Motorvize fans award 2016 kandidát #1: Citroen C4 Cactus

Motorvize fans award 2016 kandidát #1: Citroen C4 Cactus

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Prvním kandidátem Motorvize fans award 2016 se stává poněkud kontroverzní vůz. Jedná se o poslední verzi Citroenu C4 Cactus, který cílí zejména na mladé a ambiciózní zákazníky. Nabízí veškeré moderní technologie a řešení, které byste možná ani nečekali. Není třeba ofrňovat nos, tohle auto nebude jen o svezení, ale o funčknosti. Však jen patentovaný prvek AirBump je opravdu hodně výjimečný a jde spíše o nadčasovou vychytávku než jen záležitostí na image. My už se na něj těšíme, kolega Jakub Špaček jej navíc kdysi otestoval a jeho názory si můžete přečíst níže:

Citroen C4 Cactus: SAMOROST S OSTNY

Francouzkské automobilky nám opakovaně dokazují, že experimentů se nebojí. Jinak to není ani s novinkou od Citroenu – C4 Cactus. Do redakčního testu se nám dostal model s 1,2 litrovým benzínovým motorem ve výbavě shine. Cactus na první pohled zaujme dvojbarevným zbarvením, v naší verzi olivová hnědá a běžové vzduchové polštáře tkzv. aurbumpy. Právě tyto airbumpy jsou typické pro C4 Cactus a podle nich také zřejmě dostal své jméno. Fungují jako nárazové zóny proti drobným odřeninám při pohybu ve městě. A fungují opravdu dobře, jsou naprosto bezúdržbové a auto ochrání před odřením třeba nákuopním košíkem, nebo při otevírání dveří vedle zaparkovaného vozu.
Interier se nese také v atypickém duchu. Ve výplni předních dveří jsou místo klasických madel kožená táhla. Palubní deska se nese ve stylu tabletů. Malý tablet před sedadlem řidiče, za volantem a druhý místo klasických ovládacích tlačítek klimatizace, rádia a dalších. Vše se ovládá dotykem tabletu. Včetně nastavení teploty. Vše je však intuitivní a funguje dobře, jen mezi jednotlivými zobrzeními musíte přepínat. S prostorem je na tom Cactus velmi dobře a i zavazadlový prostor je na slušné úrovni.

Pod kapotou 1,2 litorvý atmosferický tříválec s nejvyšším výkonem 82 k a kroutícím momentem 118 Nm, což nejsou žádná úchvatná čísla, ale ve reálu tento motor na pohyb po městě a jeho okolí naprosto stačí. A právě ve městě se Cactus cítí jako ryba ve vodě. Hrubý zvuk tříválce při studeném startu nám malinko vadil, ale po zahřátí se rapidně ztišil. Spotřeba se v našem testu pohybovala okolo 5,5 l/100 km, což na benzínový motor v normálním „pracovním“ tempu je dobrá hodnota. Hodnotě výrobce se ale nelze ani přiblížit. Celkově je Cactus moderní městský crossover, který zaujme zejména mladou generaci.Má zajímavá a netradiční řešení, a jistě zaujme atraktivním vnějším vzhledem.

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..