Honda CB 650F: povedený stroj pro (ne)náročné

Honda CB 650F: povedený stroj pro (ne)náročné

V rámci naší redakce jsme nedávno dostali poněkud výjimečnou nabídku. Jak nás jistě dobře znáte, členové našeho týmu jsou pro každou špatnost, i proto jsme využili možnosti vyzkoušet si novou Hondu CB 650 F. Ano, tušíte správně. Jde o motorku, kterých se u nás příliš každoročně neohřeje. Teď ale už zpět k tématu. Jaká je a co o ni můžeme napsat? Musím říci, že jsem sám zvědav. Jelikož je v našem týmu jen omezeny počet osob vlastnících řidičský průkaz na „velkou motorku“, volba byla celkem jednoduchá a rychlá – padla na mě. Takže hurá na test a hlavně na silnici!

 

Všechno má svůj začátek: jdeme na věc…

Motorku jsme si vyzvedli v jednom nejmenovaném pražském motosalonu Honda. Bylo příjemné odpoledne. Když jsem se podíval na meteoradar, ukázal, že mám zhruba 2 hodiny na projížďku a nezmoknout u toho. To na první seznámení a svezení není moc. Rychlé spřátelení s ovládáním motorky, kontrola technického stavu a hurá na první vyjížďku. Kam pojedeme co budeme dělat? Jak jsem již napsal, máme pouze cca 2 hodiny, napadá mě rovnou ji prohnat směr dubské zatáčky, ale přeci jen je času malá a já ještě nevím, co ta motorka umí, beru tedy telefon a volám kamarádům: „Nejste někde a nechcete udělat krátký výlet?“ Po druhém zavolání mi kamarád motorkář nabízí sraz na kávu. Beru si telefon a zjišťuji, kde je bar pro motorkáře s přiléhavým názvem Klassik wheels. Je to cca 15 km z místa, kde jsem si převzal motorku, takže rychle nasedám a vyrážím. Startuji. Motorka má jemný a velmi klidný zvuk, žádné silné burácení, žádné zpětné rázy do výfuku. Říkám si super, toto bude klidná a pohodová motorka. Řadím jedna a v klidu vyrážím směr Bubeneč. Provoz je na všední den velmi silný a jsme stále v Praze, takže se pomalu, ale jistě proplétám směr koncová destinace. Motorka je stále velmi klidná a já si říkám: „hmmm jedu jako páprda, ale no nic dlouho jsem nejel a jsem v Praze, kde se na mě stále někdo tlačí a provoz houstne.“ S Hondou se pomalu sžívám, mile mě překvapuje obratností a kultivovaným chodem. Cítím se lépe a lépe, začínám vystrkovat růžky a rovnou si na zcela ucpané cestě Prahou troufám projet mezi pomalu projíždějícími auty. Konečně přijíždím na místo určení, kde na mě čeká můj kamarád a jeho známí. Sedíme a kecáme, čas rychle plyne a já přemýšlím, že se chci ještě svézt.

 

První pořádné svezení a první pozitivní překvapení

Loučím se s kamarády a mířím ven z Prahy, mám málo času, a proto volím trasu „po staré“ směr Beroun a přijíždím na berounské zatáčky vedoucí kolem Karlštejna. Tam to znám a naše redakce tam často testuje vozidla. Honda mě začíná poslouchat, tedy bude to asi opačně, začínám ji chápat víc a víc. Poznávám, jak se motorka chová a co potřebuje, aby mi nabídla vše, co umí. Líbí se mi, jak se příjemně složí do zatáčky, líbí se mi, že je čitelná a když zalehnu, velmi rychle se dostanu k hodnotám, při kterých není v Čechách dovoleno řídit. No nic, těším se na zatáčky a zkouším, jak rychle a jakou rychlostí je mohu projíždět. Přeci jenom mám pod sebou obsah „jen“ 650ccm obsah, ale řadový čtyřválec vyprodukuje 87 koní při 11 000 ot/min. Musím říci, že jsem očekával možná malinko více, třeba silnější zátah, ale je to hlavně o mém jezdeckém umění a jak si troufnu projet zatáčkou a ty berounské svádějí k rychlému průjezdu. Soustředím se na každý průjezd a uvědomuji si, že řadím pouze nižší stupně, jelikož cítím, že tento stroj má rád vysoké otáčky a vůbec neprotestuje, když před zatáčkou přeřadím na dvojku a plynule s přidáním plynu vyjíždím. Začínám přemýšlet, k čemu bych ji přirovnal a vzpomínám na svoji první Hondu CBR 600 F, na níž jsem se učil a vždy jsem měl problém, když jsem řadil nižší převodové stupně než ostatní. Konečně jsem na konci oblíbeného úseku a vracím se do běžného provozu, který mi najednou připadá velmi nudný. Motorka prostě jede tam, kam ji nasměřuji, podvozek plynule kopíruje silnici a řazení si skvěle rozumí s mým řidičským projevem. Vracím se domů a jsem spokojený, překvapený a hodnotím motorku vskutku kladně. Těším se na další svezení, které proběhne na silnici 116, kterou mám také rád a hlavně je to samá zatáčka. Dobře, možná by bylo fajn více napsat či pospat tuto Hondu, ale technicky ji popsat nemá cenu, jelikož si to každý může velmi dobře přečíst na Internetu. Jsem si jist, že lidé, co ji v Hondě stavěli, chtěli udělat zábavnou motorku, libí se mi široká řídítka, líbí se mi výška sedla, které je umístěné 810 mm nad zemí a plně vyhovuje mé výšce 181 cm. Pokud však sedím naražený na nádrži, bolí mě to, na čem sedím, takže jakmile mohu, posouvám se více dozadu. Pozitivně hodnotím i palubní/přístrojovou desku, která zobrazuje vše potřebné a já si mohu zkontrolovat spoustu denních údajů. Spotřeba uváděná výrobce 4,7 litru na 100 km je při mém stylu jízdy nedosažitelná, ale zároveň jsem se nedostal přes 6 litru, což hodnotím velmi pozitivně.

 

Poslední den: smutné loučení a návrat do reality

Poslední testovací den znovu usedám a čekají mě tentokrát zatáčky mezi Řevnicemi a Mníškem pod Brdy, silnice 116. Motorka se pomalu zahřívá a já se soustředím na první průjezd směr Mníšek. Dnes jsme tu dva, jelikož je potřeba udělat pěkné fotky. „Fajn to bude asi nějaké kolínko,“ říkám si. Ale ne, mám zodpovědnost a chci tento dle mého názoru velmi povedený stroj vrátit v pořádku. Jsem na kopci a motorka mi znovu dokazuje, že je hravá a ten, kdo ji postavil, udělal velký kus práce. Skvěle zatáčí a její podvozek dělá přesně to, co po něm chci. Musím si dávat pozor, protože druhé a třetí průjezdy jsou rychlejší a přesnější. Mávám na našeho fotografa a ani si neuvědomuji, jak nám čas utíká. Budeme se muset vrátit včetně našeho stroje. Jedu tedy poslední jízdu a motorka, jako kdyby to cítila a znovu a znovu mi nabízí skvělý zážitek z jízdy. Těžko nacházím, co bych ji mohl vytknout. Snad jen to, že ji nemáme v naší redakční garáži. Tento naháč, který papírově nemá nějaký oslnivý výkon, je skvělá volba v případě, že chcete klidnou a pohodovou motorku. Prostě zde najdete vše, co potřebujete pro každodenní ježdění a zároveň pro víkendovou zábavnou a pořádně užitou jízdu.

 

Pavel Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.