Nové kompaktní SUV Citroen C3 Aircross: hodně stylový!

Nové kompaktní SUV Citroen C3 Aircross: hodně stylový!

Před pár dny jsme obdrželi pozvání od Citroenu k testování nového kompaktního SUV. Tím nemohlo být nic jiného než nová C3 Aircross. Jistě tušíte, že Citroen se svými vozy hodně experimentuje. Snaží se vystupovat z davu. Ne vždy ovšem zaujme. Například ne pouze pozitivní názor jsme mohli shledat u Cactusu, na který existují rozdílné názory. Někteří ho milují, některým při pohledu na tento vůz vstávají chlupy. My jsme tu ovšem přijeli otestovat novinku, od které hodně očekáváme nejen my ale i její tvůrci. Splnilo nové SUV naše očekávání či nikoliv? Pojďme se projet novým Aircrossem.

 

Více barevnosti, více stylu, více komfortu

Při prezentaci jsem se až zděsil, kolik vám nabídne nová C3 barevných kombinací. Něco přes 80 verzí s tím, že i například střechu si můžete „vybarvit“ dle sebe. Pojďme tedy společně otestovat tento pestrobarevný automobil. Já si na test vybral benzínovou 1.2 PureTech s automatem. Kdo nás sledujete, možná tušíte proč. Těm ostatním vysvětlím.  Mezi naše redakční vozy patří Peugeot 2008 se stejnou motorizací, proto mě zajímalo, zda se auta budou chovat stejně. Především jsem musel zjistit, zda se má Peugeot obávat konkurence ve své vlastní stáji. Mířím k vozu. Vybafne na mě zářící červená, která se mi na autě velmi líbí a mohl bych si snad dovolit říci, že se jedná o jedno z málo aut, kterému červená prostě sluší!

 

Exteriér hodně pěkný, interiér ještě hezčí!

Při prvním usednutím si říkám, jestli se mnou není něco špatně. Normálně nemám rád barvy všude možně, ale zde opět Citroen zabodoval a s barvami si hrál tak nějak akorát. Můžeme vidět opět červenou barvu na volantu, na ovládání klimatizace. Vše prostě do sebe dokonale zapadá. Na multifunkční volant si během 15 minutové jízdy ihned zvyknu, protože je intuitivní a není zde přehnaně moc tlačítek. Možná některé z vás bude zajímat i to, jak příjemně se mi sedělo. Opět hodnotím pozitivně. Sice nemám rád vyšší posazení sedadel, ale k tomuhle segmentu už to tak nějak patří, a tak si nemohu dovolit automobil kárat za něco, za co si nezaslouží. Nyní v krátkosti ke středové konzoli. Zde už se nám nabízí opravdu málo tlačítek a převážně je zde vše řešeno dotykově. Jedinou výtku udělím k přepínání klimatizace. Ke klimatizaci se dostanete po několika přepínání a tento pro všechny z nás důležitý prvek musíme „hledat“ poněkud delší dobu právě na dotykovém panelu. Tím vzniká i velké riziko autonehody, protože klimatizace patří k hlavním doplňkům všech automobilů.

 

Jízdní vlastnosti: Pohodlí nadevše.

Ani jsem nemusel dlouho přemýšlet pro koho je vůz určen. Řekl bych, že pro mladé rodiny, které ve svém autě chtějí najít pohodlí a především se dopravit z bodu A do bodu B. Rozhodně se nejedná o žádného sporťáka. Takže pokud jste muž a toužíte po silném SUV, budete se muset podívat trochu někam jinam. Pokud patříte do druhé kategorie těch méně „agresivnějších“ řidičů mohu si dovolit říci, že budete s vozem spokojeni. Během jízdy jsem se snažil nacházet výmoly ve vozovce či různé překážky a v 90 % případech, kdybych tyto díry neviděl, tak ani nevím, že jsem vjel na klasickou českou silniční tradici. Se spotřebou jsem se dostal k nějakým 6,5 l/100km, ale tento údaj vzhledem ke krátkosti jízdy nemůžete brát tak úplně zřetel, ale přesto věřím, že se budete moci dostat i na daleko nižší číslo.

 

Zhodnocení: Je lepší než jsem očekával!

S vozy od Citroenu jsem neměl ještě tolik možností k jízdě. Nedávno jsem otestoval C4 Picasso, které jsem hodnotil velmi pozitivně, ale i přesto jsem netušil, co mě dneska čeká. Musím ale napsat, že z akce odcházím s úsměvem na rtech a těším se, až na silnici uvidím nové C3 Aircross!

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.