Nový Opel Insignia: K dokonalosti mu chybí opravdu málo!

Nový Opel Insignia: K dokonalosti mu chybí opravdu málo!

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Včera byl náš redakční tým pozván na velmi zajímavou akci. Jednalo se o představení vlajkové lodě Opelu – nové Insignie. Již na Ženevském autosalonu jsme měli možnost si jí prohlédnout a téměř vše nasvědčovalo, že se bude jednat o žhavou novinku z dílny německé značky. Propracovaný interiér a ještě atraktivněji laděný exteriér z něj dělají vůz, který by se mohl porovnávat s vozy prémiového segmentu, ale takové hodnocení je předčasné, dokud s autem pořádně nesvezeme. Pojďte společně se mnou usednout do nové Insignie. Ceník, jízdní dojmy a především další zajímavosti v následujících odstavcích!

 

Ceník:  Něco tak dlouhého jste nečetli!

Dlouho jsem přemýšlel, jak správně vystihnout seznam základní výbavy Insignie s tím, abych vyjádřil, že již v základu budete mít snad vše, co vás do svého vozu napadne objednat. Pojďme si říci alespoň pár důležitých prvků. Bezklíčové odemykání, varování před čelní kolizí, asistent pro rozjezd do kopce a mnoho dalšího. Víte, rád bych pokračoval v dalších položkách, které výbava Selection (základní výbava) nabídne, ale on je zde opravdu problém, že bych se vypisoval ještě dalších několik hodin. Ovšem nejúžasnější je jeho cena, která se sice může zdát vysoká, ale opravdu s tím vším se jedná o vůz snad nejlépe hodnotitelný v poměru cena/výkon. Cenovka Insignie 1.5 Turbo se 140 koňmi je 569 900 Kč.

 

Zpátky k události

Na akci nás přivítal Martin Hejral, PR manažer Opelu C&S. My jsme ovšem neotáleli a hned se chtěli pokochat novinkami na trhu, proto naše první kroky směřovaly k vozům. Hned nás bodlo do očí, kdo mohl objednat do Insignie světla s halogeny a postavit ji na takovou akci. Rychle jsme auta vyfotili a už pro nás běží jedna z hostesek, že bude začínat prezentace. Tu jsme měli v prostorech restaurace Salabka. Šlo o místo jako takové moc krásné na představení vlajkové lodi. Líbil se mi především úvod, kde se p. Hejral vrátil zpátky do minulosti a na jednom slidu nám připomenul Opelí historii s vozy KAD (kapitán admirál – kapitán, admirál, diplomat). Hned potom již následovalo vše podstatné o Insignii. Především jsme se mohli dozvědět, že je zcela nová a ze staré nic nezůstalo a mě nezbývá než říci „díky bohu“. Ne snad proto, že by stará Insignie byla špatná, ale proto, že nová je opravdu krásná. Na trhu sice kombík ještě není, ale přesto již teď víme, že bude pouze o 25 000 Kč dražší než Grand sport. Dále zde máte možnost objednat si 20 palcové kola, highlightem je bezvíčkové tankování, které vám tak urychlí čas na benzínce, ale hlavně se snížil posez o 30 mm, tak jak tedy se bude sedět?

 

A nyní na silnici!

Vše zatím byl jen spíše první dojem. Znáte takové to svrbění v bříšku, když prostě víte, že se blíží něco velkého? Přesně takhle jsem se cítil, když jsme poprvé šli „osedlat“ vlajkovou loď. Na vozidlo jsme měli krásné dvě hodiny času, ale to pro motorvizi není čas, který potřebuje, a proto jsme vůz dokázali vrátit až skoro po 3 hodinách řádného testování. Jako první si za volant sedá Honza, který hned zjišťuje, jak je skvěle řešené sezení v Insignii. Já na spolujezdci vnímám dostatek prostoru a především krásně řešený interiér prošívaný kůží všude, kde se dá. S autem jsme se dosti prali, protože nastavení všeho mělo nějakou vadu, ale doufejme, že se jednalo pouze o vadu jednoho z automobilů (konkrétně náš vůz patřil do předprodukční série přímo z Německa). Po prvních dojmech s nejsilnější verzí, kterou Opel nabízí, jsme si udělali takový obrázek, že automat šel z minulé generace opravdu vysoko a při klidné jízdě nepoznáte, že vůbec řadí. Řadí včas a snad nejvíc se mi líbilo, když jsem se podíval, jaký převodový stupeň má zrovna zařazen. Například v rychlosti 70 km/h jsme jeli už na 7 převodový stupeň. To je prostě nádhera! Auto je při klidné jízdě tiché bez žádných rušivých elementů, ale naopak ve sportu se jeho hlučnost v kabině změní, ale tento příběh vám snad povyprávím příště, protože náš konkrétní vůz se potýkal s problémy, kdy po prvním zmáčknutí SPORT, se už nic nedělo …

 

Infotainment: zapomeňte na sny o BOSE, stanou se skutečností…

Hned na úvod si ohledně centrálního displeje lehce postesknu. V Astře jsme jej hodnotili hodně kladně, a to hlavně díky použití skla, které dovoluje daleko přesnější a citlivější ovládání. Systém však do Insignie zůstal téměř beze změny. Ovládání, funkčnost i přehlednost zůstaly na skvělé úrovni, nicméně není Insignie přeci jen o něco větší? Já bych si tady prostě uměl představit dávku pár palců ve velikosti navíc (základních 7 lze brát opravdu leda jako solidní základ). Lehké zklamání nám ale vynahradí prémiový soundsystém. Ten by se sice mohl zdát podobný tomu z předchozí generace, ale… Kolega Honza hodnotí prémiové reproduktory snad každého vozu jako „ty nejlepší“ a já už si z něj občas tak trochu „střílím“. Nicméně dneska Insignie zbourala i mé představy o těch nejlepších reproduktorech, tohle BOSE je jednoznačně pecka! Vaše uši už nikdy nebudou slyšet tak jako před prvním usednutím do Insignie.

 

Head-up displej: Třešnička na dortu

Další, co mě vejmi zaujalo, je velmi dobře řešený head-up displej, který se nyní opravdu promítá již na skle, díky čemuž nemáte před sebou nepříjemné sklíčko, které je u ostatních vozů malé mnohdy až tak, že je snad i zbytečné. S displejem si můžete víceméně i hrát. Nastavení jasu či místa promítání není problém, především i díky tomu, že v Opelu tlačítka naleznete skoro ihned a máte je k dispozici (a tím myslím všechna tlačítka). Co mě nadchlo snad nejvíce, bylo v head-up displeji varování před chodci. U jedné nejmenované památky v okolí Prahy nás prostě upozornil, kde se nachází chodci tak, abychom si na ně dali větší pozor.

 

Prostor vzadu a vpředu: Budete se cítit jak u vás doma

Již v Ženevě jsme vyzkoušeli prostor nové Insignie a nadchla nás její prostornost, i když nebylo tolik času, abychom zjistili více. Mnoho lidí si ovšem stěžovalo na prostor vzadu pro hlavu. Nezbývalo mi nic jiného než tedy zjistit, jak tomu skutečně je. Usedám na zadní sedadla, prostoru pro nohy je opravdu mnoho, možná bych si je snad i mohl natáhnout celé, ale co ta hlava? Tam je nyní první opravdu velký nedostatek. Člověk trpící klaustrofobií by se snad i začal bát. Já se svými 180 cm jsem se dozadu vešel jen tak tak a opravdu mi nebylo příjemné jen tak lehce konečky svých vlasů cítit strop vozu. Co teprve nějaká pořádně vysoká blondýna, pánové?

 

Slunce zapadá, motorvize odjíždí

Vím, že jsem možná až moc chválil, ale jak jsem minulý rok měl svrbění při představení nového Peugeota 3008, tak něco takového jsem měl i včera. Pokud je to určitý náznak a budete si moci vsadit, udělejte to. Samozřejmě nechci ještě hodnotit vůz, který jsem měl možnost otestovat pouze na pár hodin. Nejsem blázen, chtěl jsem spíše poukázat na fakt, že Opel vykročil s tou správnou nohou a třeba již za pár měsíců na našich stránkách napíšeme: Evropským autem roku se stává ….

 

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..