Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: kandidát na čtenářské auto roku #5

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: kandidát na čtenářské auto roku #5

Autor: Lukáš Jeřábek · Fotografie: Lukáš Jeřábek

Tak se nám blíží další krásný víkend, už tuto neděli odstartuje naše každoroční akce. Již 31.10. budou moct automobiloví nadšenci vybrat čtenářské auto roku. Tento rok je, co se pandemie týče, poněkud klidnější, a tak kromě loni osvědčeného on-line formátu můžeme opět nabídnout i závěrečné osobní testování. 15 z vás tak bude mít zase tu možnost se s námi setkat a řídit ty nejzajímavější automobilové novinky roku 2021. Jedním z těchto kousků bude také nové Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Již v roce 2018 jste se k tomuto kousku mohli díky motorvizi dostat, ale tehdy to bylo ještě s konvenčním spalovacím motorem a hlavně ve verzi před modernizací. Ve Fans Award 2021 tak tato novinka nemůže chybět. Pojďte se společně s námi na ní podívat.

 

První představení

ECLIPSE CROSS je crossover-SUV s velmi stylistickým ztvárněním a dynamickými jízdními vlastnostmi. Vozidlo celosvětově uvedené v roce 2017 při příležitosti stoletého výročí založení MITSUBISHI MOTORS se pyšnilo stylovými tvary kupé a výbornou jízdní dynamikou, čímž zhmotnilo samotnou podstatu značky Mitsubishi. Po přepracování se dynamické vlastnosti SUV posouvají na novou úroveň, zatímco vůz jako takový získal uhlazenější tvary. Mitsubishi vůbec poprvé představilo novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatých z modelu OUTLANDER PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.

Čtenářské auto roku 2021 můžete vybrat i vy: tentokrát on-line i osobně při testování – hlasování zde

 

Exteriér: stylový plug-in

Prodloužená karoserie upravená podle designové koncepce ‚Daring Grace‘ zaujme přepracovanou přední i zadní partií s elegantním a vytříbeným vzhledem, stejně tak jako vylepšenou dynamikou SUV při pohledu zpředu i zezadu. Vpředu si lze povšimnout další vývojové varianty dynamického štítu (Dynamic Shield), vyjadřující dynamické jízdní schopnosti SUV i schopnost bezpečně ochránit všechny na palubě. Design přídě završuje modernizované uspořádání světel s ostřejším sportovním vzhledem. Charakter SUV potvrzují ochranné kryty pod předním i zadním nárazníkem. Elegantní a současně sportovní design je typický i pro záď vozu. Dvojité dělené zadní sklo z předchozího modelu zjednodušili na sklo jednodílné. Pro ECLIPSE CROSS charakteristická zadní světla s trojrozměrným efektem jsou nyní o něco výše, a tudíž i nápadnější a zároveň viditelnější z větší dálky. Z robustních panelů karoserie a nárazníků čiší pevnost a síla; spojením se šestiúhelníkovým motivem, připomínajícím náhradní kolo na zádi vozu, je vyjádřena odolnost SUV a schopnost zvládat všechny nástrahy vozovky. Specifická řada zářivých barev ‚Diamond‘ zahrnuje dvě varianty lakování karoserie – červenou Diamond a nově i bílou Diamond. Odstín karoserie v druhém případě vyzařuje bílý perleťový lesk s jemným nádechem kovu coby náznakem vitality, jakožto i okouzlující a vyzrálé elegance

 

Interiér: ve znamení bohaté výbavy

Uvnitř kabiny se ve vyšších výbavách objevuje nový černý interiér se sedadly čalouněnými kombinací reliéfního materiálu na bázi veluru a umělé kůže; výrobce dále v případě koženého čalounění nabízí kromě tradiční černé i světle šedé provedení. S barvou čalounění kvalitního interiéru ve sportovním duchu je sladěno i čalounění dveří. Prémiový systém ozvučení MPSS (Mitsubishi Power Sound System), který MISUBISHI MOTORS navrhlo speciálně pro ECLIPSE CROSS, zahrnuje osm reproduktorů vysoké kvality vč. specifického odladění a rozmístění s ohledem na tvary vozidla. Nový je také systém navigace SDA s podporou připojení chytrých telefonů, který nabízí praktické funkce vč. navigování prostřednictvím vestavěných map a podpory dopravních informací VICS. Součástí základní výbavy všech provedení jsou také technologie Apple CarPlay a Android Auto. Palubní displej infotainmentu byl zvětšen na 8″ ve prospěch lepší čitelnosti i snadnějšího ovládání.

 

Pohon a technika

Nový ECLIPSE CROSS převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické. Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 57,3 km (podle WLTP), a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina. Palubní zásuvka o výkonu až 1500W může napájet elektronická zařízení a spotřebiče při pobytu venku mimo dosah elektrické rozvodné sítě a poslouží též jako spolehlivý zdroj elektřiny v nouzových situacích. Vozidlo může plnit roli akumulátoru pohánějícího celou domácnost za pomoci uložené elektřiny – zařízení typu V2H se zde připojují k portu pro rychlonabíjení. Jelikož si vozidlo dokáže vyrábět elektřinu samo, po úplném nabití a natankování může běžné domácnosti zajistit dost energie po dobu až 10 dnů.

TEST: Mitsubishi Eclipse Cross – jsem SUV i kupé

 

Závěr a pozvání k online hlasování a testovacím jízdám

Nový Eclipse zažil velké změny a určitě stojí za pozornost. Dostal nový plug-in hybridní pohon a další zajímavé funkce. Prošel změnami designu, dostal nádherná světla i dašlí nové technologie. Cenovka startuje na 950.000 Kč, což je přívětivá cena za PHEV v dnešní době. Nechám to už ale dále na vás, fanoušcích motorismu – koho vyberete. Již od této neděle bude možné hlasovat on-line a konkrétně 31.10. bude mít 15 z vás prostor si jej vyzkoušet.

 

Lukáš Jeřábek

Sdílet: