Motorvize karting cup 2016: první závod na jedničku

Motorvize karting cup 2016: první závod na jedničku

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Dlouho očekávaný první závod šampionátu amatérských závodů Motorvize karting cup 2016 je za námi. Podle pátečních předpovědí počasí to pro nás nevypadalo vůbec růžově, ale ani pesimismus našich meteorologů neodradil závodníky a nadšence z řad veřejnosti, aby se v neděli 26.6.2016 dostavili do areálu Motokáry Hořovice. Krátce po poledni se zde začali scházet první týmy, z nichž nakonec dorazilo všech 7 přihlášených tříčlenných družstev. Maximální možná kapacita podle pravidel tak byla naplněna. Pojďme se tedy podívat, co všechno bylo možné v jeden krásný závodní den vidět na trati.

 

Rozprava a kvalifikace: chvilky napětí před závodem

Jak stanovují pravidla, o pořadí na startovním roštu rozhoduje kvalifikace. Pouze jeden týmem vybraný jezdec se může pokusit o nejlepší čas a tak ovlivnit umístění na startu. Samotnému rozjezdu předcházela krátká rozprava, kde byli mimo jiné přivítání významní hosté. Za pomyslné zahájení šampionátu je považován krátký proslov samotné paní místostarostky Jany Šrámkové, která uvedla záštitu města Hořovice. Všichni očekávali také zástupce z řad profesionálních závodníků, který v každém ze závodů doplní jeden tým. Tentokrát se jím nemohl stát nikdo jiný než testovací jezdec Motorvize.cz, několikanásobný mistr ČR v závodech do vrchu, Martin Lev. Jeho opravdu hodně stručná řeč dokazuje, že závodníci jsou myšlenkami jen a jen na trati. Ani profesionální jezdec to ale na trati neměl jednoduché. On sám sice zajížděl pěkné výsledky blížící se špičce startovního pole a dokonce jsme se od něj dočkali několika hezkých momentů na trati, ale týmu jako celku se nakonec příliš nedařilo. O tom ale až později. Dost tedy povídání a pojďme na trať.

 

Start: napětí se stupňuje, první jezdci usedají za volant

Pauza mezi kvalifikací a závodem byla pro některé možná až příliš krátká. Stačilo si pouze popořadě vybrat, kterému stroji věnuje každý z týmů svou důvěru. Během pěti minut tak většina závodníků usedá za volant a najíždějí na trať, čeká je totiž ještě necelé jedno kolo tzv. „Warm-upu“. Ačkoliv se pořád jedná o amatérské závody, někteří svou přípravu vzali opravdu zodpovědně. Kromě možnosti několika tréninkových jízd před samotným závodem byla vidět připravenost samozřejmě i v podobě výbavy. Přilbou nebo rukavicemi se ale nejezdí. Někdo by řekl, že závody veřejnosti jsou pouze amatérskou záležitostí, takže proč se nervovat před startem. Opak byl ale pravdou, napětí rostlo na startovním roštu, v boxech i v zázemí mezi diváky, kterých mimochodem bylo opravdu mnoho. Jak avizovala paní místostartostka, i my jsme drželi palce všem závodníků. Apelací na bezpečné chování bylo ale mnoho a tak se zdá, že ani žádné kolize nehrozí. Těch sice v průběhu závodu pár bylo, ale většinou se jednalo spíše o nechtěnou jezdeckou chybu jednotlivce.

 

Průběh a cíl: vše podle pravidel, v cíli spokojenost

Po prvních pár zatáček se drželo vyrovnané pořadí. Vedoucí závodníci začínali mít navrch až zhruba po dvou až třech kolech. O první místo se vlastně po celý závod dělil tým #HORIZONTFULL okolo Davida Sutnara a tým ve složení Strebl, Vlček a Čejka. Nakonec o odstup zhruba půlky cílové rovinky zvítězil druhý jmenovaný. Tým okolo Martina Lva, u kterého jsme předesílali velké trápení v průběhu závodu, se umístil na páté příčce. Pohoršil si tak o jedno místo oproti startovní pozici. I další jezdci předváděli ale kvalitní podívanou a průjezdy. Hlavní změny se však v průběhu závodu děly na špičce – umístění na první a druhé příčce se měnilo velmi často, taktéž třetí příčka byla nakonec obsazena jiným družstvem, než tomu bylo na začátku. Zajímavostí je, s jakou přesností a ohledem na bezpečnost byli schopni závodníci absolvovat celý závod. Přesností mám na mysli hlavně odbytí zastávek v boxech vzhledem k povinným výměnám jezdců každých 9-11 minut. Ty představovali mimo jiné atraktivní zpestření a podívanou v rámci celého závodu. Jednotlivé techniky svolávání jezdců do boxů a hlavně celého procesu výměny jezdce byly strategicky důležitou součástí závodů.

 

V cíli: těšíme se na další závod  

Průběh závodu jsme tak nějak shrnuli. Závěrem přichází samozřejmě čas na výsledky. Než se k nim ale dostaneme, nemůžu si odpustit krátké shrnutí. První závod končí totiž s nadšením všech přítomných. Jediným zklamáním je snad vynechání pověstného stříkání šampaňského medailových jezdců, to se dá ale vcelku pochopit. Když už jsme u umístění, nesmíme zapomenout ani na ceny. Sliby totiž vzaly za své a kromě unikátních medailí Motorvize.cz, triček Motorvize karting cup a několika drobností měli závodníci možnost získat baterky od společnosti Berner. Hlavní cenou se tentokrát stala víkendová zápůjčka libovolného vozu Volvo i s plnou nádrží od našeho hlavního partnera AutoPalace Spořilov. Z ní se mohl těšit jezdec s nejrychlejším kolem závodu, který nepatřil jinam než do prvního umístěného družstva. Moderátor Motorvize.cz si navíc připravil jednu vlastní, speciální cenu, kterou věnoval nepotetovanějšímu závodníkovi s odůvodněním, že inkoustem na těle dovažoval motokáru alespoň o 0,5kg. Předávání cen skončilo několika rozhovory přímo na stupních vítězů. Všichni závodníci, ať už bylo jejich hodnocení vskutku kladné nebo nikoliv, se již těší na další závody. Ani my se nezdržujeme, z chyb se poučíme, vše dobré si uchováme a už teď se připravujeme na další závod, jehož termín připadá na 6.8.2016. Budeme se těšit na všechny závodní týmy, ale také na vás, diváky a naše věrné čtenáře.

 

Oficiální výsledky Motorvize karting cup 26.6.2016:

Motokára Tým: Umíštění Ztráta
3 Marek Strebl, Martin Vlček, Filip Čejka 1. 0
4 #HORIZONTFULL: David Sutnar, Vojtěch Šrein, Jakub Lundák 2. +5,4s
8 NK Racing team: Tomáš Lomoz, Filip Hrdinka, Jarosla Šturma 3. +1 kolo
6 Lukáš Tolma, Richard Šístek, Filip Štucaur 4. +1 kolo
7 Motorvize.cz: Matyáš Homola, Martin Lev, Juraj Dendys 5. +2 kola
12 Zdeněk Palma, Patrik Novák, 6. +2 kola
5 Jan Vlach, David Joukl, Kryštof Klečacský 7. +2 kola

Jan Novotný

 

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..