva, tři roky se sem přesouváme již jen na 2 rychlostní zkoušky, které se navíc opakují a mezi kterými je servis vzdálený na zhruba 60 km. Pro jezdce to pak představuje ještě jednu komplikaci – stres kvůli malým časovým rezervám. Možná mě za to nebudete mít rádi, ale uvedu jeden příklad hovořící za všechny. Honza Dohnal s jeho krásným Focusem WRC byl diskvalifikován již před příjezdem na RZ 2. Ptáte se proč? Časový limit je 15 minut, ten se mu bohužel kvůli policejní kontrole nepodařilo dodržet. Smůla? Spíš hodně velká škoda, která nás mrzí i za Honzu a celý jeho tým.

 

Čas plyne, doby se mění, ale atmosféra zůstává…

Co se mě vždy hrozně líbí na soutěžích jako je Barumka, Bohemka a možná třeba i na Hustopečích, je atmosféra během závodního víkendu. U prvních dvou jmenovaných je to při nejmenším určitě díky tradicím a zvyklostem. Během závodů tu nikdo z místních nežije ničím jiným… Jak už bylo několikrát řečeno, jádro zůstává stejné. Během posledních pár let se ani příliš nemění tratě, oblasti zůstávají stejné. Úkolem nás, diváků, je pak najít si pěkná divácká místa, která nebudou přeplněná a respektovat pokyny místních pořadatelů tak, abychom neohrozili sebe a neomezili jezdce. To vše, bych řekl, se povedlo letos na výbornou. Možná jde o náš soukromý úspěch, ale nám se podařilo stihnout celkově 7 z 11 rychlostních zkoušek a snad ani na jedné jsme se nenudili. Z tohoto pohledu před pořadateli smekám a i když si nemůžeme být jisti, že se jednalo o jejich cíl, tentokrát byla soutěž zejména časově přívětivá i k divákům. Přeci jen jsme se dočkali letos i jedné výjimečné novinky. Zařazena byla do soutěže i jedna zcela nová RZ – s pořadovým číslem 1 jsme měli možnost pozorovat průjezdy v úzkých uličkách centra města. Jak jinak se tato rychlostka mohla jmenovat než Městská. Ať už jste příznivci diváckých/městských RZ či těch dokonce polokruhových nebo ne, tak tohle byla jednoznačně pecka! Je sobota lehce po poledni a mě už stojí husí kůže, protože ty krásné divácké průjezdy v několika za sebou jdoucích pomalých zatáčkách vypadaly při nejmenším úchvatně. Vypíchnout mohu třeba i dvojku s názvem Chloudov. V okolí Železného Brodu se táhnoucí trať má totiž pouze jedno divácké místo, za to naprosto parádní a hlavně bezpečné. Večerní Zlatá pro nás pak byla při nejmenším příjemným završením náročného dne. Z neděle kromě již obvyklé Staroměstské, kde si na nás letos přichystali pořadatelé „boudu“ v podobě vyhrazení většiny divácky atraktivních místo pouze pro VIP, vypíchnu i trať v okolí Sychrova – Radostín.

 

Tradiční (výjimečnou) Bohemku máme za sebou, ta letošní byla plná emocí

Ať už jde o onu atmosféru v servisní zóně nebo na RZ nebo třeba i o lehce diskutované téma diskvalifikace Honzy Dohnala či o naší malou výstavku, tahle Bohemka byla opravdu o emocích. Rally je taková jedna malá velká rodina, která se jednou za čas zcelí a všichni spolu sledují své favority. A vlastně, když zavzpomínám, nepamatuji si, že bych zažil spor mezi fanoušky jednoho týmu/jezdce a jeho protivníka. U RZ prostě stojíte všichni spolu, koukáte a užíváte si jednotlivé průjezdy a nikdo neřeší, komu se fandí. Ašína, pana řidiče, Vencu Pecha, tu asi uznává téměř každý a alespoň to jedno vítězství mu v letošním MČR přeje snad i sám Honza Kopecký, který mu zatím nechal pouze pár dílčích rychlostních zkoušek. Továrně pak vlastně taky fandí všichni, protože je tu doma, jediná tovární stáj v českém rally a nutno podotknout, že Fabie R5 je na absolutním vrcholu své kategorie. Přidejte k ní ještě stále krásné zbarvení do tovární bílo-zelené a máte na trati v každém průjezdu opravdový skvost. Mimochodem o kvalitní složení startovního pole nebylo ani letos na Bohemce nouze. Děkujeme jezdcům, organizátorům i pořadatelům, takhle má vypadat dospělá, pořádná soutěž!

 

Celkové pořadí:

Poř. St. č. Jezdec / Spolujezdec

Vůz

Celkový čas Ztráta ved.

Ztráta před.

1 1 Kopecký Jan / Dresler Pavel

Škoda Fabia R5

01:34:23.3 00:00:00.0

00:00:00.0

2 2 Pech Václav / Uhel Petr

Ford Fiesta R5

01:35:32.8 00:01:09.5

00:01:09.5

3 3 Černý Jan / Černohorský P.

Škoda Fabia R5

01:36:00.3 00:01:37.0

00:00:27.5

4 12 Szeja Jarosław / Szeja Marcin

Ford Fiesta R5

01:36:09.0 00:01:45.7

00:00:08.7

5 14 Kresta Roman / Starý Petr

Škoda Fabia R5

01:36:30.0 00:02:06.7

00:00:21.0

6 5 Jakeš Miroslav / Ehlová Marcela

Ford Fiesta R5

01:37:20.4 00:02:57.1

00:00:50.4

7 15 Vojtěch Š. / Ernst Michal

Peugeot 206 WRC

01:37:30.4 00:03:07.1

00:00:10.0

8 8 Štajf Vojtěch / Skácelová M.

Škoda Fabia R5

01:37:50.2 00:03:26.9

00:00:19.8

 

Pořadí 2WD:

Poř. St. č. Jezdec / Spolujezdec

Vůz

Celkový čas Ztráta ved.

Ztráta před.

1 30 Mareš Filip / Hloušek Jan

Peugeot 208 R2

01:44:00.9 00:00:00.0

00:00:00.0

2 31 Wagner Simon / Winter Gerald

Peugeot 208 R2

01:44:30.4 00:00:29.5

00:00:29.5

3 32 Kupec Karel / Krajča Ondřej

Opel Adam R2

01:45:18.8 00:01:17.9

00:00:48.4

4 33 Furuseth Sindre / Hjerpe Jim

Opel Adam R2

01:45:19.0 00:01:18.1

00:00:00.2

5 37 Knápek Tomáš / Horák Ivan

Peugeot 208 R2

01:46:25.6 00:02:24.7

00:01:06.6

6 36 Barčák Andrej / Střeska T.

Opel Adam R2

01:48:41.7 00:04:40.8

00:02:16.1

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..