Kandidát #5 Fans award 2018: Citroen C4 Cactus

Kandidát #5 Fans award 2018: Citroen C4 Cactus

Ani Citroen nemůže na letošním Motorvize fans award chybět. Zatímco loňský ročník se odehrával v duchu crossoverů, který ctil i Citroen se svou tehdy žhavou a lákavou novinkou C3 Aircross, dnes jakoby nastával návrat k tradicím. V případě této francouzské automobilky jde tentokrát o „kompaktní“ hatchback. Právě díky Aircrossu je totiž dnes klasifikován C4 Cactus jako hatchback nikoliv crossover či cokoliv jiného. Právě tento model je naším letošním pátým kandidátem. Na první pohled by se mohlo zdát, že nejde o zcela nové auto. Opak je ale pravdou. Tohle auto je nové. O tom jsem se konec konců mohl přesvědčit i já sám, když jsem v létě právě s ním natáčel jeden díl videorubriky Za Volantem. Upřímně šlo o vcelku milé překvapení. Přemíru komfortu a vyrovnané jízdní vlastnosti prostě od relativně cenově dostupného vozu nečekáte. A jaké jsou jeho všechny hodnoty?

 

ZA VOLANTEM CITROEN C4 CACTUS: https://www.motorvize.cz/za-volantem-citroen-c4-cactus/

 

Posílena byla jeho reprezentativnost a postavení, neboť jeho výbava zahrnuje neopomenutelné prvky, které tento segment vyžaduje, tedy 12 podpůrných prvků řízení, 3 technologie využívající mobilní připojení, motory dosahující výkonu až 130 k a unikátní styl.Nový C4 Cactus je moderní, má charakteristický vzhled a nabízí zcela novou zkušenost z hlediska pohody. Citroën za tímto účelem navázal na svůj vlastní technologický odkaz spojený s hydraulickým odpružením. Technologie byla přepracovaná tak, aby byla přístupná všem. Nový C4 Cactus tak přináší na evropský trh odpružení podvozku s tlumiči s hydraulickými dorazy™(Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) a ve světové premiéře sedadla Advanced Comfort, jež jsou zárukou pohodlného sezení a jízdy.

 

Nový C4 Cactus svoji odlišnost prosazuje zcela přirozeně prostřednictvím nové široké a expresivní přední masky, nového tvaru blatníků a velkorysé hladké zadní strany s novými světly s LED diodami vytvářejícími 3D efekt. Svou vyvážeností a plnými objemy převrací hluboce zažité principy segmentu kompaktních hatchbacků a nabízí čistý jednolitý vzhled. Jeho dlouhý rozvor o délce 260 cm a krátké převisy mu zaručují kompaktní rozměry, takže je mrštný a snadno ovladatelný, ale zároveň nabízí prostornost, která je v tomto segmentu očekávaná. Vůz upoutá grafickými prvky, jež jsou pro značku Citroën typické a jež zdůrazňují tvar karoserie. Patří mezi ně prvky Airbump® ve spodní části dveří, nepřerušený pás oken a plovoucí střecha, přední dvouúrovňová maska nebo zadní podpis s LED diodami a 3D efektem. Vůz nabízí 31 kombinací individualizace exteriéru.

 

ČISTÝ A SVĚTLÝ INTERIÉR

Interiér vozu Nový C4 Cactus přebírá hlavní prvky z modelu C4 Cactus, který byl průkopníkem v oblasti stylu interiéru automobilů značky. Ihned po otevření dveří čiší z kabiny pocit komfortu a pohody.

Nový C4 Cactus má nízkou elegantní palubní desku horizontální koncepce, na které jako by plul centrální dotykový displej a plně digitální sdružený přístroj zobrazující důležité informace. Díky 100% digitálnímu rozhraní pro řízení je místo řidiče volné, všechny ovladače jsou uspořádané kolem 7″ dotykového panelu, který je sériově vybaven kapacitním displejem.

 

POSÍLENÍ AKUSTICKÉ IZOLACE

Akustická izolace je jedním z hlavních prvků ovlivňujících komfort jízdy. Koncepce vozu Nový C4 Cactus se na akustiku velmi zaměřila: vůz získal zesílená okna, zapouzdření zadních oken, těsnění kolem všech otvorů, akustické čelní sklo, více materiálu u čelní příčné stěny oddělující motor a u podlahy. Nový C4 Cactus poskytuje cestujícím vylepšené odizolování od vozovky: snížený hluk při jízdě a menší aerodynamický hluk, výrazně zlepšená izolace bloku motoru a podlahy.

 

VELKÁ PROSTORNOST

Nový C4 Cactus nabízí díky důmyslné koncepci vynikající prostornost. Vzhledem k rozvoru o délce 260 cm v něm může 5 členů posádky cestovat v naprostém klidu a pohodlí:

  • Díky jednoduché palubní desce a vydutým opěradlům předních sedadel se uvolnil prostor ve výši kolenpro celou posádku. Airbag spolucestujícího přesunutý do stropu (Airbag in Roof) uvolnil prostor pro nohy spolucestujícího vepředu, zatímco cestující vzadu mohou vsunout nohy pod přední sedadla.
  • Prostor ve výši loktů byl zvětšen díky vydutým panelům dveří, cestující si tak mohou pohodlně a přirozeně položit ruku na opěrku protáhlého tvaru s měkkým povrchem.
  • Zavazadlový prostor je díky krychlovému tvaruvelmi praktický a ve spojení se zadní lavicí dělenou v poměru 1/3 : 2/3 nabízí objem 358 l, který lze po sklopení lavice zvětšit až na 1 170 l.

 

UŽITEČNÉ A DŮMYSLNÉ ODKLÁDACÍ PŘIHRÁDKY

Nový C4 Cactus má k dispozici celou řadu důmyslných a funkčních odkládacích přihrádek, které jsou velmi dobře rozmístěny po celé kabině:

  • Na palubní desce je před spolujezdcem umístěna velká uzavřená schránka Top Box, kterou má řidič na dosah ruky, dále je tu velká přihrádka s protiskluzovým povrchem, která je umístěná ve spodní části palubní desky na straně spolujezdce;
  • Ve vyvýšené středové konzole je umístěna nová hluboká uzavřená odkládací schránkaa plocha pro odložení telefonůs protiskluzovou vrstvou, poblíž které se nacházejí zásuvky 12 V a USB, a před řadicí pákou jsou umístěny 2 držáky na nápoje;
  • Ve dveřích jsou velké schránky, do nichž se vejde pro několik lahví o objemu 1,5 l: jedna je umístěna vodorovně v předních dveřích a dvě vertikálně v zadních dveřích;

 

12 UŽITEČNÝCH PODPŮRNÝCH PRVKŮ ŘÍZENÍ

Nový C4 Cactus je pro pomoc řidiči při řízení vybaven těmi nejlepšími dostupnými podpůrnými prvky řízení, které zajišťují klidné a bezpečné řízení, bojují proti poklesu bdělosti nebo pouhé nepozornosti při jízdě a předcházejí rizikům havárie. Tyto podpůrné prvky řízení, které se zobrazují na 100% digitálním rozhraní, jsou prvním krokem k vozu se samočinným řízením.

  • Nouzové automatické brzdění Active Safety Brake: pro omezení rizika kolize díky brzdění namísto řidiče. Multifunkční kamera v horní části čelního skla detekuje překážky, jako jsou například vozidla jedoucí ve stejném směru nebo stojící vozidla. Při rychlosti od 5 do 85 km/hod. čidlo při zjištění rizika kolize automaticky aktivuje brzdy.
  • Systém rozpoznání dopravního značení s doporučenou rychlostí: průběžně monitoruje dopravní značky s rychlostním značením a zjištěné údaje zobrazuje na displeji ve voze. Tato rychlost může být jednoduše nastavena do tempomatu nebo omezovače rychlosti
  • Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: při rychlosti nad 60 km/hod. systém zjistí, když vůz přejede bílou plnou nebo přerušovanou čáru bez zapnutí směrového světla a varuje řidiče zvukovým signálem a kontrolkou ve zpětném zrcátku.

 

A co vy? Jak vidíte Nový C4 Cactus? Dokáže zaujmout se skvělým poměrem cena/výkon oproti konkurentům kolikrát dvojnásob vybaveným i dražším? My věříme, že ano. I proto budete mít právě tenhle kousek k dispozici na letošním Fans award. Něco mi říká, že diesely nejsou mrtvé a obzvláště ne ty od PSA a v Cactusu. Tak co? Těšíte se?

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.