Lexus LC a LS poprvé v Čechách: stojí za to!

Lexus LC a LS poprvé v Čechách: stojí za to!

Jako jedni z prvních v Čechách jsme měli možnost spatřit ta největší lákadla značky Lexus pro letošní rok. Nebyli bychom to my, kdybychom nepřijali pozvání na tak důležitou akci, jako je představení dvou zcela nových vozů. Těšili jsme se samozřejmě o to víc, že LC je vlastně zcela novým modelem, který navíc vychází z velice opěvované koncepční designové studie. LS zas láká (jako vždy) na ten největší možný luxus, jaký značka umí nabídnout. Jde přeci o vlajkovou loď a na tu se přeci musí přijít podívat (skoro) každý. Na galavečeru této „lexusní“ značky, jak se jí také často přezdívá, nechyběla ani řada známých osobností. Asi nemusím připomínat, že největším brand ambasadorem značky pro Českou republiku je Zdeněk Pohlreich. Ani ten nechyběl. Co bylo možné doslova pár hodin zpátky vidět v centru Prahy a na co se máme těšit u nových lákadel značky Lexus? To vše si již teď podrobněji rozebereme…

 

Lexus LC 500h

Nové luxusní kupé LC 500h v uspořádání 2+2 nastiňuje další fázi evoluce automobilky a revolučním způsobem mění veškeré aspekty výzkumu a vývoje, konstrukčního návrhu a designu vozů Lexus. Nové vlajkové kupé značky Lexus umně spojuje sportovně založený luxus elegantnějšího a inspirujícího návrhu karoserie i interiéru, nový a mimořádně tuhý podvozek zohledňující vlivy setrvačných sil a lehké zavěšení předních kol typu multi-link se zbrusu novým vícestupňovým hybridním pohonem.

 

Vícestupňové hybridní pohonné ústrojí

Vícestupňový hybridní pohon Lexus, jenž měl ve zbrusu novém kupé LC 500h premiéru, představuje novou generaci hybridního ústrojí navrženého speciálně pro výkonné modely.

Při vývoji systému se braly v potaz tyto hlavní cíle: vyšší výkon a točivý moment, nižší spotřeba a větší potěšení z jízdy. A to znamenalo docílit nejen optimálního kompromisu mezi výkonem a spotřebou paliva, ale i co nejlepší odezvy otáček motoru na pokyny od akcelerátoru kvůli co nejvyššímu požitku z dynamické jízdy.

Nový vícestupňový hybridní pohon spojuje všechny aspekty klasické plně hybridní soustavy pohonu – vč. zážehového motoru 3,5 litru V6, výkonného elektromotoru a akumulátorového modulu typu Li-Ion – se čtyřstupňovou automatickou převodovkou zabudovanou do zadní části hybridního převodového ústrojí.

 

Elegantní a svůdný design exteriéru

Atletický profil kupé s rozvorem 2870 mm, krátkými převisy karoserie (920 mm vpředu, 970 mm vzadu) a nápadně nízkou kapotou charakterizuje aerodynamická linie střechy, zužující se od středu v místě sedadel, čímž vzniká jedinečná silueta obklopující celou posádku.

Nové kupé LC 500h se bude nabízet se specifickými koly o velikosti 20″, nebo 21″ z kované slitiny, resp. 20″ z hliníkové slitiny.

 

Mimořádně tuhý podvozek zohledňující vlivy setrvačných sil

LC 500h je prvním modelem Lexus, který staví na zbrusu nové platformě pohonu zadních kol určené pro prémiové modely Lexus (součást nové globální architektury GA-L pro luxusní vozy). Klíčové vlastnosti tohoto nového kupé budou zároveň předobrazem budoucích modelů Lexus s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Návrh platformy klíčovým způsobem podmiňuje lepší jízdní dynamiku a handling. Konstruktéři automobilky Lexus se na začátku zaměřili na vlivy setrvačných sil (‚inertia specification‘) působící na LC 500h, což znamenalo v rámci dané platformy přesunout co největší hmotnost (vč. motoru a pasažérů) co nejvíce do středu vozidla a zároveň co nejníže k vozovce.

  

Bezpečnostní standardy na vrcholu třídy

Nové kupé LC 500h je standardně vybaveno novým paketem technologií aktivní bezpečnosti Lexus Safety System +, který byl navržen s cílem zcela eliminovat, nebo zmírnit následky nehod za nejrůznějších jízdních situací.

Bezpečnostní paket Lexus Safety System + s ohledem na co nejúčinnější rozpoznávání objektů používá milimetrový radar v kombinaci s kamerou. Zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců (pomáhá střetům zcela předejít, nebo alespoň snížit závažnost kolize), adaptivní tempomat fungující za všech rychlostí jízdy, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA) a automatická dálková světla (AHB).

 

Lexus LS 500h

Světová premiéra nového hybridního modelu vlajkového sedanu automobilky Lexus LS 500h se uskutečnila v rámci letošního ženevského autosalonu. Nové LS bylo prvně k vidění na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu, kde proběhla premiéra modelu LS 500 s dvojitě přeplňovaným motorem V6. Plně hybridní verze vozu je tak dalším zhmotněním představ návrhářů Lexus o podobě luxusního sedanu, který přináší odvážný design, vynikající jízdní schopnosti a atraktivní vzhled, oslovující progresivně naladěné mladší zákazníky.

Model LS 500h používá nový vícestupňový hybridní pohon Lexus, tedy technologii, která mění zažitý pohled na jízdní schopnosti i řidičskou atraktivitu hybridního pohonu. Majitelé bezpochyby ocení agilnější reakce i atraktivní lineární zrychlení, zejména při rozjezdu z místa. Zároveň se ještě zlepšily parametry spotřeby a emisí, jež jsou už z principu příznivé díky pohonu Lexus Hybrid Drive.

Hnací ústrojí používá benzínový motor 3,5 litru V6 Dual VVT-i a dva elektromotory, dohromady poskytující systémový výkon 264 kW (354 k). Zatímco model LS 500 se v Evropě bude nabízet výhradně se stálým pohonem všech kol, varianta LS 500h se představí v provedení s pohonem pouze zadní nápravy i ve verzi s pohonem všech kol.

Lexus LS 500h vychází z nové podvozkové platformy GA-L (Global Architecture-Luxury) automobilky Lexus, zajišťující nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti, tedy i nezbytnou jízdní stabilitu a agilní handling, což ve výsledku přináší větší požitek za volantem. Vysoká tuhost podvozku pak umožnila odladit nové zavěšení typu multi-link, které dodává vozu skvělou ovladatelnost a špičkové pohodlí, pro nějž je model LS proslulý. Lépe vybavené vozy budou na evropských trzích standardně nabízet adaptivní variabilní odpružení (AVS) vč. pneumatického odpružení.

Dynamické parametry vozidla staví i na celkovém sladění systému brzd, řízení a kontroly stability v rámci podvozkové technologie LDH (Lexus Dynamic Handling).

Za pozoruhodnými bezpečnostními parametry stojí další vyspělé technologie. Součástí paketu Lexus Safety System+ pro LS 500h je i nový vyspělý bezpečnostní systém, zahrnující jako první na světě intuitivní funkci detekce chodců s aktivním řízením, ale i další pokrokové technologie.

Neuvěřitelně tichý luxusní interiér modelu LS 500h je postaven na filozofii Omotenashi, vyjadřující jedinečné pocity japonské pohostinnosti. Přední i zadní sedadla přinášejí špičkové pohodlí díky nejrůznějším funkcím elektrického nastavování, vyhřívání, chlazení a masáže. Na přání se nabízí i speciální uspořádání zadních sedadel v provedení s oporou stehen, vysunovací opěrkou pro nohy („otoman“) a velkorysým prostorem pro nohy, nejdelším ze všech dosavadních generací modelu LS. Za zmínku stojí i fakt, že nové LS 500h je dokonce ještě delší než současná varianta LS s prodlouženým rozvorem. Konkrétně se rozvor zvětšil z 3 090 na 3 125 mm.

Na mimořádné kvalitě kabiny LS 500h má podíl i řemeslné zpracování mistrů výroby Takumi, stejně tak jako nové luxusní obkladové panely, materiály a akcenty, včetně nových ručně skládaných výplní dveří nebo skleněných dekorů s vyžitím japonských technik Kiriko.

 

Nakonec nezbývá než dodat, že už při prvním statickém pohledu na oba vozy možná i naskakuje husí kůže. Působí hodně dynamicky, svěže, ambiciózně. No teď už je na řadě asi jediné – těšit se na první svezení, protože i to by nás přeci u Lexusu mělo okouzlit, možná i více než první dojem!

 

Technické informace Lexus LC 500h:

 

MAXIMÁLNÍ VÝKON SYSTÉMU:

Výkon (k/kW) 359/264

 

MOTOR

Zdvihový objem (cm3)/válce/ventily: 3456/V6/24

Maximální výkon (k/kW/ot. za min.): 299/220/6600

Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.): 348/4900

 

ELEKTROMOTOR

Maximální výkon (k/kW): 179/132

Maximální točivý moment (N.m): 300

 

HYBRIDNÍ AKUMULÁTOR

Typ – Lithium-iontový

 

PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ

Pohon: zadních kol

Převodovka: hybridní systému Multi Stage Hybrid

 

VÝKON

Maximální rychlost (km/h):  250

Zrychlení 0-100 km/h (s): 5,0

 

EMISE CO2 (g/km)

Emisní norma: Euro 6

Kombinovaný provoz: tbc

 

SPOTŘEBA PALIVA (l/100 km)

Kombinovaný provoz: tbc

 

ROZMĚRY (mm)

Délka: 4770

Šířka: (s vnějšími zpětnými zrcátky): 1920

Výška: 1345

 

 

Částečně převzato z oficiálního textu importéra.

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..