Hyundai uvádí novou i10 a vítá nový čínský rok “krysy”

Hyundai uvádí novou i10 a vítá nový čínský rok “krysy”

Autor: Autohled.cz - Jiří Chomát · Fotografie: Autohled.cz

Automobilka Hyundai se budoucnosti nebojí a i přes širokou škálu svých elektrifikovaných modelů, nebude nabízet i10 model jako elektromobil tak, jak to dělá některá konkurence. Místo toho se u nové generace i10 zaměřuje na bezpečnost, technologie a v neposlední řadě cenovou dostupnost vozu. A právě při příležitosti uvedení této novinky nás české zastoupení automobilky pozvalo do svého sídla. Co si budeme povídat, segment mini-vozů už netáhne tolik, jako dříve. SUV, SUV a zase jen SUV, ty dneska frčí. Nazvodory tomu Hyundai na a-segment nezapomíná a nové generaci svého zástupce přikládá hodně důležitosti. O tom ale až za chvíli. Určitě pochopíme, že se zde vzhledem k jihokorejskému původu značky nehraje tolik na náš “klasický” (Gregoriánský) kalendář, nýbrž na čínský. I proto tedy vítáme rok krysy a dovolujeme si bilancovat rok prasete, tedy ten předcházející.

Značka Hyundai se jednoznačně má o co podělit. Zatímco v Evropě registrovala v loňském roce 550 000 vozů a dosáhla tak 5 rekordních let v řadě, na českém trhu pravidelně obhajuje svou pozici na stupni vítězů. Společně s prodejními úspěchy má značka vedoucí postavení v oblasti elektrifikovaných pohonů a technologií. Je schopná nabídnout důležité verze elektrifikovaných pohonů a ke konci roku 2020 bude již 75 % vozů nabízet v elektrifikované alternativě. Do roku 2025 pak plán Hyundai Motor Group počítá s rozšířením elektrifikovaného portfolia, a to o 44 modelů včetně 23 čistě elektrických vozů.

Základní cena nabídne prostornost a bezpečnostní asistenty

Nová i10 nabídne více vnitřního prostoru díky delšímu rozvoru, i nadále zůstává pětimístná a i když se jedná o nejmenší třídu automobilů, jízda vzadu ve třech lidech reálná je. Kufr má na tuto třídu bohatých 252 litrů.

Už v základní akční cenovce 219 990 Kč přitom nabídne nouzové brzdění včetně varování před čelním nárazem, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích a asistent sledování únavy řidiče, systém eCall, brzdový asistent a i třeba Isofix úchyty pro dětskou sedačku.

Nejlevnější verzí s klimatizací je varianta Classic (+10 000Kč), dálkové centrální zamykání a rádio pak nabídne paket “Club” (Classic +10 000 Kč). Zrcadlení mobilního telefonu Apple Carplay/Android Auto včetně bluetooth handsfree pak umožní výbava “Smart”, začínající na 270 tisících. V nejvyšší výbavě “Style” pak nechybí ani bezdrátová nabíječka nebo vyhřívání předních sedadel.

Tím ale technologická výbava nekončí, novinka nabídne v průběhu roku i systém vzdáleného přístupu k vozidlu “BlueLink”, který umožní na dálku lokalizovat vůz a v případě potřeby ho zamknout, aktivovat houkačku nebo zjistit jeho stav. Propojen bude také s poplašným systémem vozidla.

 

Atmosférické motorizace doplní 100koňové turbo výhradně s N-Line paketem

Základními motorizacemi budou atmosférické zážehové motory – tříválec 1.0 MPi s výkonem 49 kW a nejvyšší rychlostí 156 km/h a čtyřválec 1.2 MPi, který je vyladěn na nejvyšší výkon 62 kW (84 k) a maximální točivý moment 118 Nm, ten dosahuje  nejvyšší rychlostí 171 km/h. Oba motory lze volitelně párovat s pětistupňovou robotizovanou převodovkou (+30 tisíc).

Později navíc přijde i varianta N-Line, která dostane vlastní motorizaci 1.0 Turbo GDI s nejvyšším výkonem 74 kW (100 koní) a maximálním točivým momentem 172 Nm.

 

Příchod na trh a doplnění stávající “neútorčné” komunikace

Po úspěšném předprodeji prvních 100 kusů, který musel být kvůli velkému zájmu dokonce zdvojnásoben, nyní nová generace modelu Hyundai i10 vstupuje na český trh. Hyundai startuje komunikaci nového modelu i10 s kampaní „Mějte velké cíle,“  součástí níž je také podpora nadačního fondu Radost dětem. Ten dlouhodobě podporují také zpěváci a muzikáloví herci, manželé Michal a Denise Bragagnolo, kteří se nyní stanou mediálními tvářemi nového modelu Hyundai i10.

 

Jiří Chomát

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..