Kandidát #4 Fans award 2018: Kia Stinger

Kandidát #4 Fans award 2018: Kia Stinger

Kandidát číslo čtyři celkově a třetí v prémiové kategorii není finalista jen soutěže Auto roku 2018, ale i naší výroční čtenářské ankety Motorvize fans award 2018. Je to sportovně luxuxní počin Korejské Automobilky Kia. Prémiové Gran Turismo Kia Stinger.

Tento model jsme ještě neměli možnost otestovat a o to více se ťěšíme na verdikt Vás čtenářů, protože tento vůz vypadá skvěle ze všech úhlů pohledu. V Evropě měl Stinger velice vřelé přijetí a i na českém trhu, kde je již skoro rok, si nevede vůbec zle.

Sportovní design vozu odkazuje na klasické vozy GT z 60. a 70. let minulého století, jeho ztvárnění je však současné a moderní. Na celkovém vnějším designu jsou klíčové proporce poukazující na pohon zadních kol. Dlouhá kapota a krátký přední převis karoserie, dlouhý rozvor zprostředkující prostornou kabinu a velký zadní převis karoserie s markantními širokými lemy blatníků. Stinger měří na délku 4830 mm a na šířku 1870 mm, je delší a širší než řada sportovních sedanů a dokáže tak nabídnout prostornou kabinu i dost místa pro zavazadla. Stinger je prvním modelem značky Kia, u kterého si zákazníci mohou vybírat mezi pohonem zadních kol a stálým pohonem všech kol, který zprostředkovává rozšířené dynamické schopnosti vozu i za těch nejnáročnějších jízdních podmínek. Na odladění jízdních vlastností a ovládání dohlížel Albert Biermann, šéf testování vozidel a vývoje nejvýkonnějších modelů automobilky Kia, přičemž praktické zkoušky probíhaly na náročné severní smyčce závodního okruhu Nürburgring v Německu. Pro naše čtenáře bude k dispozici s přeplňovaným vznětovým motorem o objemu  2,2 litru, který dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 3800 ot/min. Nejvyšší točivý moment 440 Nm je k dispozici v širokém pásmu 1750 až 2750 ot/min. Vůz s touto motorizací akceleruje z 0 – 100 km/h za 7,6 sekundy a rozjede se až na 230 km/h. Stinger nabízí druhou generaci elektronické osmistupňové automatické převodovky Kia, která spolupracuje se všemi motory. Díky elektronicky nastavitelnému podvozku ECS (Electronic Controlled Suspension) vůz předvídatelně reaguje na pokyny řidiče a zároveň v závislosti na stavu vozovky a stylu jízdy je navíc možné podvozek přenastavit pomocí voliče jízdních režimů Drive Mode Select. Volit lze mezi pěti různými jízdními režimy: Smart (automatické nastavení dle stylu jízdy), ECO (mód úspory paliva), Comfort (základní nastavení), Sport (mód dynamické jízdy) a Sport+ (mód dynamické jízdy s částečně deaktivovaným ESC)

 

Moderní technologie jsou samozřejmostí

Samozřejmostí je u obou verzí nejnovější verze paketu systémů Kia na podporu řízení (ADAS), uváděných v rámci podznačky DRiVE WISE automobilky Kia. S nepozorností a únavou řidiče pomáhá bojovat nabízený systém rozpoznávání únavy řidiče (DAW), prediktivní varování před čelní srážkou zajišťuje systém FCW s asistentem pro zamezení čelním kolizím a funkcí rozpoznávání chodců. K dispozici je také inteligentní tempomat (SCC) s podporou funkce Stop & Go, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA), systém pro monitorování provozu za vozidlem, systém sledování okolí vozidla s parkovacím asistentem pro pomalé jízdní manévry či systém pro sledování mrtvých úhlů a asistent dálkových světel.

Vynikající parametry pasivní bezpečnosti zaručuje struktura karoserie s vysokým podílem vysokopevnostní oceli AHSS, stejně jako standardní nabídka sedmi airbagů (čelní pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro přední cestující, hlavové záclonové airbagy a kolenní airbag pro řidiče).

Model Stinger přináší do produktového portfolia značky Kia řadu prémiových prvků, které tak automobilka představuje vůbec poprvé. Jde například o elektronicky řízené tlumiče s nastavitelnou charakteristikou odpružení (ECS), řízení s variabilním převodovým poměrem (VGR), brzdiče Brembo®, či elektrochromatická vnější zpětná zrcátka. U modelu se zadním pohonem je k dispozici takédiferenciál s omezenou svorností (LSD). V interiéru zaujme Head-up displej promítající nejdůležitější informace o jízdě na čelní sklo, elektricky výškově i podélně stavitelný volant s pamětí polohy, stavitelné boční vedení sedadla řidiče se vzduchovými komorami či elektricky vzduchově nastavitelná bederní opěrka řidiče a spolujezdce ve 4 směrech.

V nabídce je systém palubního infotainmentu s dotykovým displejem o úhlopříčce 8″ v kombinaci s výkonným prostorovým ozvučením Harman-Kardon® s 15 reproduktory a zesilovačem o výkonu 720 W, Head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla,360° monitorovací systém (AVM) či 18″ hliníkové disky kol s pneumatikami 225/45.

 

A co vy? Dokážete ocenit prémiový sedan (Gran Turismo) mainstreamové automobilky? My určitě ano. Proto se na Stingera už teď těšíme v rámci letošního Fans award. Určitě se máte také na co těšit.

 

Jiří Simon

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.