Hyundai Ioniq Electric je podle ADACu (EcoTest) nejčistším vozem v Evropě

Hyundai Ioniq Electric je podle ADACu (EcoTest) nejčistším vozem v Evropě

Jako by tomu bylo včera, kdy jsme o zcela ekologické modelové rodině Hyundai Ioniq psali naposled. Nebudu zastírat, že jsme toho v redakci s jednotlivými zástupci zažili už docela dost. A vesměs ani jednou nešlo o nic negativního. Musím si sice vzpomenout na relativně nedávný test verze Electric, pro kterou jsme si připravili hodně náročné podmínky v podobě zasněžené a silně zamrzlé Prahy, nutnosti topení a městského provozu. Brrr. Zima je mi ještě teď, i tak jsme se ale přiblížili reálnému dojezdu 200 km, což není vyloženě špatné. A právě o tomhle autě bude dnes řeč. Jihokorejská automobilka s českou výrobou je na model patřičně hrdá a je to vidět skoro z každého úhlu. Však kolik už bylo těch ocenění nebo novinek vážicích se právě k ekologické modelové řadě v tomto roce, a to je teprve ještě pořád začátek. Teď je tu navíc další hřejivá zpráva. Podle německého ADACu, jež má důvěru minimálně německé široké veřejnosti, jde totiž o „nejčistší“ vůz na tamějším trhu, alespoň to tvrdí jejich EcoTest. V čem tedy Ioniq Electric vede, jak test probíhal a jak jsou na tom ostatní modely značky?

 

Co je EcoTest a jaké jsou letošní výsledky?

ADAC EcoTest hodnotí emise škodlivin a CO2 jak ve zkušebně, tak i v reálném silničním provozu. Pro elektromobily vypočítává ADAC emise CO2 na základě německého elektrického mixu (výchozí hodnota pro rok 2013: 579 g/kWh). Hyundai IONIQ Electric splňuje vysoké standardy ve všech kritériích testu. Odborníci autoklubu ADAC, který je s více než 20 miliony členy největším autoklubem v Evropě, udělili tomuto modelu za příkladně nízké emise škodlivin nejvyšší počet 50 bodů a 55 z 60 možných bodů za emise CO2. Emise oxidu uhličitého navíc klesnou na nulu, pokud budou lithium-polymerové akumulátory nabíjeny výhradně elektrickou energií z obnovitelných zdrojů. Hyundai IONIQ Electric i nadále vede celkový žebříček se 105 body.

Německý autoklub uskutečňuje svůj EcoTest a průběžně aktualizuje žebříček ekologických modelů od roku 2003. Každý rok jsou do něj zařazovány výsledky testů všech nových vozidel. V současném pořadí je značka Hyundai zastoupena ne méně než třemi modely. První místo si udržuje IONIQ Electric, který absolvoval standardizovaný test autoklubu ADAC již v roce 2017 a okamžitě se dostal do čela žebříčku se 105 ze 110 maximálně možných bodů.

 

Hyundai KONA Electric patří rovněž mezi vozy s nejlepšími výsledky v EcoTestu

Kromě modelové řady IONIQ má Hyundai ve svém ekologickém portfoliu také model KONA Electric, první kompaktní SUV s elektrickým pohonem. Ze 109 vozidel, testovaných autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil elektromobil KONA Electric páté místo. Stejně jako modelu IONIQ Electric udělil ADAC elektromobilu KONA Electric všech 50 bodů za nulové lokální emise škodlivin, za emise CO2 pak 46 bodů. I v tomto případě platí, že emise CO2 klesnou na nulu, jsou-li akumulátory modelu KONA Electric nabíjeny elektrickou energií výhradně z obnovitelných zdrojů. Elektrické lifestylové SUV je v celkovém žebříčku ADAC EcoTest na osmém místě.

 

Hyundai NEXO je třetím vozidlem značky v Top 20

Hyundai v roli lídra automobilového průmyslu uvedl již v létě 2018 na trh model NEXO, druhou generaci vozidla s pohonem na vodík. Vozidla s palivovým článkem, stejně jako akumulátorové elektromobily, nevypouštějí za jízdy žádné škodlivé emise – pouze vodní páru. Hyundai NEXO díky tomu získal od autoklubu ADAC maximum z 50 možných bodů za neexistující škodlivé emise. Mezi vozidly, testovanými autoklubem ADAC v roce 2018, obsadil model NEXO deváté místo s celkovým skóre 88 bodů, a patří tak do Top 20 v průběžně aktualizovaném celkovém žebříčku nejekologičtějších vozů.

 

Hyundai je průkopníkem alternativních pohonů

Hyundai nabízí rozmanité technologie pro snižování emisí vozidel a znečišťování ovzduší, zejména ve městech. Kromě vyspělých konceptů mobility má značka již širokou produktovou řadu modelů s různými alternativními pohony: elektrickými, hybridními, hybridními s možností vnějšího nabíjení i systémy s palivovými články. Hyundai je tak jediným světovým výrobcem automobilů, který nabízí v sériově vyráběných vozech všechny nejdůležitější druhy elektrifikovaných pohonů.

Mě nezbývá než dodat, že v letošním roce očekáváme příchod očekáváme modernizovanou kompletní řadu Hyundai Ioniq. Zatím byly představeny verze Hybrid i Plug-in Hybrid, u nichž jde o změny designové a interiérové. Technika zřejmě nedostane výraznějších změn, těch se bude týkat právě očekávaný facelift verze Electric, na který ještě čekáme. Dočkat bychom se ale měli už relativně brzo, a to na konci letních prázdnin. Musím říci, že jsem já osobně jel všemi Ioniqy a žádný z nich mě nezklamal. I proto celé této „rodině“ fandím a už teď se těším na další svezení.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.